ארדן הכריע: מחבלי חמאס לא יצפו במונדיאל - סרוגים

ארדן הכריע: מחבלי חמאס לא יצפו במונדיאל

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, הנחה את נציבת בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר, למנוע מאסירי חמאס לצפות בטורניר המונדיאל שיתקיים בחודש יוני הקרוב

ארדן הכריע: מחבלי חמאס לא יצפו במונדיאל
  (צילום: רועי אלימה/ פלאש90)

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, קיים הערב (ראשון) דיון מיוחד, בסופו הנחה את נציבת בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר, למנוע מאסירי חמאס לצפות בטורניר המונדיאל שיתקיים בחודש יוני הקרוב.

בישיבה שכינס ארדן, השתתפו גם הגורמים המשפטיים הרלוונטיים, והוחלט גם לבחון את האפשרות המשפטית לשנות את התקנות הקיימות כיום, כך שיתאפשר למנוע צפייה בטלוויזיה ובערוצים ספציפיים מכלל האסירים הביטחוניים, מצב שאינו מתקיים כיום בהתאם לדין.

הנחייתו של ארדן התקבלה במטרה להכביד את הלחץ על אסירי חמאס ובתיאום עם מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, וזאת בשעה שגופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד מוחזקות בידי ארגון הטרור, ביחד עם אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שנחטפו.

ההחלטה ממשיכה שורה של צעדים שהוביל השר ארדן בשנים האחרונות כנגד אסירי חמאס, וביניהם: הפסקת ביקורי משפחות מחבלי חמאס-עזה, אי החזרת גופות מחבלים וצמצום תנאי המאסר של מחבלים למינימום הנדרש שהדין הבינלאומי מחייב.

בישיבה שכונסה היום במשרד לביטחון הפנים, עלה עוד כי בעקבות תקנות משנת 1997, ישנה חובה לאפשר לעצורים לצפות בטלוויזיה. מכיוון שאין הפרדה בשב"ס בין עצירים לאסירים ביטחוניים, אין אפשרות מעשית למנוע מאסירים ביטחוניים לצפות בערוצים המוקרנים בטלוויזיה. בעקבות כך, הנחה השר את הגורמים המשפטיים במשרד לביטחון הפנים לקדם את שינוי התקנות כך שיוקנה שיקול דעת רחב לשב"ס בנוגע לערוצים המשודרים.

"אין לי שום כוונה לאפשר למחבלי החמאס לצפות במונדיאל, בשעה שגופותיהם של חיילינו מוחזקות בעזה ביחד עם אזרחינו החטופים", אמר ארדן לאחר הדיון. "מי שהוציא את עצמו ממשפחת העמים ודבק בתרבות של רצח וטרור, לא אמור ליהנות מתחרות ספורט בינלאומית שמחברת עמים שונים ברחבי העולם. אנחנו נמשיך להכביד את היד על אסירי ארגון הטרור חמאס, ולבחון החמרה גם בתנאי המאסר של אסירים ביטחוניים מארגונים אחרים".

ח"כ אלעזר שטרן בירך על הנחיית ארדן למנוע מאסירי חמאס לצפות במשחקי המונדיאל: "זו הדרך להשבת גופות חיילינו"; ח"כ נאוה בוקר: הגיע הזמן לעצור את קרקס האבסורד, האסירים צריכים לזכור שהם בכלא ולא במחנה קיץ".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חחחחחחחחחח
חחחחחח | 28-05-2018 10:04
חחחחחחחחחחחחחחח למנוע? חשבתי שרק בכלא האירני מונעים.