כיצד הטכנולוגיה מועילה ומסייעת להלכה? - סרוגים

כיצד הטכנולוגיה מועילה ומסייעת להלכה?

מפגש בין הסטודנטים במכללת הרצוג וחטיבות הביניים במודיעין ניסתה להכשיר את התלמידים בהוראת מדע וטכנולוגיה תוך התמודדות עם דילמות הלכתיות. בכך הוצג השימוש המועיל בטכנולוגיה והתרומה שלו להלכה היומיומית

כיצד הטכנולוגיה מועילה ומסייעת להלכה?
  כיצד הטכנולוגיה מסייעת להלכה? משתתפי המפגש (צילום: מכללת הרצוג)

העבודה המעשית שמבצעים הסטודנטים למדעים של מכללה האקדמית הרצוג, המתקיימת בשיתוף העתודה המדעית-טכנולוגית בחט"ב באולפנת אורות מודיעין וכיתה ו' של בית הספר נתיב זבולון במודיעין, יצאה השבוע אל מחוץ לכיתות הלימוד.

הסטודנטים, שעברו הכנה מקדימה ונפגשו עם ראש מחלקת ההדרכה במכון צומת, הדריכו את התלמידות במכון והדגימו להם כיצד החומר שנלמד בכיתה מגיע לידי מעשה בפועל ומשתלב בקיום מצוות מיטבי. למפגש זה קדמו סדרת מפגשים בביה"ס במודיעין, בהן התנסו התלמידות בהנחיית הסטודנטים בתהליך תכנון מוצר, בניית שואב אבק המשמש כמוצר טכנולוגי, והיו "מהנדסות חשמל" למשך המפגשים, בפעילות גיבוש חווייתית ופורה.

(צילום: מכללת הרצוג)

מטרת המפגש הייתה לבנות קומה נוספת בהכשרת הסטודנטים בהוראת מדע וטכנולוגיה, תוך התמודדות מול דילמות הלכתיות, במרחב למידה חוץ כיתתית. הסטודנטים הובילו את התלמידות בין תחנות הלמידה, בהנחיה צמודה סביב מושגים המוכרים להם מחיי היומיום: שימוש בגלאי מתכות וחיישנים, מצלמות אבטחה, פתרונות לבעלי מוגבלות בתנועה, אזעקה לארון קודש ועוד. בנוסף, המפגש והלימוד שקדמו לו הצטרפו למגמה המבקשת לחזק ולעודד את התלמידות למצוינות מדעית- טכנולוגית נשית.

ראש החוג לחינוך ד"ר אביחי קלרמן שוחח עם התלמידות על החשיבות של התאמת הטכנולוגיה והשימוש המועיל שבה להלכה היומיומית, מתוך הבנה שתורתנו היא 'תורת חיים', והשינויים התכופים של מערכות החיים במאה ה-21 צריכים לקבל מענה אל מול המסורת האיתנה והעמידה של ההלכה. בהצדעה לשבעים שנות מדינה, חוו התלמידים גם את סיפורו של הגוש דרך החיזיון האור קולי בכפר עציון, כמשלב דילמות הלכתיות, בצד אורח חיים דתי, וגם ציונות "על הדרך".

(צילום: מכללת הרצוג)

התכנית נבנתה ביוזמת ד"ר יעל אוסטר, מהחוג למדעים במכללה, ויעל דיאמנט-פפויפר, מנהלת פיתוח תכני, ובברכת ראשת החוג ד"ר מרב סיאני, ראש החוג לחינוך, ד"ר אביחי קלרמן וראשי ההכשרה המעשית במכללה ד"ר עדן הכהן וד"ר תמי קמינסקי.

(צילום: מכללת הרצוג)

 

הרב פרופ' יהודה ברנדס, ראש מכללת הרצוג הסביר את חשיבותו של היום: "מכללת הרצוג רואה חשיבות רבה בפיתוח חוגי המדעים ובהכשרת מורים להוראת המדעים בבתי הספר, במיוחד בחמ"ד. הערך של שילוב תורה ומדע הוא בעל חשיבות משמעותית ביותר בחינוך הממ"ד. מוטלת עלינו המשימה של הרחבת האופקים של בני התורה ובנותיה לחשיפתם למרחבי הדעת האנושית ולהכרת עולמו של הקב"ה במלוא רוחבו ועומקו. מעבר לדעת, יש לכך גם השלכות מעשיות על השתלבות הציבור הדתי בתחומי המחקר המדעי, התעשייה והטכנולוגיה העילית, שהם כה משמעותיים לשגשוגה ועצמתה של מדינת ישראל".

"הכשרת הנוער ללימודי המדעים על ידי מורים חדורי מוטיבציה וענין, תעודד אותם בהמשך לפנות לאפיקים אלו בתקופת השירות, במהלך הלימודים הגבוהים ובתעסוקה שלאחר מכן" הוסיף. "בנים ובנות כאחד חייבים להבין שחלוציות ותרומה לבניין העם והארץ בימינו מצויים לא רק בהתיישבות ובעשיה החברתית, אלא גם במדעים ובטכנולוגיה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו