בניגוד להסכם: "איראן ממשיכה לבצע ניסויי טילים" - סרוגים

בניגוד להסכם: "איראן ממשיכה לבצע ניסויי טילים"

שגריר ישראל באו"ם דני דנון עדכן את מועצת הביטחון כי איראן ביצעה שני ניסויים בליסטיים בינואר האחרון. בכך היא הפרה את החלטה 2231 של המועצה

בניגוד להסכם: "איראן ממשיכה לבצע ניסויי טילים"
  שגריר ישראל באו"ם, דני דנון (צילום: אמיר לוי\פלאש 90)

איראן ממשיכה לשקר: שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, עדכן את מועצת הביטחון על כך שהמדינה האיסלאמית ביצעה שני ניסויים בליסטיים נוספים בחודש ינואר האחרון. לטענתו, הניסויים הפרו את החלטה 2231 של מועצת הביטחון.

"בשני בינואר 2018, איראן שיגרה טיל מסוג שיהאב 3 מבסיס השיגור CHA-BAHAR בדרום מזרח איראן" פירט דנון במכתבו למועצת האו"ם. "בחמישי בינואר 2018, שיגרה איראן טיל מסוג סקאד מבסיס שיגור הנמצא כמאה ועשרה קילומטרים צפון מזרחית לכרמאן".

"שני הטילים הללו הם טילים בליסטיים, השייכים לקטגוריה 1 של משטר הפיקוח על טכנולוגיות טילים (MTCR)" הוסיף. "הטילים מסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים במשקל של כחמש מאות קילוגרמים לטווח של למעלה משלוש מאות קילומטרים". בדבריו דנון ציין כי מדובר בהפרה נוספת של התחייבויות בינלאומיות מצידה של איראן, הכוללות גם את שיגור הטילים של כוחות משמרות המהפכה בסוריה לעבר ישראל וכן את חדירת המל"ט החמוש האיראני לתוך השטח האווירי של ישראל.

בסיכום דבריו קרא לחברי מועצת הביטחון לפעול לעצירת ההפרות החוזרות והנשנות של ההחלטות המתקבלות. "איראן ממשיכה להתעלם מהתחייבויותיה לקהילה הבינלאומית, וממשיכה לערער את המזרח התיכון כולו" טען. "מועצת הביטחון חייבת לגלות דריכות מול התוקפנות האיראנית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו