סוף לפרובוקציה: 'נשות הכותל' יורחקו מהכותל - סרוגים

סוף לפרובוקציה: 'נשות הכותל' יורחקו מהכותל

נציגים של רב הכותל הגישו הבוקר לראשי קבוצת 'נשות הכותל' צו הרחקה מהכותל לראש חודש תמוז הקרוב, וזאת על רקע הפרת הסיכום עימם לגבי קיום התפילה בראש חודש

author-image
סוף לפרובוקציה: 'נשות הכותל' יורחקו מהכותל
  נציגי רב הכותל מודיעים לשליחת הציבור על ההרחבה (צילום הילה שילוני)

סוף לפרובוקציה: המשטרה הגישה לראשי קבוצת 'נשות הכותל' צו הרחקה מהכותל לראש חודש תמוז הקרוב.

הבוקר שוב הגיעו 'נשות הכותל' לעזרת הנשים וניהלו את הטקס אותו הן מנהלות בכל ראש חודש. אלא שהפעם ציפתה להן הפתעה. מאבטחים ושוטרים הגישו להם צו בו נכתב: "אני מנחה אותך שאת הפרת את הסיכום של היועץ המשפטי לממשלה, כיוון שלא הלכת לשטח המגודר, ובחודש הבא – בהוראת הממונה – את מורחקת"

בין המורחקות: יו"ר נשות הכותל ענת הופמן; וסגניתה תמי גוטליב; מנכ"לית הארגון לזלי זקס; החזנית הבוקר יוכי רפפורט זירלר; וחברות ההנהלה רחל כהן ישורון ואירנה לוט.

מחויבים לשמור על הסטטוס קוו

מהקרן למורשת הכותל נמסר: "מספר נשים שהגיעו הבוקר לכותל המערבי חרגו ביודעין מהנחיות המשטרה ומהחלטות בית המשפט וגרמו לפרובוקציות להפרת הסדר הציבורי, למרות שהותרעו מספר פעמים בשבועות האחרונים על כך.

משטרת ישראל נאלצה להתערב והזהירה את הנשים שלא יהיה מנוס מלהוציא נגדן צו הרחקה ע"פ החוק שכן הן פועלות בניגוד להוראות בית המשפט והחוק ומפרות את הסדר הציבורי. קבוצה זו מצאה לנכון לפגוע בעשרות נשים שעמדו מצפון לעזרת הנשים ופילסו את דרכן באלימות פיזית ומילולית.

יודגש כי במהלך היום הוגשו למשטרת הכותל תלונות רבות של נשים על כך שננקטה כלפיהן אלימות ע"י אותה קבוצת נשים. הקרן למורשת הכותל ומשטרת ישראל מחויבים ע"פ חוק לשמור על הסטטוס קוו ועל הנחיות בית המשפט ולא לאפשר לשום גוף שהוא ליטול את החוק לידיו. לפיכך, בעצה עם הגורמים המשפטיים הוזהרו אותן נשים כי יצא נגדן צו הרחקה. הנושא מצוי כעת בטיפול הגורמים המשפטיים.

נשות הכותל אומרות בתגובה: ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "אבסורד שהמשטרה – שאמורה להיות נטרלית ולספק הגנה וביטחון לכל אזרחיות ואזרחי המדינה – עושה יד אחת עם רב הכותל ונוקטת עמדה נגד המתפללות. בכך היא משרתת את ניסיונותיו של רב הכותל להשליט את תפיסת עולמו החרדית-קיצונית על המרחב כולו. זה מתחיל בהרחקת נשים דתיות אבל זה לא יגמר שם. הפקרת ביטחון ושלום המתפללות היא תוצאה של רפיון ידיו של ראש הממשלה וכניעתו ללחץ המפלגות החרדיות, שהוביל לביטול מתווה הכותל, שסיפק פתרון הולם לכל הצדדים".

עו"ד אורי נרוב, המייצג את נשות הכותל: "במקום להגן על זכותן של נשות הכותל להתפלל ברחבת הכותל המערבי ולהרחיק מעזרת הנשים מתפללות המפריעות למהלך התקין של התפילה, בוחר רב הכותל – בגיבוי משטרת ישראל – להרחיק דווקא את נשות הכותל. מדובר בהתנהלות שערורייתית, הרומסת ברגל גסה את זכויותיהן של נשות הכותל והנגועה באכיפה סלקטיבית, המשדרת מסר פסול לפיו החוטא יוצא נשכר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אחת הידיעות הכי משחמות שאתר סרוגים הביא
דוד | 15-05-2018 15:20
ה
2
מה משותף לנשות הכותל ולפמיניסטיות דתיות?
שי | 15-05-2018 18:46
התשובה: רדיפה אחר המצוות שנשים לא חייבות בהן והזנחת המצוות שנשים כן חייבות בהן. החל מכיסוי ראש.
3
אי דיוקים בכתבה, אין צו הרחקה
רחל | 15-05-2018 23:19
היי זאת רחל מנשות הכותל. הנה כמה תיקונים: 1. למיטב ידיעתי, אין החלטה של היועץ המשפטי לממשלה שמחייב נשות הכותל להתפלל בתוך המכלאה. 2. נשות הכותל פשוט התפללו תפילת ראש חודש רגילה, ושרו הלל. לא היתה אלימות מצד נשות הכותל, הנשים החרדיות והמתנגדות לתפילותינו הפריעו לתפילה של נשות הכותל בכל דרך אפשרית: דחיפות, קללות, כרזות גנאי, הצגות של בכי, וניפנופי ידיים לתוך הפרצוף של החזנית. 3. אין צו הרחקה מהכותל לנשות הכותל עי המשטרה. להזכירכם, זאת מדינת חוק, וצו הרחקה אפשר לקבל רק אחרי דיון בבית המשפט!