מביך • בעד או נגד? יאיר לפיד שוב נגד עצמו - סרוגים

מביך • בעד או נגד? יאיר לפיד שוב נגד עצמו

אחרי העמדות הסותרות שהציג בנושא פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן, לפיד עושה זאת שוב, ואחרי שלפני שנים בירך על ההסכם עם טורקיה היום הוא תקף אותו בחריפות וכינה אותו טעות

author-image
מביך • בעד או נגד? יאיר לפיד שוב נגד עצמו
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

בשבוע שעבר, לאחר הודעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אודות החלטתו לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן, בירך יאיר לפיד את הנשיא טראמפ ואמר כי כעת על ישראל לגייס מדינות נוספות לפרוש מההסכם. דבריו של לפיד עוררו תמיהה במערכת הפוליטית, שכן רק מבפאר ימים לפני כן אמר אותו לפיד דברים הפוכים לגמרי לפיהם הוא מתנגד לביטול הסכם הגרעין.

מעידה חד פעמית? זכרון קצר? כנראה שלא.

הזיגזג של לפיד בנושא הסכם הגרעין

מסתבר, שבניגוד למה שלפיד חושב, לאזרחי ישראל יש זכרון ארוך, ובשעות האחרונות, מאז שטורקיה הודיעה על גירוש השגריר הישראלי ממדינתה, שוב נמצא לפיד מציג דעות סותרות באותו נושא.

לפני מספר שעות התייחס לפיד להחלטתה של טורקיה לגרש את השגריר הישראלי ותקף את ההסכם שנחתם בין מדינת ישראל לטורקיה לאחר משט המרמרה וכתב: "הסכם הפיוס שחתם איתם נתניהו היה טעות. עם אנטישמים כמו ארדואן לא מתפייסים. הגיע הזמן שהממשלה תגיד את מה שברור כבר הרבה זמן- ארדואן הוא חלק מציר הטרור האיסלאמי".

על פניו התייחסות עניינית. אלא שדברים שאמר לפיד לפני כשנתיים מציגים את ההיפך מהעמדה שהביע היום. אז, עם חתימת ההסכם, אמר לפיד: "ההסכם עם טורקיה קשה לעיכול. יש את מה שכולנו מרגישים ויש את האינטרס הלאומי והבטחוני. והאינטרס הלאומי והבטחוני קודם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
אתה לא רלוונטי ת אתה שאנטי.לא מחודד .
יאיר | 15-05-2018 19:15
הגיע הזמן שהממשלה תגיד את מה שברור כבר הרבה זמן- לפיד הוא חלק מציר הטמטום הישראלי.
2
לפיד צודק.זו היתה טעות אבל היתה גם חייבת
יפה יוסף | 15-05-2018 19:16
להיות.לא הכל בידנו. בזכות הפיצוי המוטעה לטורקיה לישראל יש יותר כח נגד טורקיה הטרוריסטית.על כל דבר צריך לשלם. אלא שבעזרת הד' נשלם במקום הנכון בזמן הנכון.
3
עד מתי לפיד השטינקר מלשן ישטה בנו?
יוסף חיים | 15-05-2018 19:41
יאיר לפיד היה סגן אלוף בצהל ולכן הוא יכול לחוות דעה! מה לא??? אהה היה רק סגן טרש בעיתון במחנה בתפקיד שאבא שלו סידר לו... טוב נו, אבל לדבר שטויות מותר לו... אבוי לנו אם הטיפש הזה יישב שוב באיזשהו תפקיד בממשלה-רק נזק ייצא ממנו, צריך לבדוק את קשריו של יאיר לפיד עם ארנון מילצ'ן. איך עבד אצלו? כמה קיבל? מה המניע? איך נפגש איתו ללא ידיעת האוצר, ללא ידיעת רשות המיסים. כיצד זה בא לידי ביטוי שהבת של מילצ'ן היתה בין מקימי יש עתיד. יאיר לפיד כיסה על יעקוב פרי חבר מפלגתו שטען ששירת בצנחנים עד שנחשף בתוכנית עובדה!! ששיקר במצח נחושה. קיבל טובות הנאה מנוני מוזס ביחסי פינוק!! קיבל סיגרים מארנון מילצן חברו הטוב!!! שאלון ל-מלשינון - יאיר לפיד - מספר שאלות לשטינקר: מה היה הפרופיל הצבאי שלך ביום שבו התגייסת? 2. האם הפרופיל השתנה? 3. אם כן – מתי הפרופיל השתנה ומה היה הפרופיל החדש? 4. מי יזם את שינוי הפרופיל? 5. מתי הצטרפת ל״במחנה״ ובאילו נסיבות? 6. האם עברת מבחן קבלה כלשהו? איזה?7. האם הפעלת קשרים אישיים ומשפחתיים כדי להתקבל ל״במחנה״?8. האם שירתת אי פעם בשריון?9. האם סיפרת לחברים מהשירות ב״במחנה״ או אמרת פעם לאחרים ששירתת בשריון? 10. פורסם בעבר שקיבלת התקף אסטמה כתוצאה מרימון עשן שנזרק בסמוך אליך, לצורך הנחתת מסוק. האם זה קרה? מתי זה קרה? איפה זה קרה? 11. כמי שדוגל בשקיפות, האם תסכים לפזר את הערפל המסוים בנוגע לשירותך הצבאי ולהשיב על שאלות בנושא לעיני המצלמות של 'אנשים'?
4
לפיד אינו מתאים להנהיג מפלכףגה כיצד רוצה להנהיג מדינה??
גבריאלכ | 15-05-2018 19:44
טירון ירוק עוד לא הבשילו
5
יאיר לפיד
פפ | 15-05-2018 21:58
ראש הממשלה הבא ???,
6
יאיר לפיד
אני | 16-05-2018 13:52
עיתונאי קטן שלא מבין את עצמו..ממליץ לו לצאת לפנסיה מוקדמת..
7
לפיד
אדם | 16-05-2018 18:28
לא פלא שהאיש יורד בסקרים העם רואה כמה שהוא לא מבין בשום נושא סותר את עצמו אדון לפיד תמשיך כך אתה בדרך הנכונה להתרסכות
8
שקרן?????
דוד | 16-05-2018 21:47
עדיין לא החליט איפה שירת בצהל.... זרק את מילצ'ן מהמדרגות..זוכרים. העיף את יעקב פרי מהמפלגה על שקר כי אצלו במפלגה יש מונופול על יושרה ואמירת אמת. הבנתם את זה.