הרב אבינר: ''נטע ברזילי עשתה חילול השם'' - סרוגים

הרב אבינר: ''נטע ברזילי עשתה חילול השם''

השמחה הלאומית מהניצחון בתחרות האירוויזיון, פחות הצליחה לגעת ברב שלמה אבינר ובטורו השבועי הבהיר כי נטע ברזילי היא לא 'אשת חיל' והניצחון לא עשה קידוש ה' אלא בדיוק ההפך הוא הנכון

חדשות סרוגים
לא אשת חיל: ''נטע ברזילי עשתה חילול השם''
  ניצחון באירוויזיון זה קידוש השם? (צילום: Thomas Hanses)

שאלה: זמרת ישראלית ניצחה באירוויזיון. זה קידוש השם?

ת: ודאי לא. יש ברמב"ם בהלכות יסודי התורה (פרק ה) שלוש הגדרות של קידוש השם: א. מי שמקריב חייו למען ד'. ב. מי שמוסר נפשו ומקיים מצוה במאמץ גדול. ג. מי שמתנהג בצורה ישרה ומוסרית. לכן אין כאן שום קידוש השם.

ש: ויש חילול השם?

ת: ודאי. ההגדרה השניה של חילול השם על ידי הרמב"ם היא מי שעושה סתם עבירה ברצונו החופשי, בלי שיש עליו לחץ או אילוץ. והרי אנו יודעים שאסור לאשה לשיר בפני גברים. וגם אסור לה לעמוד בצורה כזו שגברים יסתכלו עליה.

ש: אבל החילונים לא יודעים כל זה?

ת: נכון. הם מבולבלים. ד' ירחם עליהם. אבל האם ד' אשם? אז זה נקרא חילול השם בשוגג. אבל עיין פרקי אבות (ד ד) שגם חילול השם בשוגג הוא עבירה גדולה.

שאלה תיאורתית: מה יהיה הדין אם אשה היתה שרה רק בפני נשים בלא נוכחות אף גבר, גם לא צלם ,גם לא מפעיל סאונד, גם לא סדרן?

ת: גם אז היה אסור משום מושב ליצים (עבודה זרה יח ב).

ש: מי שם הלץ?

ת: הגדר של מושב ליצים הוא פעילות מאורגות ריקת תוכן. ודאי שמותר לשיר שירים כשרים .אבל אירגון תחרות על קול יפה או מנגינה יפה או סגנון גוף יפה הוא הבל הבלים. ודאי,כל אדם נכשל לפעמים בעשיית הבל, ואין אדם צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא. אנחנו רק בני אדם. אבל לארגן הבל הבלים בממדים רחבים זה מושב ליצים.

ש: שאלה פילוסופית: אנחנו מאמינים שכל מה שקורה בעולם הוא על פי הנהגה אלוהית. לכן גם ניצחון ישראל באירוויזיון הוא על פי השגחה אלוהית?

ת: ודאי. גם כל מעשה עבירה שאדם עושה אינו חומק מההנהגה האלהית ,אבל לא בגלל זה אדם משוחרר מאחריות מוסרית. אם לא כן, ביטלנו את כל התורה.

ש: הזמרת אמרה "לשנה הבאה בירושלים" ,ואכן כן יהיה. אולי זה קידוש השם?

ת: זה חילול השם בריבוע. ירושלים היא עיר הקודש. הוא עיר בית אלהינו. "ששם עלו שבטים, שבטי יה, עדות לישראל, להודות לשם ד'" (תהילים קכב, ד). והיא לא עיר הזמרות, עיר התחרויות השפלות.

ש: ויש שקראו לזמרת "גיבורת החיל" וכן ראש ממשלתנו טילפן אליה כדי להביע הערכתו…

ת: הבל הבלים. "אל יתהלל בחכמתו, ואל יתהלל הגיבור בגבורתו, אל יתהלל עשיר בעושרו" (ירמיהו ט כב). ולא זמר בזימרתו. "כי אם בזאת יתהלל המתהלל… חסד משפט וצדקה בארץ" (שם). לכן אם רוצים להלל ולשבח אשה, יש לשבח אמא שמגדלת ילדים, יש לשבח אשה נהאמנה לבעלה, יש לשבח אשה שמכבדת הוריה, יש לשבח אשה שהיא מורה, אחות, רופאה, עובדת סוציאלית ושאר מקצועות שמטיבים לעם ישראל, וגם שוטרת. אלו אפשר לכנות "אשת חיל" האמיתית.

=========================

ראיין: הרב מרדכי ציון

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
41 תגובות - 18 דיונים מיין לפי
1
מה ההבדל?
שואל | 16-05-2018 15:21
בין אבינרי לקארדאווי? שניהם חשוכים, אומים, קיצוניים ולא טולרנטיים
הרב הזה יכול למצוץ לי
שרמוטות | 19-05-2018 3:36
ביחד עם כל המערכת הזאת
שואל
איתמר | 18-05-2018 1:59
מה ההבדל אתה שואל. תגיד אתה יודע מי זה בכלל הרב אבינר אתה חושב שאתה מתקרב לרמה שלו בכלל חתיכת אידיוט הוא רוצה רק הטוב לעם ישראל...
ילד לא חכם
יוסף | 18-05-2018 1:44
בואנה סתום תפה שלך מטומטם
מה ההבדל בינך לבין המן הרשע?
שדגכדשכ | 16-05-2018 23:47
שניכם רוצים לעקור את עמי
2
רוצה לתקוף את גברים ורבנים אבל לא יודעת איך. תעזרו לי!
פמניסטית דתיה מתוסכלת | 16-05-2018 15:30
.
את צריכה לזהות את נקודת האמת שלך ואת נקודת האמת של מי שאת מעוניינת לתקוף
אגו? | 16-05-2018 18:18
אם את לא מזהה את זה, אז הרצון שלך לא מגיע ממניע טהור. את צריכה לעבוד על המידות, ולהודות למי שהוכיח אותך על שהציג בפנייך את האמת ושהעמיד אותך במקום הנכון.
אם את סתם רוצה לתקוף...
חן | 16-05-2018 16:16
אז את סתם חלשה ואלימה... אם הם שכנעו אותך ... אז תשתכנעי ואם יש לך משהו חכם אחר להגיד תגידי ... אבל סתם לתקוף ללא סיבה ? רק בגלל שהם רבנים או גברים?? זו נבלות ונבזות
3
הרב הזה הוא עוכר ישראל ודעותיו הזויות ומוטב שיכנס לחור שממנו יצא !!
יריב | 16-05-2018 15:30
עוכר שלום ישראל לדורותיו !!
איש חצוף
איתמר | 18-05-2018 1:48
תקשיב יכול להיות שדעותיו שונות משלך אבל אם באמת היית בן אדם גבר ואמיתי לא היית מדבר ככה לאף אחד. ושתדע ישלמו לך על זה בשמים... תתחיל לתפוס את עצמך כבר...
עוכר יששראל הוא מי שהוליד שרץ כמוך...
דכגשד | 16-05-2018 23:48
שדגשכ
יריב הלא חביב תגובתך כאן מזעזעת אותי כך אני לא כותב כך אפילו לאויבים
אריק | 16-05-2018 18:17
אתה צריך להתקשר מיד לרב אבינר ולהתחנן שיסלח לך על מה שכתבת כאן
4
אבל גם ככה, הרב אבינר, החילונים פה שונאים את הדתיים. למה להוסיף להם עוד סיבות?!?!?! וגם אתם אתר סרוגים
כן | 16-05-2018 15:41
למה לפרסם ידיעה כזאת כמו אחרוני המלעיזים האנטי דתיים שמחפשים לכלוך על הציבור
לא תתורו הרהורים וגירוי היצר הם דאורייתא
אטיחג | 16-05-2018 23:49
דגרכעגד
האם אסור ליהודייה לשיר בפני גברים גויים?
אני | 16-05-2018 22:50
הרי הם חייבים ב7 מצוות בני נוח, וקול באשה ערווה זה איסור דרבנן (ובטח לא גילוי עריות). אז מה הבעיה לכאורה בעצם השירה?
מסכים איתך. וגם אני כיפה סרוגה
עידן | 16-05-2018 17:22
מסכים איתך. וגם אני כיפה סרוגה
חילונים לא שונאים דתיים, אבל מצפים להתחיל לבקר מבפנים את מי שמתבטא ככה
חילוני | 16-05-2018 15:56
ואולי בכלל, הבעיה היא לא הביטוי, אלא הלך הרוח שמנסה רק לראות במה האחרים פחות טובים, במקום לקרב ולקבל את כולם באהבה
5
עד מתי רשעים יעלוזו?!
אהרון הכהן | 16-05-2018 16:02
עד מתי לא יבינו רבנים חשכים (כל-שכן הדיוטות חובשי ספסלי בתי מדרשות) שלא כל דבר בחיי הציבור הישראלי בארצנו המתחדשת, קשור בהכרח לקדושת השם? ד' - קדושתו עדן - חי לו בשלום ובקדושה גם כאשר בנות ישראל נוצחות את הגויים בגרונן. ולא ניחא לו, לבורא עולם, שיבואו חסידים שוטים ורבנים שובבים ויטיחו אותו בשאלות הבל שכאלה. וראוי לכם כולכם לעיין מדי פעם בדברי החכם מכל אדם, אותם גילה לנו, ברוב טובו ותבונתו, במגילתו קהלת. ויפה שעה אחת קודם.
"הבל הבלים הכל הבל"- אמר קהלת!
ח | 16-05-2018 22:30
!!!
6
לא מסכים כלל עם הרב אבינר. התחרד בשנים האחרונות
דוד - דתי לאומי | 16-05-2018 16:10
מה הוא מצפה שנטע תעלה עם מטפחת ושרוולים עד כפות הידיים?? היא ייצגה את ישראל. שרה שיר עם משמעות.
שיר עם משמעות
ח | 16-05-2018 22:32
בוא נגיד שלא רק שלא הייתה בו משמעות, היא גםשרה מילים גסות ולא יפות בכלל!!! ואמי עדינה!
קול באישה ערווה זו הלכה. לא התחרדות. היא לא אמורה לשיר כלל בפני קהל מעורב
אריאל | 16-05-2018 17:50
היא לא אמורה ליצג את ישראל וישראל לא צריכה להיגרר אחרי תחרויות הזמר של אירופה. זו התיוונות לכל דבר. היא גם לא שרה שיר עם משמעות. סתם אמירה שנועדה למצוא חן בעיניי קמפיין הפמיניסטיות.
7
האם כל מי שאומר דעת תורה- מושמץ על ידכם?!
דוד | 16-05-2018 17:08
לו הייתי מביע דעתי בשאט נפש כמו שאתם מדברים כלפי הרב אבינר ממרום גילו המופלג ולמעלה מ-50 שנה בישיבה - הייתם טוענים שאני מדבר סרה ובצורה לא מכבדת! והנה עתה, בורים וריקים שכמותכם, שציפורנו של הרב אבינר על ידיעותיו המופלגות, חכמתו בפילוסופיות של כל חכמי יון הקדמונים, ידיעותיו כמהנדסה ואף עבודתו כמרצה למתמטיקה, דרגתו בצבא, ותרומתו למאות אלפי יהודים בהלכות ובדעות - עולה על מתניכם המתמלאים בשומן בשר וכסל - אתם מדברים עליו?! לו פרופסור לרפואה היה משנה את מה שידעתם על עניינים רבים - הייתם מקללים אותו אדיוט?! אתם רק חצופים ומקיימים את דברי חז''ל המופיעים ברש''י פרשת בחוקותי. כיון שלא למד- שונא את הלומדים- שונא את החכמים- נלחם בהם... זה שרשרת ידועה!
כן, כי המון מהציבור שלנו הפכו לרפורמים נבזים.
.... | 16-05-2018 23:49
.......
בקצרה
בקצרה | 16-05-2018 17:42
כל הידע שלו הוא ריק עבור החילוני. ידיעותיו בפילוסופיה צרות מאוד. שילך להרשים את הדתיים בפטפוטי הסרק האלה
עדיין מותר לחלוק עליו בקול רם
סרוג | 16-05-2018 17:33
כתוב חכמים היזהרו בדיברכם ולא אנשים זא המשנה לקחה בחשבון ועוד בתקופת התנאים שיש חכמים אמיתיים שעלולים לומר דברים שהם אמת הלכתית אך למעשה להוציא אותם החוצה תהיה טעות מרה ולכן הביקורת הגדולה עליו ספציפית שבשנים האחרונות הפך לקיצוני ומנותק.
8
בהמשך ל4
ל | 16-05-2018 17:40
דתיים שונאים חילוניים כי הם לא מכירים אותם יש להם דעות בלתי הגיוניות אני גר במקום מעורב ורואה זאת .
9
אסטרטגיית הגנה חדשה
יוסף בן שושן | 16-05-2018 17:46
חלק לא מבוטל של הציבור הסרוג הפך מזמן לרפורמי. מרוב שלימדו אותו אהבת החילונים מבלי לסייג זאת בהנחיה של אוהבי ה' שנאו רע, הוא החל להיות אוהב חילוניות. ודה-פקטו להיות בעצמו חילוני עם קצת פולקלור דתי. אלא שעדיין הוא מעדיף להשתייך חברתית ופוליטית לקבוצת הסרוגים כי איננו מוצא את עצמו מבחינה קהילתית בציבור החילוני לחלוטין. ולכן, בכל פעם שסרוג אמיתי, דהיינו דתי (אמיתי)-לאומי (דהיינו נאמן לשולחן ערוך) וכל שכן תלמיד חכם לאומי אומר את האמת האלוקית, הכואבת לאותם חלשים שנפלו לפיתויי החילוניות, הינם מאשימים את אותו תלמיד חכם בחרדיות, כאילו לומר בכך שזו לא השקפת עולמה של הציונות הדתית אלא זו קיצוניות של הציבור החרדי. א. לא כל מה שאומרים חרדים הוא בהכרח פסול. לרוב הינם נצמדים להלכה המסורתית והאוטנטית של עם ישראל. ב. בטח שלא עמי ארצות, חלשים וחנפים לחילוניים, יקבעו מהי השקפת עולמה של הציונות הדתית, אלא אך ורק גדולי ישראל הסרוגים שמור הרב שלמה אבינר שליטא הינו אחד הגדולים שבהם. יואילו נא אותם חלשים להתבייש ממצבם הנפול ולעמוד בשקט ולא לנסות להפיל אחרים יחד איתם לבור החשוך שהם נמצאים בו. יהי רצון שהקבה ירחם עליהם ולא ימצא איתם את הדין הקשה על ביזוי תלמידי חכמים ויחזרו בתשובה שלמה בקרוב
10
אולי הרב צודק אבל באתר סרוגים יש קהל לייט שצוחק עלינו החרדלניקים
אריק | 16-05-2018 18:15
מוטב לכתוב תשובות קצרות ואתר כיפה וערוץ 7 מתאימים יותר לקהל חרדי לאומי מאתר זה . זה מה שקורה שמתעסקים עם זה במקום לשאוף ולהכין את עצמנו לעלות להר הבית לכבוד הרגל . שאין קדושה וטהרה יש בלבול וטומאה .
11
אני חושב שכל מטרת הכתבה היא מטרה חינוכית לנערות דתיות. אין כאן פנייה ומסר לחילונים.
לאן נערה דתיה צריכה לשאוף | 16-05-2018 18:29
בנות מטבען אוהבות לשמוע ולהתרגש מדברים שכאלו. ופני החינוך הדתי מוביל למקום אחר לנערה הדתיה.
12
אבינרי
כועס | 16-05-2018 19:24
אולי אבינרי בקיא בתורה אבל כבן אדם - הבל הבלים
תעשה בגרות הבנת הנקרא
שי | 17-05-2018 13:44
כי הוא אבינר ולא אבינרי
13
איף, תמצא לעצמך כבר חיים...
אריאל | 16-05-2018 19:44
דיי נמאס לשמוע כבר את השטויות שלך. אם אתה מחפש חילול ה', תתחיל להסתכל במראה.
אריאל
איתמר | 18-05-2018 1:57
בואנה תרגיע מהר את הדיבור שלך מיאתה חושב שאתה חתיכת מפגר אתה אוויר לאומת הרב הגדול הזה... איש בלי שכל
הרב אבינר
איתמר | 18-05-2018 1:43
תקשיבו טוב אנשים חצופים... הרב אבינר הוא בן אדם גדול מאוד ואין לכם שום זכות לדבר ככה תתחילו לחשוב קצת תהיו יותר חכמים.
14
לגבי שירת נשים
יוניקורן | 16-05-2018 23:44
הרב אבינר כותב שלאישה אסור לשיר בפני קהל מעורב וגברים בפרט. זה לא נכון- הציווי הוא שלגבר אסור לשמוע קול של אישה. לא שלאישה אסור לשיר בפניו. זו בחירה אישית של כל אחד האם להיכנס לאולם ולשמוע אישה שרה. נטע ברזילי לא עשתה שום חילול ה'. ההפך- היא רק הפיצה את היהדות ואת אהבת ישראל ברחבי העולם. כל הכבוד לה
מה אסור לנשים
את אמרת ראשונה | 17-05-2018 14:22
נכון לגברים אסור לשמוע נשים...אבל חילול השם יש פה. אישה יהודיה גם לובשת אדום לבושה לא צנוע מאופרת כבד וגם שרה דברים שלא בקדושה נציגת ישראל....רוקדת ומענטזת עם עוד נשים על במה ...אנחנו אמורים להיות אור לגויים. אולי נצחנו פה בתחרות הפסדנו בגדול פה ,לתרבות יון...שנצחנו בתחרות נראה שהדתיים לייט נראים קיצונים וחילונים קיצונים לצד השני שמצדיקים את הדרך שבה בחרו... אין עוד מלבדו. בעזרת השם המשיח כבר פה יסדר את הכל
15
עתה ידעתי כי ירא אלקים אתה, אדם שלא מתרגש מתפאורות ונצחונות שהם לא על פי התורה, זה סימן היכר שהוא יהודי אמיתי ירא שמים בתכלית לא כמוני
אבי | 17-05-2018 0:21
שלמרות שאני חרדי ולמרות שנסלדתי מההופעה והשירה שלה, בכל זאת קננה קצת שמחה בלבי על הזכייה הבינלאומית שלנו, וזה מעיד על חוסר יראת שמים שבי לצערי.... סוף דבר הכל נשמע, אנחנו נשאבנו לתוך תרבות החילונית ומי שמדבר לפי רצון הבורא אנחנו נסלדים ממנו, אנחנו הבעייתיים ששכחנו שם אלקינו ונפרוש כפינו לאל זר, אל ההבלים והתענוגות, אל שלעשות מה שמתחשק לנו....ה' יחזיר אותנו בתשובה ושבנות ישראל ישובו לטהרתן, לכבודם, לעדינותם, לתפארתם....אמן
16
ביזוי תלמיד חכם
חן כהן | 17-05-2018 1:15
אני פונה בתחינה לאתר סרוגים: בתור אתר דתי, אסור לכם להרשות ביטויים פוגעניים ולא ענייניים לכל אדם. ראוי שנשמור על רמת שיח גבוהה. ויותר מכך כאשר מדובר בביזוי תלמידי חכמים
17
חילול השם זה לא להזכיר את אברה מנגיסטו
משה | 17-05-2018 22:58
נכה שסובל ממחלה אכזרית של סבל וכאב עצום המחלה גרמה לו לחצות חילול השם זה סטיגמה לנכים נטע לא הזכירה או התפללה למען נכה אומלל
18
הרב אבניר
איתמר | 18-05-2018 1:49
שלום הרב אני מאוד מעריך את הדרך שלך ואני חושב שחייב כבר לעשות עם זה משהוו. עם כל הכפירה בה' הזאת.