הצלחה ענקית למיזם 'היינו כחולמים' של מכללת הרצוג - סרוגים

הצלחה ענקית למיזם 'היינו כחולמים' של מכללת הרצוג

בסוף השבוע האחרון הגיע לסיומו מיזם 'היינו כחולמים' של מכללת הרצוג. מדובר בסיום לימוד של 170 פרקים מספר יהושע ועד לספר נחמיה, בו השתתפו מעל ל- 6000 תלמידים בבתי ספר בכל רחבי הארץ

הצלחה ענקית למיזם 'היינו כחולמים' של מכללת הרצוג

לפני כשנה כשהחלו לחשוב במכללה האקדמית הרצוג על מיזם היינו כחולמים לא היה ברור עד כמה הוא יצליח, עד כמה יצליחו לחבר בין פרקי הנביאים, תקומת עם ישראל ותלמידי דור הסמארטפונים. סיום המיזם, שנחגג בסוף השבוע, הוכיח שהמיזם הצליח ובגדול.

הסיום, הוא סיומו של לימוד של 170 פרקים מספר יהושע ועד לספר נחמיה, בו השתתפו מעל ל- 6000 תלמידים בבתי ספר בכל רחבי הארץ.

מיזם 'היינו כחולמים'- הכולל לימוד יומי של פרקי הנביאים העוסקים בחזרה לארץ- נולד לרגל חגיגיות ה70 למדינה ופנה הן לתלמידי החמ"ד בחטיבות ובתיכונים והן ללימוד משפחתי. כשמידי שבוע מתקיימת הגרלה נושאת פרסים בין המשתתפים המתמידים.

במחשבה על האופן שבו נכון להגיע לתלמידים עשו בהרצוג שימוש בפדגוגיה עדכנית וביצירת אפליקציה מותאמת ללימוד במחשב או בסמארטפון. המיזם כולו בנוי מכלים טכנולוגיים של המחר ועוסק בעבר הרחוק והקרוב של כולנו, כעם. מרגע שעלה רעיון המיזם, ד'ר אברהם ליפשיץ מנהל החמ"ד וצוותו והרב איתיאל בר לוי מנהל האגף לתרבות יהודית נכנסו בשותפות מלאה לפרויקט והיוו חלק משמעותי בהצלחתו.

יונית סדן, מנהלת אתר התנ"ך ומנהלת פיתוח האינטרנט במכללת הרצוג מציינת כי "הנתונים הראו שהתלמידים שהו באפליקציה כ 10 דקות ביום, זמן לא מבוטל, והתנסו במגוון הפעילויות וקטעי הלימוד שהוצעו מדי יום, דבר שהיה מעל הציפיות שהיו בתחילת הדרך".

רקטור המכללה, ד"ר עזרא קהלני, מציין: "המיזם מצטרף לשימוש המוגבר שנעשה במכללה בפדגוגיות מקוונות כמו לימוד משותף באתר התנ"ך עם תלמידים מעבר לים ובקורסים מקוונים לתלמידי המכללה ובבניית mooc על פרקי אליהו שהוכנס כפיילוט במספר חטיבות ברחבי הארץ, בחוג לחינוך מיוחד השתתפו התלמידים בפרויקט 'רואים עולם' בו נפגשו הסטודנטים עם אנשי דעת ומעשה בחינוך מיוחד בשיחת וידאו. צוות הספרייה פיתח מגוון כלים להנגשת הספרייה והיכרות מעמיקה איתה לכלל הסטודנטים, כמו: חללי למידה בספרייה, חדרי בריחה, משחקי סמארטפונים ושילוב טכנולוגיות נוספות המעמידות את הספריה במקום מעט אחר ושונה לטובת הסטודנטים והמרצים של המכללה. בנוסף, פותח משחק 70 שנה למדינה שפותח בשיתוף 'לב לדעת', והופץ בכל בתי הספר של החמ"ד".

אולפנת שעלבים הובילה במיזם לאורך הדרך כאשר בית הספר היסודי נועם בני דקלים הוביל מבין מבתי הספר היסודיים שגם הצטרפו למיזם.

הסיום שנערך השבוע חיבר בין הנקודות המהוות את הסלוגן שליווה את המיזם- תנ"ך תש"ח תשע"ח.

היום כלל סיור תנכי בכפר עציון,הסיור נעשה על ידי מדריכי בית ספר שדה כפר עציון בכפר עציון שבגוש עציון,המקום בו התגשם החלום של שיבת עם ישראל לארצו, מקום של התחדשות המבוססת על זהותנו העמוקה השואבת את כוחה מאבות אבותנו מתקופת התנך ומלוחמי גוש עציון בתש"ח. לאחר מכן המשיכו התלמידים לחידון אינטראקטיבי שהוכן על ידי יואב שלוסברג מומחה בכתיבת חידונים. למקום הראשון בחידון הגיע אביאל חדד מישיבת אמי"ת אשדודלמקום השני בחידון הגיע יונתן כהנא מביה"ס אורות עציון בגוש עציוןלמקום השלישי בחידון הגיעה הלל פינקלמן מאולפנת שעלבים

לאחר החידון התקיימה הגרלה גדולה, עמינדב ברנר מבית ספר אורות עציון זכה באופני הרים מקצועיות, נויה רצאבי מבית ספר יסודי בני דקלים זכתה בטאבלט ועד מאה ילדים נוספים זכו בפרסים שווי ערך

הרב ד"ר שוקי רייס, סגן נשיא המכללה לפיתוח וראש החוג לתנ"ך במכללה, סיכם את היום ואת המיזם כולו בהתרגשות ואמר כי "אין מתאים כגוש עציון לסיום פרוייקט כזה. כמכללה שיושבת בהרי גוש עציון ושואבת חלק מהכוח שלה מהאירועים ההיסטוריים שהתרחשו כאן, היה לנו אך טבעי להביא את התלמידים לחזות בעינהם בהתגשמות פרקי הנבואה אותם למדו. " הוא הוסיף כי "מעבר לכך שמדובר במיזם מקסים, לראות את התלמידים מתחברים בכל רחבי הארץ בקלות ולומדים בהנאה, פתח לנו צוהר לאפשרויות רבות ונוספות של לימוד מקוון שעשוי לשנות את אופי הלמידה כפי שאנו מכירים היום".

את האירוע ליוותה להקת 'עניין אחר'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו