שגרירות שנייה נפתחה בבירה: ברוכה הבאה גואטמלה - סרוגים

שגרירות שנייה נפתחה בבירה: ברוכה הבאה גואטמלה

שגרירות גואטמלה נחנכה היום בירושלים בהשתתפות ראש הממשלה ונשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס. נתניהו: "לפני יומיים פתחנו את השגרירות האמריקנית, ועכשיו גואטמלה החברה שלנו"

author-image
שגרירות שנייה נפתחה בבירה: ברוכה הבאה גואטמלה
  בניין שגרירות גואטמלה בירושלים הבוקר (צילום: נתי פרלמן)

השבוע של השגרירויות: יומיים לאחר העברת השגרירות האמריקנית לבירה, היום (רביעי) נחנכת גם שגרירות גואטמלה בטקס מרגש בירושלים.

https://www.facebook.com/HEBPMO/videos/2051145984914298/

בין אורחי הכבוד בטקס: המיליארדר שלדון ורעייתו שרי אדילסון. גם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן וראש העירייה ניר ברקת הגיעו לטקס במעמד רה"מ נתניהו ונשיא גואטמלה מוראלס.

נשיא גואטמלה ורעייתו, ראש הממשלה בנימין ושרה נתניהו, ושגרירת גואטמלה בישראל (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

נתניה פתח וברך את הנשיא ג'ימי מוראלס ורעייתו, בברכה מיוחדת לרגל בואם לירושלים וברכה מיוחדת לכל הפמליה מגואטמלה. "זה הולך יד ביד. לפני יומיים פתחנו את השגרירות האמריקנית בירושלים, וזה לא מקרי שגואטמלה היא בין המדינות הראשונות שפותחות את השגרירות שלהן בירושלים. תמיד הייתם בין הראשונים. תמיד".

נתניהו הזכיר כי גואטמלה הייתה המדינה השנייה שהכירה בישראל, "היה לכם תפקיד מאוד חשוב בתהליך זה, כיוון שהשגריר שלכם באו"ם, חורחה גרנדוס, היה פעיל מאוד באותם ימים במאמץ לשכנע מדינות באו"ם לתמוך בהחלטת החלוקה שהיוותה למעשה את ההכרה של האו"ם במדינה היהודית".

רחוב גואטמלה בירושלים

"לכבודו ולכבוד מאמציה של גואטמלה באותם ימים, ישנו רחוב גואטמלה כקילומטר מכאן, בירושלים. יש רחוב גואטמלה בהרבה מאוד רחובות קהילות בישראל כיוון שאנחנו זוכרים את החברים שלנו, וגואטמלה היא חברה שלנו, כאן ועכשיו.

 

תודה לך, ג'ימי, ברוך הבא לירושלים. ברוך הבא לישראל. ודבר אחד נוסף, כיוון שאני רוצה שיהיו עוד כמה רחובות על שם ישראל בגואטמלה, ביקורי הבא באמריקה הלטינית יעבור דרך גואטמלה, בהזמנתך האדיבה", דברי ראש הממשלה.

לפני הטקס, התקיימה פגישה מצומצמת של ראש הממשלה עם נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס.במקביל, רעיית ראש הממשלה הגברת שרה נתניהו נפגשה עם רעיית נשיא גואטמלה, פטריסיה מוראלס.

בשעה 13:00 יקיימו ראש הממשלה והנשיא פגישת עבודה משותפת מורחבת עם הפמליות, במסגרת ארוחת צהריים, שם יערוך נתניהו הרמת כוסית חגיגית. בצהריים תגיע המשלחת מגוואטמלה לכנסת, בערב נתניהו יערוך קבלת פנים למשלחת במלון המלך דוד ובשעה 21:00 יפגשו שני המנהיגים במעון ראש הממשלה.

אני מרגישה בבית

שרת החוץ של גוואטמלה, סנדרה חובל, ביקרה אתמול בכנסת ונועדה עם יו"ר אגודת הידידות ישראל-גוואטמלה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו).

שאשא-ביטון קיבלה בחום את פני האורחת, ואמרה: "אני מבקשת להודות לך ולמדינתך על הצעד האמיץ והמשמעותי בהעברת השגרירות לירושלים, הצפויה מחר. זהו יום היסטורי, וישראל אסירת תודה לכם".

השרה חובל, אוהדת ישראל, שזהו ביקורה הראשון בארץ: "אני מרגישה בבית. היחסים בין שתי המדינות רק יילכו ויתחזקו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו