כבוד למגזר: מח"ט סרוג לחטיבת גולני - סרוגים

כבוד למגזר: מח"ט סרוג לחטיבת גולני

כבוד למגזר. היום התקיימה בצומת גולני טקס חילופי מפקדים בה מונה אל"מ שי קלפר למפקד החטיבה במקומו של אל"מ שלומי בינדר

כבוד למגזר: מח"ט סרוג לחטיבת גולני
  מח"ט סרוג לגולני (דובר צה"ל)

כבוד למגזר שי קלפר מונה למח"ט גולני. היום התקיימה בצומת גולני טקס חילופי מפקדים במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף אבי גיל, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

אלוף-משנה שי קלפר החליף בתפקידו את אלוף-משנה שלומי בינדר, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות. בניגוד לבינדר שהיה איש סיירת מטכ"ל ואף פיקד עליה, קלפר התגייס לפני 21 שנה לגולני ושירת בה כלוחם וכמפקד. במלחמת לבנון שימש כמפקד סיירת גולני, ולאחר מכן כסמג"ד גדוד הסיור, ב-2010 מונה למג"ד 51 ולאחר מכן כמפקד גדוד בבית הספר לקצינים וכמח"ט השומרון.

הוא בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל באוניברסיטת בראילן ובעל תואר שני באסטרטגיה וביטחון ב- War Army States United College

מדברי מפקד עוצבת "געש" תת-אלוף אבי גיל: "כבר מספר שבועות שלוחמי ומפקדי החטיבה יחד עם כוחות אוגדת עזה מגנים בגופם על יישובי עוטף עזה. לוחמי החטיבה, יחד עם כוחות אוגדת עזה ומבטיחים את ביטחון יישובי העוטף. גם היום, כבעבר, עוסקת החטיבה במשימות ההגנה על גבולות המדינה לצד הגברת המוכנות והכשירות ליום פקודה – למבחן מלחמה. שלומי, זכית לפקד על החטיבה באחת התקופות המורכבות והחשובות שידעה. אם הייתי נדרש לסכם את תפקידך במספר מילים הייתי מכנה את פיקודך על החטיבה כ'פיקוד מדויק ומעורר השראה'. פיקוד מדויק בדוגמה האישית ובדמותך הפיקודית, מדויק במיקוד ובאבחנה בין יכולות הליבה, הנדרשות למלחמה ובין כל היתר, מדויק מאוד ביכולת לגעת באנשים ולהוות עבורם מקור להשראה. הצלחת להיות באמת החייל מספר אחד בחטיבה אחת. שי, זו הפעם השנייה שבה זוכה אני לפקד עליך וזו זכות גדולה מאוד. בחודשים האחרונים, בדרכך האופיינית, הפכת כל אבן, חקרת כל פניה, רשמת, סימנת ולמדת. עיני מפקדיה ולוחמיה של החטיבה נישאות מרגע זה ואילך, אליך. סמוך ובטוח ביכולתך להוביל, לסחוף והחשוב מכל – לנצח בכל מבחן שתדרשו אליו".

מדברי מפקד חטיבת "גולני" היוצא, אלוף-משנה שלומי בינדר: "חטיבת גולני היא חטיבת חוד בצה"ל המביאה ערך ייחודי בתמרון הצה"לי. השילוב בין איכות האנשים, רוח החטיבה ויכולותיה הטכנולוגיות מהווה נוסחה מנצחת. גולני חותרת לניצחון בכל משימה, למקצוענות ולמצוינות. היא גשר בין כל פלגי החברה הישראלית, היא מלמדת את חייליה מהי סובלנות, איפוק וקבלת האחר ובכך יש לה תפקיד משמעותי מאוד בחברה הישראלית הרבה מעבר לייעודה הצבאי. רוב מפקדי החטיבה הנוכחים בטקס הגיעו לכאן מגזרת עזה ומהשומרון, שם החטיבה מבצעת תעסוקה מבצעית בחודשים האחרונים.

לוחמי ומפקדי החטיבה מפגינים חתירה למגע, משימתיות, מקצועיות, איפוק ונאמנות לערכי צה"ל במציאות מבצעית מורכבת. לוחמים יקרים, לימדתם אותי המון על מנהיגות ומקצוע, נסכתם בי ביטחון שתעמדו בכל משימה שאטיל עליכם, אתם שבחרתם בשירות קרבי משמעותי מהווים את מלח הארץ ואתם מופת לשליחות והקרבה.

מפקדים יקרים, מילים לא יצליחו לבטא את ההערכה הרבה שאני רוכש לכם, ראיתי אתכם מפגינים אומץ לב פיקודי נוכח פני אויב ונוכח אתגרים נורמטיביים, הובלתם את המסגרות שלכם אל עבר היעדים שקבעתם בהצלחה רבה. קלפר אחי, אנחנו מכירים עוד מתפקיד המג"ד עת שירתנו יחד בחטיבה. בחודשים האחרונים נחשפתי ליכולותיך המגוונות, היסודיות, החוכמה, המקצועיות והמנהיגות. אני מעביר את החטיבה לידיים מצוינות ואין לי ספק שתוביל אותה לפסגות חדשות".

מדברי מפקד חטיבת "גולני" הנכנס, אלוף-משנה שי קלפר: "בחרדת קודש, מתוך הבנת גודל האחריות, וחשיבות המשימה, אני מקבל היום את הפיקוד על חטיבת גולני. כאן, בצומת גולני, לפני כשבעים שנה, ניטעו השורשים של חטיבה מפוארת זו, שורשים אשר העמיקו, התעבו והתעצמו לאורך השנים. שורשים ייחודים אלו משלבים עוצמה אנושית מכלל גווני האוכלוסייה בישראל, מקצועיות ומקצוענות בלחימה, לכידות ורעות לוחמים, חיבור עמוק לאדמת המולדת ורוח לחימה חסרת מעצורים המאופיינת בנחישות ודבקות במשימה עד להשגת הניצחון.

לאורך השנים במלחמות ישראל, במבצעים ובקרבות, החטיבה החומה נמצאה תמיד בחוד החנית, בקצה החץ הכחול, במרכזי הכובד ובנקודות ההכרעה של צה״ל. חטיבת גולני מהווה סמל ומופת צהלי למומחיות, מקצועיות ורוח לחימה כמו גם מקור השראה, שייכות וגאווה עבור החברה הישראלית. ובנימה אישית, כאן במקום זה, לפני כעשרים שנה, נשבעתי אמונים לצה״ל ולגולני. בחטיבה זו גדלתי, עוצבתי ונמניתי על מרבית מיחידותיה כלוחם וכמפקד בשדות האימונים ובשדות הקרב. אני חש זכות ומחויבות עצומה לחזור להוביל ולפקד על החטיבה, לשאת את תג החטיבה על הכתף, להיות נאמן לערכיה, מחובר לאנשיה ומחויב למשימותיה.

שלומי, אחי, שירתנו יחד כמג״דים בחטיבה, אני כמג״ד 51 ואתה כמפקד אגוז. היום, אני מודה לך בשם החטיבה ובשמי על הובלת החטיבה בצורה מרשימה מעוררת התפעלות, ועל תקופת פיקוד איכותית ומקצועית. במהלך החפיפה נוכחתי לראות איך הצלחת להשפיע, לתרום ולהעצים את חטיבת גולני. בטוח אני, כי יחד במאמצים משותפים, בעבודה קשה ובסיוע מלמעלה, נכבוש פסגות ואתגרים חדשים, נתכונן היטב לקרב ולכשנדרש, נלחם וננצח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
החלפת מחט"ים
ng | 24-05-2018 23:43
בהצלחה למחט היוצא בינדר והצלחה למחט הנכנס שי קלפר אני מאמין שתצליחו ותטבילו את החיילים למצויינותתתת
חכו שתראו את הביצועים שלו, האם זה באמת כבוד
חיפאי | 25-05-2018 10:14
קודם לראות איך הוא בתור מחט, ואחכ לראות האם בתור מפקד דתי הוא מקל על שמירת ההלכה או מקשה עליה. אין מה להגיד כבוד למגזר, בלי להכיר אותו. הוא יכול להיות גם בושה למגזר. מקווה שלא. שיהיה לו ולכולנו בהצלחה.
2
הכרה והערכה
רמי אלמליח | 25-05-2018 6:16
חטיבת גולני.אנשים מיוחדים...בעלי ערך רב ..חיילים למופת....
3
מח"ט סרוג.
אשר | 25-05-2018 10:07
לא דבר חדש. כבר היה יאיר נווה
4
היה המפקד שלי בסיירת
ערן ישי | 25-05-2018 14:21
א. לוחם ענק ב. מפקד מקצוען ג. אישיות מדהימה ברכות , פ-95