'פיצ'ונקה':חגיגת בשרים בהרי יהודה| ביקורת מסעדות

'פיצ'ונקה':חגיגת בשרים בהרי יהודה| ביקורת מסעדות

בעת חיפושים אקראיים אחר מקום לציין בו אירוע משמח, הגענו לפיצ'ונקה. מסעדת בשרים בהרי יהודה עם טאבון רחב ידיים, טיפול נכון בבשרים ונוף עוצר נשימה- לא יכולנו לחפש מקום נכון יותר לחגוג בו

author-image
חגיגת בשרים בהרי יהודה| ביקורת מסעדות
  נוף מרהיב לצד אוכל מעולה (צילום: מתוך פייסבוק/ פיצ'ונקה)

עובדה אחת שוודאי לא ידעתם על "פיצ'ונקה", מסעדת בשרים בהרי יהודה, אם טרם ביקרתם בה – למסעדה מרפסת עץ רחבת ידיים המשקיפה על נוף ירוק, הררי ומרהיב.

עובדה אחת שוודאי לא ידעתם, גם אם כבר ביקרתם ב"פיצ'ונקה"- משמעות שמה הקצת מוזר של המסעדה הוא "כבד" ברוסית. איזה כבד? כאן כבר ישנם חילוקי דעות, כאשר הדעה הרווחת היא שמדובר בכבד עוף. כבד כזה או אחר, אין ספק שזהו סימן לבאות.

יקב שהוא מסעדת בוקרים (צילום: גולן בן עמי)

50 דקות מתל אביב, 40 דקות מירושלים ו-3 דקות מהמון מסלולים בטבע בהרי יהודה, לפיצ'ונקה מיקום אסטרטגי הן ליציאה זוגית בטבע הרומנטי, והן למשפחה שסיימה יום טיול באזור ורוצה לקנח בבילוי איכותי.

מסעדת בוקרים בתחפושת יקב

בערב אמצע שבוע בשבוע שעבר, מיטל ואני השתייכנו לקבוצה הראשונה, ויצאנו לנסיעה היפה לעבר מושב נס-הרים. הדרך קצת פתלתלה, אבל הירוק שאחרי החורף ("חורף") מפצה על כך.הכניסה לפיצ'ונקה מותירה אותך מעט מבולבל.

מצד אחד, הריח העמוק של הבשרים הצלויים, וצבעי העץ החזקים לא מותירים מקום לספק – הגענו למסעדת בוקרים! מצד שני, הצמחים המטפסים על העצים,הנוכחות המרשימה של יינות על השולחנות וכעיטור למסעדה, המרפסת והיציאה לטבע… כל אלה משכנעים אותי שאני בכלל ביקב.

הטאבון (צילום: גולן בן עמי)

אז כזו היא פיצ'ונקה, שילוב נחמד ביותר של מסעדת בוקרים, המעלה על נס (הרים) את הטיפול והעשייה של בשרים טובים, בעיטור של יקב.

עת ביקרנו במסעדה, מצאנו נחיל זוגות צעירים הבוחנים אפשרות לעריכת חתונה במסעדה, וגילינו שבמסעדה מתקיימים, לרוב על המרפסת הפונה לנוף, אירועים ושמחות בסדרי גודל שונים.

ממשיכים בשורש פ.צ'.ק

על הכניסה למסעדה משגיח טאבון מרשים, בו מכינים מגוון מהמנות המופיעות בתפריט.התחלנו עם שלוש מנות הנעשות בטאבון. תחילה, וכדי להמשיך ולשחק עם השורש פ.צ'.ק (לאו דווקא בסדר הזה), הזמנו פוקצ'ה אישית (19 ש"ח) – פוקצ'ה טרייה וחמה, שעברה ליטוף יסודי בשמן זית ושום כתוש.

מיקס פטריות (צילום: גולן בן עמי)

הבצק עצמו נהדר, ושמן הזית והשום יוצרים ארומה כיפית. שלושה ממרחים מגיעים לצד הפוקצ'ה – טפנד זיתים, עגבניות מיובשות וזעתר ושמן זית – ומשלימים מנה כיפית לפתיחה, לכל השולחן. לאחר מכן, וכמו כן היישר מהטאבון, הזמנו מיקס פטריות ברוטב טריאקי, מירין ושומשום (39 ש"ח). המנה הפתיעה בצבע השחור העז שהפטריות אימצו בטאבון, ובספיגה השלמה של הטריאקי. מנה משלימה מעולה לצד הפוקצ'ה.

לבסוף, הפוקצ'ה הפריכה אינה שלמה ללא בן זוגה הרירי – חציל על האש בטחינה (39 ש"ח). החציל היה עסיסי וטעים, ובנוסף לטחינה הביתית הטובה, שידרג אותה ממרח פלפלים טעים שנתן טוויסט חביב.

חווית בשרים

בגזרת "המנה שהעיפה אותי" – חזה מולארד (54 ש"ח). הנתח היוקרתי מבשר הברווז מטופל ומוגש כאן באופן נהדר, כזה שגרם להתנדפות שלו מהצלחת מהר מאוד מהרגע שהגיע לשולחן.

המולארד נפרס כך שהבשר מלווה בחתיכת שומן עסיסית שמוסיפה עוד גוון טעמים למנה, ונצלה לרמת מדיום. מעבר לתיבול מינימלי, על המולארד מפוזר רוטב פירות יער עשיר, שמוסיף מתיקות לטעם בשרי של הברווז ולטעמי הצלייה. מנה פשוט מעולה.

חגיגת בשר (צילום: גולן בן עמי)

הבטחתי מסעדת בוקרים, ואני מרגיש שזה הרגע לקיים. תחת קטגוריית "לעצם העניין" מציעה פיצ'ונקה לאורחיה מגוון מנות בשריות, כשכל אחת מקדישה את הבמה לנתח בשר אחר. בנוסף לאלה, וכדי לזכות בטעימה ממבחר נתחים שונים, בחרנו ב"חווית בשרים" (129 ש"ח, אישי) – פלטת בשרים מרשימה המכילה שיפוד אנטריקוט, נתח ספייר ריבס, נקניקיית צ'וריסו, קבב טלה וסטייק פרגית.

קודם כל, ועל אף החשיבות הנמוכה שקרניבורים מייחסים לפרמטר זה – חשוב לציין שהמנה מאוד יפה וצבעונית. בנוסף לבשרים מוגשים שעועית אפויה, פלפל אדום ועגבניות שרי צלויים שמוסיפים צבעי אדום וירוק חיים ועזים למנה. ולפרמטר לו הקרניבורים מיחסים חשיבות – הבשר עשוי טוב.

לא וויתרנו על הקינוח (צילום: גולן בן עמי)

קבב הטלה עסיסי ומשפריץ את מיציו בביס ראשון. האנטריקוט עשוי במידת עשייה טובה ומתובל בטוב טעם. הספייר ריבס משויש במידה ומאתגר לאכילה כמו שצריך. וגם הפרגית והצ'וריסו לא טומנות ידן בצלחת. מנה מומלצת מאוד לחובבי בשר.

חלווה ואגוזים מקורמלים, המעטרים שני מטבעות נוגט גדולות מימדים, המהוות סנדוויצ' לגלידת פקאן. חד גדיא. אני גאה ושמח להציג לכם את הפיצ'ונקולדה, הקינוח שלנו לערב כיפי זה. מנה קרירה ומתוקה, עשירה בגלידה ונוגט שנהדרת לנישנוש, ולסיום הערב עם חיוך על הפה.

להערות והמלצות על מסעדות: golan3873@gmail.com

=======================================================

פיצ'ונקה, נס הרים

מתאים ל: #חברים  #אירוע  #משפחה

מחיר:★ ★ ★ ★ ★
אוכל:✰★ ★ ★ ★
שירות:★ ★ ★ ★ ★
אווירה:✰ ★ ★ ★ ★

כשר בשרי- 02-579-9904

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו