בנט: "המאבק על פסקת ההתגברות לא נגמר" - סרוגים

בנט: "המאבק על פסקת ההתגברות לא נגמר"

במהלך סיור בדרום תל אביב, תקף בנט מחדש את ראש הממשלה סביב הטיפול בפסקת ההתגברות: "הדברים לא מתקדמים", והודיע, "הסוגייה תעלה בישיבת ראשי הקואליציה ביום ראשון הקרוב"

author-image
בנט: "המאבק על פסקת ההתגברות לא נגמר"
  בנט ופז, מובילת המאבק לגירוש המסתננים (צילום: מיכאל דימנשטיין)

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, ביקר הבוקר (חמישי) בדרום תל אביב ותקף מחדש את ראש הממשלה סביב הטיפול בפסקת ההתגברות: "הדברים לא מתקדמים", והודיע: "הסוגיה תעלה בישיבת ראשי הקואליציה ביום ראשון הקרוב".

השר התייחס לבעיית המסתננים הבלתי חוקיים במהלך פגישה וסיור עם תושבי דרום ת״א, ואמר "שהבעיה לא נפתרה עדיין". לדבריו, "יש כאן מדינה בתוך מדינה, והממשלה לא יכולה שלא לטפל בבעיה על ידי טמינת הראש באדמה. אנחנו לא מתכוונים לוותר, יש לנו חובה מוסרית ואחריות ציבורית ואנחנו הולכים לפתור את הבעיה הזו".

עוד הוסיף בנט כי "הזמן עובר ועובר ויש ניסיון למסמס את זה, אבל בפועל הסבל של תושבי דרום ת"א נשאר כשהיה. הגעתי היום לחזק את התושבים ולהעביר מסר ברור – המאבק לא נגמר, הוא בעיצומו".

בנט התייחס לפסקת ההתגברות, שתחזיר את הכוח לכנסת לחוקק מחדש חוקים שפסל בג"ץ, בהם בין היתר 'חוק המסתננים'. "מי שחשב שוויתרנו על פסקת ההתגברות – שיחשוב שוב. מדובר באחד המהלכים המשמעותיים שיחזק את המשילות ויעצים את אמון הציבור בבית המשפט שהולך ונשחק", הבהיר.

נתניהו מורח את פסקת ההתגברות

בנט תקף את נתניהו שאמר לפני מספר שבועות שייקח על עצמו את הטיפול בפסקת ההתגברות, וטען: "זזנו הצידה, נתנו את הזמן, אבל בינתיים הדברים לא מתקדמים. לכן, אני אעלה את סוגיית פסקת ההתגברות וטיפול כולל בדרום תל אביב בישיבת ראשי הקואליציה כבר ביום ראשון הקרוב. הגיע הזמן לפעול.״

שפי פז, מראשי המאבק של תושבי דרום תל אביב אמרה: "למאבק שלנו יש שני צדדים – האחד הוא מאבק בהוצאת המסתננים מהשכונות והשני הוא חיזוק הקהילה הישראלית. אנשים עוזבים כל הזמן, נשברים ועוזבים. יש להחזיר לאנשים את תחושת הבטחון ותחושת הכבוד העצמי"

עוד הוסיפה כי: "אין ביטחון בשכונה מכיוון שלמשטרה אין מה לעשות: סגרו את מתקן חולות, בתי המשפט לא משתפים פעולה ורשות ההגירה לא בשטח".

חיים גורן, יו"ר סיעת הבית היהודי בתל אביב יפו וחבר במטה מאבק שכונות הדרום אמר לשר כי: "היכולת שלנו כתושבים ישראלים להחזיק פה מעמד תלויה הרבה בכל מה שתעשו בממשלה לחיזוק הקהילה ומוסדות החינוך בשכונות. החינוך בדרום תל אביב נפגע קשות מבעיית ריכוז הקהילה הזרה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו