"זהו יום היסטורי": שגרירות פרגוואי עברה לירושלים - סרוגים

"זהו יום היסטורי": שגרירות פרגוואי עברה לירושלים

אחרי ארה"ב וגואטמלה, גם שגרירות פרגוואי עוברת מתל אביב לירושלים. לכבוד האירוע נשיא פרגוואי הגיע לארץ ומשתתף בטקס פתיחת השגרירות החדשה. צפו בהעברה ההיסטורית

"זהו יום היסטורי": שגרירות פרגוואי עברה לירושלים
  ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא פרגואוי הוראסיו קארטס (צילום: אבי אוחיון\לע"ם)

שגרירות נוספת עוברת לבירה: לאחר ששגרירויות ארה"ב וגואטמלה נפתחו בשבוע שעבר, היום (שני) נפתחה שגרירות פרגוואי החדשה בירושלים.

צפו בשידור החי מהעברת השגרירות

טקס העברת השגרירות נפתח בנאום של נשיא פרגוואי הוראסיו קארטס, שהגיע אמש לארץ כדי להשתתף באירוע. "זה יום היסטורי, שמחזק את הקשרים בין פרגוואי לישראל" אמר. "לפתיחת השגרירות יש משמעות מיוחדת, כי היא מבטאת את הידידות הכנה והסולידריות האמיצה בין פרגוואי לישראל. הידידות שלנו מבוססת על עקרונות משותפים, כגון דמוקרטיה, סובלנות וכבוד, חוסר אפליה ודו קיום בשלום. אני מעריך מעומק ליבי את המדינה הזאת, המגנה באומץ על זכותה לחיות בשלום, בונה מדינה עם שגשוג כלכלי ראוי לשבח, ומבטיחה את עתידה ואת עתיד בניה".

נתניהו: "יום נהדר לישראל ולפרגוואי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לנשיא קארטס על העברת השגרירות לעיר הבירה. "אפתח את דברי בהצדעה לחבר טוב של ישראל, הנשיא הוראסיו קארטס" אמר וזכה למחיאות כפיים נלהבות. "זה מייצג את החברות הטובה בין המדינות. זהו יום נהדר לישראל ולפרגוואי, ויום נהדר לחברות בין המדינות".

נתניהו הוסיף והזכיר כי פרגוואי פעלה רבות בעבר לתמוך בישראל. "פרגוואי סייעה ליהודים לברוח מגרמניה הנאצית. עשיתם זאת לפני השואה, במהלכה ואחריה. זה היה מעשה של נדיבות ורחמים שנחקק בלבנו לעד. בנוסף פרגוואי תמכה בהקמת המדינה היהודית בארץ ישראל- ולעולם לא נשכח זאת" טען. "הם סירבו לשתף פעולה עם השקרים שהופצו נגד ישראל, ואנחנו מודים לכם על כך".

בסיכום דבריו קרא לפרגוואי להמשיך לשתף פעולה עם ישראל. "הגיע הזמן לעשות הרבה יותר. אנחנו מדברים על הרבה דברים, אבל אנחנו רוצים לעשות יותר" אמר. "עכשיו חשוב יותר מתמיד להעמיק את שיתוף הפעולה בנושאים ביטחוניים, כלכליים, טכנולוגיים וחקלאיים. בגלל זה יש לך לא רק את התמיכה של ממשלתנו, אלא גם את הערכת התודה של עם ישראל. אין לנו חברים טובים יותר מכם".

קארטס לריבלין: "זה המעשה הנכון לעשות"

מוקדם יותר היום קארטס נפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בבית הנשיא בירושלים. "פרגוואי רחוקה אלפי קילומטרים מישראל, אך הלבבות שלנו קרובים" אמר ריבלין לקארטס. "במשך למעלה מ-70 שנה, פרגוואי חברת אמת של ישראל. ואכן, אנו מציינים 70 שנים לישראל ולכינון היחסים הדיפלומטיים בינינו".

נשיא המדינה הוסיף וציין שהוא בטוח שבעקבות פרגוואי, מדינות רבות יעבירו אף הן את שגרירויותיהן לירושלים. "היחסים האיתנים בין המדינות הלכו והתחזקו במשך השנים, הודות לשיתופי הפעולה בתחומי הייצוא והמסחר, החקלאות והביטחון", אמר. "מדינת ישראל ועם ישראל מודים לך על החברות הכנה והעמוקה, ועל חיזוק היחסים בין המדינות תחת הנהגתך. כעת אני מקווה שתבוא לביקורים תכופים יותר, שנתיים הם פרק זמן קצר בין ידידים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא פרגוואי הוראסיו קארטס (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

נשיא פרגוואי הודה לריבלין על קבלת הפנים, והבטיח כי יחזור לישראל בעתיד. "זהו ביקורי השני בישראל כנשיא, אבל כעת אני בטוח שאבקר לעיתים קרובות יותר, בישראל אני מרגיש בבית" אמר. רבים שואלים אותי מדוע החלטנו להעביר את השגרירות לירושלים ועל כך אני יכול להשיב – שאנו שמים את הדברים במקום הנכון. אנו לא חייבים לכם דבר, ואתם לא חייבים לנו דבר- זהו המעשה הנכון לעשות".

השגרירות החדשה ממוקמת בגן הטכנולוגי במלחה, בסמוך לשגרירות גואטמלה החדשה ולנציגויות דיפלומטיות אחרות. נשיא פרגוואי הודיע על העברת השגרירות במסיבה מיוחדת לציון 70 שנה למדינת ישראל, אשר נערכה לפני כחודש בעיר הבירה אסונסיון. החלטתו של קארטס להעביר את השגרירות זכתה גם לתמיכה מחליפו, הנשיא הנכנס מריו אבדו בניטז, אשר יירש את תפקידו של קארטס באוגוסט הקרוב.

כאמור, פרגוואי היא המדינה השנייה שמעבירה את שגרירותה לירושלים בעקבות ההחלטה האמריקנית לעשות כן. בשבוע שעבר נחנכה בבירה שגרירות גואטמלה, במעמד נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו