ברשות השנייה דורשים הבהרות: "נחצו קווים אדומים" - סרוגים

ברשות השנייה דורשים הבהרות: "נחצו קווים אדומים"

עשרות תלונות התקבלו ביממה האחרונה נגד המערכון הפרובוקטיבי מארץ נהדרת. ברשות השנייה פנו ל'קשת' לצורך בדיקת המקרה: "קיימת חשיבות עליונה לחופש הביטוי, אך נחצו קווים אדומים"

ברשות השנייה דורשים הבהרות: "נחצו קווים אדומים"
  בנט במערכון התפילין בארת נהדרת (קרדיט: צילום מסך מתוך ערוץ 12)

עשרות תלונות התקבלו ביממה האחרונה נגד המערכון הפרובוקטיבי ששודר אמש (רביעי) בתכנית 'ארץ נהדרת'. ברשות השנייה פנו לזכיינית 'קשת' לצורך בדיקת המקרה, ואמרו: "על אף שקיימת חשיבות עליונה לחופש הביטוי והיצירה נראה כי במקרה זה נחצו קווים אדומים".

עוד נכתב בתגובה, כי הרשות השנייה "רואה בביזוי סמליים דתיים של כל הדתות כמעשה חמור. על אף שקיימת חשיבות עליונה לחופש הביטוי והיצירה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בסאטירה, נראה כי במקרה זה נחצו קווים אדומים. על פניו נעשתה כאן טעות בשיקול הדעת שהובילה לפגיעה ברגשות ציבור רחב, דתי, חילוני ומסורתי בישראל"

מוקדם יותר הבוקר שיגר סגן שר הבטחון אלי בן דהן פניה חריפה לרשות במחאה על ביזוי קודשי ישראל: "יש דברים שעליהם לא צוחקים. גם הומור צריך להיות עם טעם", טען במכתבו. בתגובה לחיקוי הבזוי, הוסיף בן דהן כי אין לו ספק ש"רוב אזרחי ישראל המחוברים למסורת היהודית העתיקה, מתנגדים לסוג הומור כזה".

לפי הטענה שנשמעה בשעות האחרונות, נאמר, כי אם זה היה קורה במדינה אחרת כבר מזמן היינו שומעים גינויים וטענות על אנטישמיות, אך בזמן שאצלנו נשמעות כל העת טענות על הדתה יש מי שמרשה לעצמו לרמוס ערכים החשובים לרוב אזרחי ישראל.

הקומיקאי ערן זרחוביץ' חיקה בתכנית ארץ נהדרת את שר החינוך נפתלי בנט כשהוא משתמש בזוג תפילין של ראש כדי ליצור על ראשו של בנט את צורת התסרוקת של הזמרת נטע ברזילי. המערכון הפרובוקטיבי קומם לא מעט גולשים וגורמים במערכת הפוליטית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מותר לצחוק על כל דת ואביזרי הפולחן הנלוים לה.
טולדנו | 17-05-2018 11:52
שום קו אדום לא נחצה קו אדום זה כאשר יש הסתה לאלימות לצחוק על אביזרי פולחן שהמחקר המודרני מצא שהמקורות שלהם לקוחים מעמי הסביבה זה לא קו אדום כאשר לא יהיה ניתן לצחוק על כל דבר ויהיו איסורים נהפוך כמו אירן ושאר מדינות נחשלות. מונטי פייטון צחקו על סגת הנצרות הקדומה ואף בריטי או אנגלוסקסי לא טען שנחצו קוים אדומים.
2
תפילין
חי | 17-05-2018 12:03
גם אני קבלתי הרבה תגובות. אבל לדעתי להפסיק להסתכל ערוץ 12 פשוט לבטל.
3
דווקא אהבתי
שלמה | 17-05-2018 13:04
דווקא אהבתי
4
מחאה מהצד השני
יהודון | 17-05-2018 15:09
גם אני מוחה. מה לבנט ולתפילין?
5
כאשר יש שלטון לאומי יהודי
דוד | 17-05-2018 15:36
האנשים שמבזים את הקדושים במורשת ודת ישראל צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח צנזורה היא לא מילה גסה אצלי לא רק בנושאי בטחון וצבא. צריך להטיל צנזורה על תרבות השמאל שמבזה את דת ישראל ומשחיתה את עם ישראל
6
ליעקב שאול מהפייסבוק: אתה עשיו אגג
אוראור | 17-05-2018 20:30
ולא יעקב שאול - והמבין יבין! תתבייש לך.