כוחות איראנים שיגרו עשרות רקטות לעבר הגולן - סרוגים

כוחות איראנים שיגרו עשרות רקטות לעבר הגולן

האיום האיראני התממש: עשרות רקטות שוגרו מסוריה לרמת הגולן על ידי כוחות איראניים. התושבים הונחו להישאר במקלטים. צה"ל: "רואים את האירוע בחומרה"

כוחות איראנים שיגרו עשרות רקטות לעבר הגולן
  (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

האיום האיראני התממש: כ- 20 שיגורים של רקטות שוגרו הלילה על ידי כוח קודס האיראני מסוריה לעבר קו המוצבים הקדמי של צה"ל בגולן. כתוצאה מכך, אזעקה הופעלה בכל רמת הגולן.

בוצעו מספר יירוטים על-ידי מערכת כיפת ברזל. לא ידוע על נפגעים. מצה"ל נמסר כי יש להישמע להוראות פיקוד העורף, שימסרו ככל שיידרש.

"צה"ל ערוך ומוכן למגוון רחב של תרחישים ורואה את האירוע בחומרה", נמסר.

האזעקות הופעלו במרחב גולן 1: מג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי"ב, נמרוד, עין קנייא, וכן במרחב גולן 2: אודם, אזור תעשייה בני יהודה, אל רום, בוקעתא. מרחב קצרין 6: קלע, שעל.

ח"כ מוטי יוגב כתב בחשבון הטוויטר שלו, "לאחינו שברמת הגולן ובצפון כולו, חיזקו ואימצו".

 

במקביל להכרזתו של הנשיא טראמפ על יציאת ארה"ב מההסכם, ביום שלישי האחרון הוציא צה"ל הודעה חריגה כי  "על רקע שורת זיהויים חריגים בקרב הכוחות האיראניים בסוריה, הוחלט בצה"ל לחדד את הנחיות ההתגוננות במרחב רמת הגולן ולהנחות את הרשויות על פתיחת מקלטים, זאת על רקע איומי הנקמה שהשמיעו בטהרן בתקופה האחרונה, בתגובה על הפצצת בסיס T4 בחומס ותקיפה נוספת שיוחסו לישראל".

לכך נוסף גם החשש מתקיפה איראנית נגד ישראל על רקע פרישת טראמפ מהסכם הגרעין, שעוררה סיפוק בישראל לצד דריכות מהתנהלות איראנית בלתי צפויה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איזרו אומץ ותתחזקו
דוד | 10-05-2018 9:43
תושבי רמת הגולן חיזקו ואמצו בעזרת צור ישראל וגואלו מנהיגינו וצבאינו. יכו את אוייבינו ואם אפשר, ישחררו עוד משאר חלקי ארץ ישראל בעזרת השם.