איראן תוקפת את ארה"ב: "אסטרטגיה עלובה ותפלה" - סרוגים

איראן תוקפת את ארה"ב: "אסטרטגיה עלובה ותפלה"

יום לאחר שמזכיר המדינה האמריקני הציג את האסטרטגיה החדשה של ארה"ב מול איראן, בטהרן תוקפים את ההחלטה. ראש הוועדה לביטחון לאומי טען כי מדובר ב"אסטרטגיה עלובה ותפלה, על פומפאו ללמוד נימוסים דיפלומטיים"

איראן תוקפת את ארה"ב: "אסטרטגיה עלובה ותפלה"
  "אסטרטגיה עלובה ותפלה". ראש הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני, עלא א-דין ברוג'רדי (צילום: עמוד הטוויטר של רשת PressTV)

איראן במתקפה: יום לאחר שמזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו חשף את האסטרטגיה החדשה של ארה"ב בהתנהלותה מול איראן, בכירים בממשל האיראני הגיבו בחריפות לדבריו ולהחלטה להחמיר את הסנקציות מול המדינה האיסלאמית.

"האסטרטגיה שהציג שר החוץ האמריקני פומפאו היא אסטרטגיה עלובה ותפלה" אמר ראש הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני, עלא א-דין ברוג'רדי, בראיון לאתר "אל-מיאדין". "על פומפאו ללמוד נימוסים דיפלומטיים, הוא דיבר בהיגיון של מודיעין- אך לא בהיגיון דיפלומטי".

מפקד כוחות משמרות המהפכה, איסמעיל קווסארי, גינה גם כן את דבריו של המזכיר האמריקני. "מי אתה שתגיד לנו להגביל את טווח הטילים שלנו? ההיסטוריה כבר הראתה שארה"ב היא אחת הפושעות הגדולות ביותר כשמדברים על שימוש בנשק גרעיני" תקף את פומפאו, כשהוא מתייחס לתקיפה הגרעינית של ארה"ב ביפן במהלך מלמת העולם השנייה. "העם האיראני יתנגד להחלטה הזו, וינחית מכה כואבת על מזכיר המדינה האמריקני וכל מי שתומך בו".

"סוללים את הדרך למלחמה"

גם מחוץ לממשל האיראני תקפו את פומפאו וארה"ב. "אחרי שארה"ב פרשה מהסכם הגרעין, המדיניות החדשה של פומפאו לא משאירה כל סיכוי לפתרון דיפלומטי" טען סעיד  חוסיין מוסביאן, שניהל בעבר את המו"מ עם ארה"ב ואירופה על ניסוח הסכם הגרעין. "הוא רק מחזיר לשטח את המדיניות הישנה שבה ארה"ב נקטה במשך 40 שנה- כשכבר ראינו שהמדיניות הזו נכשלה בעבר".

העיתונאית האיראנית טריטה פארסי, שכתבה בעבר ספר על הסכם הגרעין, הצטרפה גם כן לתקיפות הממשל. "הדרישות של ארה"ב הן לא ריאליסטיות" טענה בראיון לרשת אל ג'זירה. "כשמשלבים דרישות כאלו עם לחץ בינלאומי נרחב, פשוט סוללים את הדרך לעימות. התכנית החדשה של ממשל טראמפ נועד להיכשל ולסלול את הדרך תכנית חדשה יותר- שככל הנראה תהיה מלחמה".

כזכור, אמש פומפאו הודיע כי ארה"ב תחמיר את הסנקציות על איראן ו"תפעיל לחץ חסר תקדים" נגד הממשל בטהרן. "חומרת הסנקציות על איראן תמשיך לגדול אם היא לא תשנה את מסלולה" הבהיר. "הסנקציות יהיו הקשות ביותר שהוטלו בהיסטוריה, והן יובילו את איראן להחלטה- או שהם יהיו מבודדים, או שהם יפסיקו את פעילות הטרור".

עוד הציג את דרישותיו מאיראן להסרת הסנקציות. "איראן תצטרך להתיישר עם הנורמות הבינלאומיות. עליהם לעצור את תוכנית הגרעין, להפסיק את העשרת האורניום, לספק מידע לסבא"א, לשחרר את האזרחים האמריקנים, לא לתמוך בארגוני טרור, להסיג את כוחותיה מסוריה, ולחדול מאיומים על בעלות בריתנו כמו ישראל וסעודיה" אמר. "ארה"ב מכירה בזכותה של איראן להגן על אזרחיה, אך היא לא יכולה לבצע מעשים המסכנים את שאר אזרחי העולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תותח
מימי | 22-05-2018 18:23
כל הכבוד