אשתי רוצה עוד ילדים ולי אין כוח, מה לעשות? - סרוגים

אשתי רוצה עוד ילדים ולי אין כוח, מה לעשות?

בסוג זה של החלטות, האישה היא הקובעת. בשבילה ללדת, זה לא רק מצווה גדולה אלא צורך פנימי של חיים. היא אוהבת ילדים כעצם החיים ולפעמים יותר מן החיים

author-image
אשתי רוצה עוד ילדים ולי אין כוח, מה לעשות?
  (צילום: פלאש90)

ברוך ד', יש לנו הרבה ילדים, אך אשתי רוצה עוד. ולי אין כוח. זה מאוד מכביד עליי. מה לעשות?

היא צודקת. בסוג זה של החלטות, האישה היא הקובעת. בשבילה ללדת, זה לא רק מצווה גדולה אלא צורך פנימי של חיים. היא אוהבת ילדים כעצם החיים ולפעמים יותר מן החיים.

מעשה בזוג שבא אליי. הבעל טען: 'הרופא אסר על אשתי להיכנס להריון כי בלידה הקודמת היא כמעט שבקה חיים, ובנס ניצלה, וזו סכנת נפשות. האישה אמרה: 'לא אכפת לי, אני רוצה עוד ילד'. בקושי רב הצלחתי לשכנע אותה לוותר, אך לא הצלחתי לעצור את דמעותיה. כנראה למדה מרחל אמנו, "והיה בהקשותה בלדתה, ותאמר לה המילדת: אל תראי כי גם זה לך בן" (בראשית לה יז).

לכאורה אין זה מובן, הרי היא בסכנת נפשות, ומה זה נוגע לכך שיש לה בן? אלא שזאת הייתה נחמתה של רחל אמנו על כך שמתה שנולד לה בן.

כידוע, האיש מצווה על פריה ורביה והאישה אינה מצווה. לכאורה תמוה, כיצד האיש יוליד בלי שותפות אשתו? אלא מסביר רבי מאיר שמחה מדווינסק במשך חכמה (בראשית ט', ז'), שהתורה אינה כופה על אדם דברים שהם מעבר ליכולתו. לפעמים כל תהליך ההריון והלידה מאוד קשה לאישה, ולכן התורה לא ציוותה עליה, אך תמורת זה, ד' הטביע בה תשוקה עצומה לילדים, כך שנוצר אצלה איזון ושיווי משקל בין היכולת הגופנית והנפשית לבין קשיי ההריון והלידה.

על כן, אם לאישה קשה ללדת, אין לכפות עליה, ואם היא כן רוצה ללדת,יש להסכים עם החלטתה בשמחה.

לגופו של עניין, נכון שגידול ילד הוא לעיתים מעמסה מאוד כבדה, אך כדאי. כי לבסוף, יש עוד ילד ועוד אדם על פני האדמה. איזו שמחה. איזה אושר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כשעמרם אבי משה רבנו לא רצה ללדת
יפה יוסף | 16-05-2018 14:04
הוא התגרש מאשתו!!!
לא היו אז אמצעי מניעה אפיקטיביים
דוד | 16-05-2018 15:46
.
2
עם חוקי הגזע המגדריים בישראל זו סכנת נפשות בשביל האבא
אבא | 16-05-2018 14:49
ואז הן רוצות להתגרש ורבים מהאבות נרדפים על ידי השלטון הציוני בשל חוקי הגזע המגדריים מולם. נשחטים כלכלית. נעקרים מילדיהם ורבים מתאבדים כמו חנן דדון, אלון וולף, דני צורן והרשימה ארוכה..
3
בתשובת הרב חסרים ג' הבטים
כל המוסיף גורע | 16-05-2018 17:20
א- מה שכתב המגיב אבא. איזהו חכם- הרואה את הנולדי(ים) . ב- תפשת מרובה – לא תפשת: הרב ענה : גידול ילד הוא לעיתים מעמסה מאוד כבדה, אך כדאי. כי לבסוף, יש עוד ילד ועוד אדם ... איזו שמחה, והתעלם מצער ההורים והילדים על סכול ההזדמנויות של כל הילדים לחיים טובים יותר אילו משאבי ההורים היו מפוזרים פחות. ג- דברי הרב: בשבילה ללדת, זה ... צורך ... היא אוהבת ילדים - מתעלמים מכך שהצרך הזה הוא לא במספר מסוים של ילדים אלא בפעילות הורית. אפשר להרבות בפעילות הורית גם בלי להגדיל את מספר הילדים, ואם סובלים מאד מעדף משאבים של הורות אפשר לאמץ ילד חריג, ולקיים עוד מצוה. שלא לדבר על כך שמלוי הצרך בילדים הוא על חשבון מלוי צרכים אחרים.
4
אז שהרב יביא עם ילד במקום הבעל
שמעון | 17-05-2018 8:47
יח
5
שאלת המשך לרב. אודה לרב על תשובה
אביבית | 17-05-2018 13:51
אם הבעל רוצה עוד ילד, והאישה לא. האם גם במצב זה לדעת הרב האישה קובעת, ועל הבעל לוותר? אודה לרב על תשובה
6
זו ממש לא...
מיקי | 07-01-2021 16:50
זו ממש לא רק ההחלטה של האישה
7
התורה מחייבת אותנו...
פסיקה לפי רגש = רבנית | 20-02-2024 10:27
התורה מחייבת אותנו ברב שפוסק לפי שכל ושיקול דעת ולא לפי רגש. אם נמשיך בקו המחשבה של הרב , יביאו ילדים ואז האבא ישנא את ילדיו , איך הרב יכול לקחת על עצמו אחריות שכזו