דיווח בסוריה: ארה"ב תקפה עמדות של צבא אסד - סרוגים

דיווח בסוריה: ארה"ב תקפה עמדות של צבא אסד

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית ומערך ההסברה של חיזבאללה דיווחו כי ארה"ב ובנות בריתה תקפו מספר עמדות של צבא אסד במזרח המדינה. בוושינגטון מכחישים: "אין לנו מידע על תקיפה"

author-image

האם ארה"ב חזרה לתקוף את אסד? סוכנות הידיעות הסורית הרשמית SANA דיווחו הבוקר (חמישי) כי ארה"ב ובנות בריתה תקפו מספר יעדים של הצבא הסורי במהלך הלילה. על פי הדיווחים, התקיפה התרחשה במזרח סוריה, בסמוך לגבול עם עיראק, ובוצעה באמצעות מטוסים של צבאות הקואליציה האמריקנית. לטענת המרכז הסורי לזכויות אדם, 12 חיילים בצבא אסד נהרגו במתקפה.

"כמה עמדות ובסיסים צבאיים בין אבו קמאל וחמימיה נחשפו לתוקפנות ששוגרה על ידי מטוסי קרב אמריקאים" נכתב בדיווח הסורי. במערך ההסברה של חיזבאללה הוסיפו ואמרו כי היעד של המתקפה היה מתקן האנרגיה T2, המרוחק כ-100 ק"מ מנהר פרת.

בוושינגטון הכחישו את הדיווח הסורי. "אין בידנו שום מידע מבצעי על תקיפה של הקואליציה בהובלה אמריקנית בסוריה" אמר סרן ביל אורבן, דובר הפיקוד האזורי של צבא ארצות הברית. "אין לנו שום פעילות מבצעית נגד כוחות של צבא אסד באזור הזה".

התקיפה שדווחה בתקשורת הסורית התרחשה כביכול באזור שהיה בשליטת ארגון דאעש עד שנה שעברה, כאשר מבצע משותף של כוחות בהובלה אמריקנית ורוסית שחרר את האזור משליטתה של ארגון הטרור. כיום יש לארה"ב בסיס צבאי באזור המשוער, אך כוחות הבסיס לא נהגו עד כה לתקוף יעדים של צבא אסד באזור הזה.

כזכור, לפני כחודש כוחות ארה"ב, בריטניה וסוריה תקפו יעדים נרחבים בשטח סוריה, זאת בתגובה למתקפה הכימית הקשה של משטר אסד בעיר דומא. כ-100 טילים תקפו יעדים באזור דמשק, הכוללים בין השאר את מרכז המחקר סרס באזור ברזה-ג'מראיה והבסיס הצבאי באל-כסווה, שזוהו כאתרים המכילים מאגרי נשק כימי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו