''לורנץ ומינץ'': מסעדה בת 132 שנה| ביקורת מסעדות

''לורנץ ומינץ'': מסעדה בת 132 שנה| ביקורת מסעדות

בפטיו מעוטר בוגנוויליות של מבנה טמפלרים משוקם בתל אביב, מצאנו את 'לורנץ ומינץ'. לורנץ, על שם בית קפה מהמאה ה-19 שפעל באותו מקום ומינץ,על שם הבעלים של בית קפה-מסעדה שמגיש אוכל נהדר ובפרט עוגת גבינה מהטעימות שטעמתי בחיי

אלופת הארץ בעוגות גבינה | ביקורת מסעדות
  (צילום: גולן בן עמי)

השבוע ביקרנו בקפה-מסעדה בן 132 שנה, אין פה קאצ'. בעצם אולי קטן. אז נכון, לא הייתה רציפות לאורך כל או אפילו רוב השנים, ובכל זאת, מקום עם היסטוריה.

רגע של נוסטלגיה. בשנת 1886 משפחת לורנץ הטמפלרית רכשה מבנה בנווה צדק בתל אביב ופתחה במקום את "קפה לורנץ", מתחם בילוי שכלל גם ראינוע (ראינוע!) ואולם תאטרון. מאז 1940 המתחם עבר ידיים – תחילה הוחרם על ידי הממשל המנדטורי והוסב למועדון לקצינים בריטיים. לאחר מכן שימש המתחם כבית-החייל של תל אביב-יפו ולבסוף ננטש.

ב-2012 המבנה שוקם, ובמקום השיקה משפחת מינץ (עוד נחזור אליהם) את מסעדת "לורנץ ומינץ" – חיבור בין העבר וההווה של המקום.

מה אומר לכם רבותיי? המקום מדליק! המסעדה ממוקמת בתפר שבין פלורנטין המתחדשת לנווה צדק המחודשת, וכיף גדול להסתובב באזור. המבנה הטמפלרי שוקם ומקנה אווירה מיוחדת, ובוגנוויליות יפהפיות מעטרות פטיו קסום ורחב ידיים המהווה אכסניה למסעדה.

אלופת עוגות הגבינה

כמה אנקדוטות על 'לורנץ ומינץ'. הראשונה, נדמה לי שאכלתי כאן את עוגת הגבינה הכי טובה שאכלתי בחיי (ותסלח לי סבתה של מיטל). בצק עתיר חמאה ושקדים, פודינג לימון ומשהו כמו 12 ס"מ של גבינה הרכיבו את העוגה הגבוהה והטובה ביותר בה נתקלתי.

הבצק היה פריך ונעים, שתי שכבות גבינה, האחת מתקתקה, השנייה יותר נייטרלית ופודינג לימון שנותן "אווירה" של לימון, מבלי להרגיש טעם דומיננטי מדי שלו.

השנייה – על המקום מנצחת השפית נילי כהן-מינץ, כשהעזר כנגדה הוא שחקן נבחרת ישראל בעבר אורי כהן-מינץ. השניים ממציאים את עצמם מחדש אחרי שבעבר ניהלו קייטרינג בשרי מוצלח בבית לחם הגלילית.

פסח הגיע בשבועות

בחרנו שולחן אקראי, כולם היו נראים נעימים במידה זהה. ל'לורנץ ומינץ' תפריט ערב ובוקר. הגענו בערב, ומצאנו עמוד אחד, המתאר את המנות המוצעות. כל המנות העיקריות מוגשות לצד כוס יין או קוקטייל לבחירה, ובנוסף יש קטגוריית "תוספת" לארוחה.

התחלנו עם "סלט ירוק" (55 ש"ח) – מעין סלט קיסר 'מינצ'י'. עלי חסה יפים המקבלים מתיקות מאגסים בקרמל המעטרים אותם, ומרירות מאגוזי מלך המפוזרים על המנה.

החסה הפריכה והטרייה הייתה פתיח רענן לארוחה. מסביב לסלט הונחו ברוסקטות בריוש עליהם גבינת עיזים צלויה ונגיעות דבש. הברוסקטות היו מעולות – החל בבריוש עצמו וכלה בשילוב מתוק-מלוח הנהדר של גבינת העיזים והדבש.

המלצר המליץ בחום על "האש בראונז" (79 ש"ח) – מנה שכולה זועקת חג אחד – פסח. המנה היא אסופה של טעמים ושיטות הכנה שונים, שאיכשהו מצליחה לעשות את מה שאנחנו האשכנזים נכשלים לעשות כל שנה בפסח – ליצור מנה טעימה ממעט חומרי גלם מותרים.

תפוחי אדמה מטוגנים בעדינות, בצל מקורמל, סלמון מעושן, ביצת עין נאה ושמנת חמוצה. מעבר לזה שהמנה יפהפייה בהגזמה, הטעמים מתמזגים באופן נהדר. תפוחי אדמה ושמנת הם שילוב מוכר מבית סבתא, והביצה והסלמון מתכתבים נהדר אחד עם השני. הסלמון הטרי זוכה לעישון עדין, ולא עובר המתה קשה כמו בסלמון המעושן המוכר. טעמו רענן וחי.

הכומר הנחנק

קודם כל, ב'לורנץ ומינץ' מכינים את הפסטה במקום, וזה כבר חריג ששווה ציון. וטעימה. הזמנו פוזילי לימוני (79 ש"ח). הפסטה שמרכיבה את המנה היא "חונקי כמרים", מעין רצועת פסטה המגולגלת בצורה של גליל מסובב.

האגדה מספרת שהכינוי "חונקי כמרים" מקורו בכך שעקרות הבית האיטלקיות הכינו את הבצק בזעם כה רב שהיו יכולות לחנוק כומר. בכל מקרה, אותו כומר היה מת עם חיוך למראה וטעם מנה זו. הפסטה מוגשת ברוטב מוקרם קלות תוך שילוב ערמונים, שקדים קלויים ופרמז'ן, כשעל כולם מנצחת בגאון מחית כמהין. אף שבצק הפסטה עומד לגמרי בפני עצמו, מגוון התוספות משדרג אותו נהדר.

אז על עוגת הגבינה כבר גמרנו את ההלל. השותף שלו לפשע היה פאי לימון ודובדבני אמרנה, שילוב מעולה של חמצמצות לסיום של ערב נהדר.

להערות והמלצות על מסעדות: golan3873@gmail.com

=======================================================

לורנץ ומינץ, אהרון שלוש 42, תל אביב

מתאים ל: #דייט  #אירוע  #חברים

מחיר:✰ ★ ★ ★ ★
אוכל:★★ ★ ★ ★
שירות:★ ★ ★ ★ ★
אווירה:✰ ★ ★ ★ ★

כשר חלבי, רבנות ירושלים03-901-8070

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לפני 55 שנה חגגתי שם בר מצווה. נוסטלגיה
בנצי | 18-05-2018 13:07