חילופים במטכ"ל: אהרון חליוה החליף את ניצן אלון - סרוגים

חילופים במטכ"ל: אהרון חליוה החליף את ניצן אלון

היום (ב') נערך במחנה "רבין" בקריה בתל אביב טקס החלפת מפקד אגף המבצעים בצה"ל. אלוף אהרון חליוה מחליף בתפקידו את אלוף ניצן אלון, אשר כיהן בתפקיד במהלך שלוש השנים האחרונות

חילופים במטכ"ל: אהרון חליוה החליף את ניצן אלון
  חליוה, אייזנקוט ואלון (דובר צה"ל)

היום (ב') נערך במחנה "רבין" בקריה בתל אביב טקס החלפת מפקד אגף המבצעים בצה"ל. אלוף אהרון חליוה מחליף בתפקידו את אלוף ניצן אלון, אשר כיהן בתפקיד במהלך שלוש השנים האחרונות.

הטקס נערך במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט וחברי פורום המטה הכללי.

אגף המבצעים אינו זר לך

הרמטכ"ל אמר בטקס: "השבועות האחרונים העמידו את צה״ל בפני אתגרים רבים ומורכבים. החל מסיכול מאמציה של איראן להעמיק את אחיזתה סמוך לגבולותינו, דרך ההתמודדות עם טרור בחסות הפרות הסדר ההמוניות של ארגון חמאס וניסיונותיו לפגוע בריבונות המדינה – ועד לסיכול טרור יום יומי ושמירה על מרקם החיים התקין באזור יהודה ושומרון. כל אלה מעידים על המורכבות בהפעלת הכוח, שבאה לידי ביטוי בעשייתו של אגף המבצעים.

בשלוש השנים האחרונות, עמדת אתה – ניצן, בראש האגף ונשאת במקצועיות ובקור רוח ובאחריות הכבדה להבטחת מוכנותו המבצעית של צה״ל ולהפעלת כוחו בזמן אמת. ניסיונך כמפקד מבצעי וההערכה שלה אתה זוכה משותפיך לעשייה, עמדו לצדך בהובלת התהליכים המבצעיים בצה״ל ובפועלך בהפעלת הכוח בשגרה ובהכנתו למצבי חירום. נשאת באחריות הגדולה עת הובלת את שיתוף הפעולה הבין-ארגוני והפנים צבאי במערכה שבה נדרש צה״ל להוכיח את עוצמתו יום יום – המערכה שבין המלחמה.

כעת אגף המבצעים עובר לידיך – אהרון, והוא אינו זר לך. בתפקידך כראש חטיבת המבצעים במהלך מבצע ׳שובו אחים׳ ובמערכת ׳צוק איתן׳ השפעת על הפעלת הכוח של צה״ל למימוש המשימות שלו, הנהגת את חטיבת המבצעים בקור רוח, במקצועיות ובאחריות. בשנתיים האחרונות, כאשר עמדת בראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, חיזקת את הקצה המבצעי ואת מוכנות צה״ל כולו. גם בתפקיד זה הפגנת את הגמישות המבצעית, את הדאגה לאנשים ואת הראייה הרחבה שאפיינו אותך לאורך שנותיך כלוחם וכמפקד בכיר – ואין מתאים ממך להנהיג בעת הזאת את אגף המבצעים של צבא ההגנה לישראל".

אייזנקוט, חליוה ואלון (דובר צה"ל)

מדברי ראש אגף המבצעים היוצא, אלוף ניצן אלון: "מודה אני על הזכות שנפלה בחלקי לשרת כראש אגף המבצעים בשלוש השנים האחרונות. אלה שנים מאתגרות לצה"ל ולמדינת ישראל, זו זכות להיות שותף עם קבוצה לא כל כך גדולה, ולסייע לרמטכ"ל לנווט ולנתב את הפעלת הכוח של צה"ל באתגרים הסוערים בין איומים ובין הזדמנויות. התנסיתי בגיבוש תפיסה מבצעית המעניקה בסיס יציב בטלטלות המציאות ומאפשרת לקבל החלטות שקולות, לעיתים נועזות, מבלי לגרור את מדינת ישראל להסלמה.

זכיתי לשרת עם מפקדים היודעים לפעול בשילוביות, ביצירתיות ולבצע באיכות ראויה לציון. כל אלה לא יעמדו לנו אם לא נשכיל להמשיך ללמוד ולהשתנות במהירות רבה יותר מאויבנו הלומדים גם הם ומפיקים לקחים.

אהרון ידידי, אחריות כבדה מופקדת היום בידך האמונות – ניסיונך כמפקד, היכרותך המעמיקה כראש חטיבת המבצעים וניסיונך כראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ובעיקר חדות מחשבתך, יסייעו להצלחתך בתפקיד. דבר אחד אני יכול להבטיח לך, לא יהיה משעמם לרגע. לסיום ברצוני להביא מתוך דבריו של יגאל אלון שנכונים היום כבעבר: 'עלינו להיכון למלחמה כאילו היא בלתי נמנעת, ולחתור לשלום כאילו הוא בהישג יד' ".

ראש אגף המבצעים הנכנס, אלוף אהרון חליוה אמר בטקס: "בהתרגשות ובכובד ראש אני מקבל היום את הפיקוד על אגף המבצעים של צה"ל. אחריות כבדה – שזכות גדולה בצידה. אגף המבצעים הוא ליבו הפועם של צה"ל, מוחו המבצעי והרוח הנושבת מתחת לכנפיו. בו נפגשות זרועותיו של צה"ל לאגרוף של ברזל, קפוץ ודרוך, מוכן לכל תרחיש אפשרי, ערוך להוביל את צה"ל בשגרה, בחירום ובעת מלחמה – אם ייקרא.

אנו חיים במציאות משתנה ודינמית. נדמה שבשנים האחרונות אי היציבות, היא הדבר היציב היחיד באזורנו. ניצן, ידידי, רעי ומפקדי, קצין של 'ספרא וסייפא'. הערכתי הרבה על היכולת הנדירה והמיוחדת שלך לפעול בתבונה ובחדות מחשבה ועל אומץ ליבך, אומץ לב מול פני אויב אבל גם האומץ להביע עמדה ודעה בכל מקום. למדתי ממך רבות. עם ישראל בוטח במפקדיו ובמיוחד באוחזים בהגה קבלת ההחלטות – שיעשו את הנדרש להגן על מדינת ישראל ועם ישראל. זוהי מחויבות עליונה! עלינו לעמוד בה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כבוד
ג | 10-08-2018 11:59
או עכשיו מר חליוה דברתה כראוי מחוייבות אחריות כובד המשקל אבל לא שינאה פחות חיפוש כבוד ויותר כבוד עם ישראל