"כשהאיראנים עומדים לשגר טילים, עדיף להקדים אותם" - סרוגים

"כשהאיראנים עומדים לשגר טילים, עדיף להקדים אותם"

יממה לאחר הכרזת טראמפ על פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין, מתייחס שר הביטחון ואומר: "אף אחד לא מחפש מלחמה, אך עדיף להקדים את האיראנים"; האם ישראל עמדה אמש בפני מתקפת טילים? "אני לא זוכר", השיב

"כשהאיראנים עומדים לשגר טילים, עדיף להקדים אותם"

יממה לאחר הכרזת הנשיא טראמפ על פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין האיראני, מתייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן ואומר: "אף אחד לא מחפש מלחמה או הסלמה. אך, כשהאיראנים עומדים לשגר טילים, עדיף להקדים אותם".

בתחילה סירב ליברמן להתייחס לשאלה האם ישראל עמדה אמש בפני מתקפת טילים של איראן. אך הבהיר כי "כשהאיראנים עומדים לשגר טילים על מדינת ישראל, עדיף להקדים אותם. אולי יש אנשים שמעדיפים קודם לספוג – בתפיסת העולם שלי עדיף להקדים", וציין כי הדברים נאמרים "באופן כללי, לא רוצה להתייחס לאתמול או שלשום".

עם זאת, הוסיף: "אף אחד לא מחפש הסלמה, בטח ובטח אף אחד לא מחפש מלחמה. אבל כל מה שצריך על מנת להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל, אנחנו נעשה.

המטרה של האיראנים: לאיים על המרחב האווירי של ישראל

בהמשך טען ליברמן כי המטרה של האיראנים היא לאיים על המרחב האווירי של ישראל. "אם האיראנים הולכים להציב כאן מערכות נ"מ שסוגרות לנו את נתיבי האוויר עד תל אביב, כולל תעופה אזרחית, אף אחד לא יסכים לכך", המשיך ליברמן, "אני מקווה שהמתיחות לא תהמטרה של האיראניםימשך, אבל אנחנו נערכים לכל תרחיש". כדי להמחיש זאת נתן דוגמה הפוכה: "בוא ננסה לדמיין שישראל תנסה להציב מערכות ליד הגבול של איראן, איך יגיבו באיראן? איך יגיבו בקהילה הבין-לאומית?", שאל.

השר התייחס גם לנסיגה האמריקנית מהסכם הגרעין, והבהיר כי העובדה שמדינות אירופה הצהירו כי אין בכוונתן לסגת ממנו בעצמן הוא חסר משמעות. "הסנקציות שטראמפ מדבר עליהן הן לא רק על אירן, אלא גם על חברות שסוחרות איתה", הבהיר. "הן יצטרכו לבחור: שוק אירני או שוק אמריקני. אני לא מאמין שחברה אירופית כלשהי תפעל בניגוד לסנקציות".

לקראת שבוע סוער בו יציינו הפלסטינים את יום הנכבה יחד עם חנוכת שגרירות ארה"ב בירושלים, טוען ליברמן כי במערכת הביטחון "אנחנו נערכים לכל תרחיש ביום הנכבה"

לבסוף סיכם, "אני מקווה שהמתיחות לא תימשך, אבל אנחנו נערכים לכל תרחיש. אזרחי ישראל צריכים להתנהג כרגיל".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו