התעלמו מהאיסור: טורקיה מכרה ציוד ישראלי לאיראן - סרוגים

התעלמו מהאיסור: טורקיה מכרה ציוד ישראלי לאיראן

"ידיעות אחרונות" חשף כי טורקיה מכרה לאיראן ציוד ישראלי שיכול לסייע לפעילות גרעינית. זאת בניגוד לאיסור הסחר שנקבע על ידי מועצת הביטחון של האו"ם, שפתחה בחקירה. החברה המייצרת: "הקונה הטורקי רימה אותנו"

author-image
התעלמו מהאיסור: טורקיה מכרה ציוד ישראלי לאיראן
  נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ונשיא איראן חסן רוחאני (צילום: עמוד הטוויטר של רשת PressTV)

התעלמו מהאיסור: מועצת הביטחון של האו"ם פתח בחקירה נגד טורקיה בחשד שמכרה לאיראן ציוד אלקטרוני שרכשה מחברה בישראל- כך דווח הבוקר (חמישי) בעיתון "ידיעות אחרונות".

על פי הדיווח, הציוד שנמכר מופיע ברשימת החומרים האסורים לייצוא לרפובליקה האיסלאמית. מדובר ברשימה שנקבעה במסגרת החלטת מועצת הביטחון 2231 משנת 2015, האוסרת העברה או מכירה של מוצרים או טכנולוגיות שיכולים לסייע לאיראן בפעילות גרעינית.

חקירת האירוע נפתחה לאחר שביולי האחרון ממשלת איחוד האמירויות תפסה משלוח של ציוד אלקטרוני שנשלח מטורקיה לאיראן. רשויות הביטחון זיהו במשלוח קבלים אלקטרוניים, הנכללים באיסור הסחר של מועצת האו"ם.

מזכירות האו"ם קראה לישראל לפתוח גם כן בחקירת האירוע. לטענת האו"ם, הקבלים שנתפסו יוצרו על ידי חברת "סלם פאוור קפאסיטורס" הישראלית, הנחשבת ליצרנית גדולה של קבלים אלקטרוניים. "נודה לכם אם ממשלתכם תספק בהקדם מידע רלוונטי על הנושא" נכתב בפנייה לממשלת ישראל.

החברה המייצרת אמרה בתגובה לפרסום כי הם אכן מכרו משלוח של קבלים לחברה טורקית, זאת לאחר שהם ביצעו בדיקת מהימנות וקיבלו את כל הכסף מראש. עם זאת, בחברה לא היו מודעים לכך שהקבלים נמכרו לאיראן. "נשתף פעולה עם כל בדיקה שתיעשה. אנחנו נוכיח שמכרנו את זה לטורקיה לחברה מסודרת" אמרו "אנחנו לא מוכרים למדינות אויב. רוב המכירות שלנו הן לאירופה ולארה"ב, אבל טורקיה אינה מדינת אויב- ואין מניעה לסחור איתה. בכל מקרה, אם אכן המשלוח הגיע לאיראן, הרי שהקונה הטורקי רימה אותנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו