ה"גופה" זזה: מטייל ישראלי הוכרז כמת ואותר בחיים - סרוגים

ה"גופה" זזה: מטייל ישראלי הוכרז כמת ואותר בחיים

נדב בן יהודה, מטפס ישראלי, הוכרז כמת לאחר שנפל במהלך טיפוס על הרי ההימלאיה. לאחר שהוכרז כמת מספר פעמים על ידי צוותי חילוץ, אותר בן יהודה אחרי 25 שעות כשהוא חי

ה"גופה" זזה: מטייל ישראלי הוכרז כמת ואותר בחיים
  ארכיון. נדב בן יהודה (באדיבות משפחת בן יהודה, מתוך ynet)

נדב בן יהודה, מטפס ישראלי, הוכרז כמת לאחר שנפל במהלך טיפוס על הרי ההימלאיה. לאחר שהוכרז כמת מספר פעמים על ידי צוותי חילוץ, אותר בן יהודה אחרי 25 שעות כשהוא חי.

רעייתו, לנה בן יהודה, סיפרה הבוקר (שני) על הרגעים בהם הוכרז כמת ועד הרגע בו ראו את "הגופה" זזה.

בראיון לגל"צ סיפרה בן יהודה כי "עבר עלינו שבוע מאוד קשה, היה כאן מתח מאוד גדול. עכשיו אני ואמא של נדב נמצאות לצידו בבית החולים בקטמנדו. הוא סובל מפגיעות קשות ברגליים ובידיים ומכוויות קור, יש חשש מקטיעה של חלק מרגלו. הוא בהכרה ובקשר ואנו מקווים לקבל אישור בקרוב לחזור ארצה להמשך טיפול לקראת שיקום בארץ".

בן יהודה סיפרה על העבר של בעלה בטיפוס הרים: "הוא מטפס הרים מקצועי, הוא הישראלי שהגיע להכי הרבה פסגות. בעבר הוא טיפס על ההר המסוכן ביותר בעולם, שרק 200 אנשים הגיעו לפסגתו. הוא יצא לטפס על ההר השלישי בגובהו בעולם, ועשה זאת ללא שימוש בבלוני חמצן".

"בשלב של ההגעה לפסגה הוא ומטפס נוסף הגיעו הכי גבוה מבין אלו שלא השתמשו בחמצן", המשיכה. "בערך 140 מטרים לפני הפסגה התרחשה הנפילה. הוא נפל בצורה אנכית ונחבל מאוד, ומפה התחילה מסכת של הישרדות מאוד קשה. זה מקום שאי אפשר לשלוח אליו צוות, צריך לשהות בהר הזה במשך חודש וחצי כדי להתאקלם ושמישהו יוכל לסייע לך".

"בנקודה זו, הוא שהה לבד ללא מים ואוכל, ומבלי שאף אחד יכול לסייע לו. הוא אכל קרח. הוא הוכרז כמת על ידי הצוותים בשטח כמה פעמים, במשך כמה שעות, ונאבק על הזמן להיאבק בחיים. לשרוד זה משהו בלתי הגיוני בתנאים האלה".

"אני ישבתי בחפ"ק וקיבלתי הודעה שהוא מת", סיפרה על הרגע הקשה ביותר בשבוע האחרון. "אני ראש החפ"ק שלו כבר הרבה שנים, ואני הבנתי באיזשהו שלב שמשהו לא בסדר. יש לנו את ההתנהלות שלנו בהרים, ויש שעות שבהן הוא אמור ליצור איתי קשר. ברמה האישית התחלתי להזיע ולחוש צמרמורות. יצרתי קשר עם אנשים ואמרו לי שנדב נצפה במקום מסוים ושהוא בסדר. אחרי כשעתיים הבנתי שיש סיבה לכך שהוא לא עונה לי, ואני מניחה שזה השלב שבו הוכרז כמת".

"צריך להבין שאחרי שהוא הוכרז כמת, במשך כמה שעות הוא ניסה לחלץ את עצמו משם. הוא נאבק, ואחר כך ראו אותו מהמחנה זז. הם חשבו שזו גופה והם לא הבינו איך יכול להיות שהגופה הזו זזה חמישה מטרים מטה. בעקבות כך הגיע אליו מישהו עם אשכול של תרופות וסטרואידים, ונתן לו נשיפות של בלון חמצן נייד. לאחר שעות על גבי שעות הוא הגיע לגובה שמסוק לא היה יכול לנחות בו, והוא לא יכל להמשיך ללכת, אז הוא העביר שם את הלילה. רק יום למחרת המסוק הצליח לרדת לגובה של כ-6,900 מטרים ונדב קפץ לתוך המסוק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
למה לטפס על הרי ההימלאייה?
דוד | 21-05-2018 11:47
החילונים לא שמעו על ונשמרתם לנפשותיכם. חמור מכל שיש מהציבור הדתי שנוסע למדינות אלו,שלא לדבר על שאין עוזבים את גבולות ארץ ישראל,גם מסכנים נפשם מטפסים על הרים גבוהים ומסתכנים בחוסר חמצן ונפילות לתהום. שמישהו יאמר תיגר על תופעה זו.
2
גיבור אמיתי. כנסו
אורלי | 21-05-2018 11:50
הזמנתי את נדב להרצות. זו הייתה הרצאה מדהימה ומיוחדת במינה על כוחה של נחישות והתמדה. הוא גיבור שהציל מטפס טורקי ממוות . בחור בעל ערכים ונחישות. מאחלת לו החלמה מהירה