נחשף: אלה השאלות שבנות דתיות נשאלות בצה"ל - סרוגים

נחשף: אלה השאלות שבנות דתיות נשאלות בצה"ל

על רקע הסערה שהתעוררה בעקבות הראיונות שעוברות בנות דתיות בצבא, כעת נחשף השאלון המוצג לבנות ממנו עולה כי ישנה חדירה לפרטיות הנערה ולבני משפחתה

author-image
נחשף: אלה השאלות שבנות דתיות נשאלות בצה"ל
  תלמידות אולפנא. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זמיר/ פלאש90)

על רקע הסערה שהתעוררה בעקבות הראיונות שעוברות בנות דתיות המעוניינות לקבל פטור משירות צבאי מטעמי דת, באתר 'וואלה' נחשף הבוקר (רביעי) חלק מהשאלות שנשאלות הבנות הדתיות, שמוכיח כי ארגון 'חותם' שטוען כי מדובר בחדירה לפרטיות- העלה טענות נכונות.

בין השאלות שנשאלות הנערות בענייני דת, ישנן לא מעט שאלות הקשורות גם לאורח חייהן הפרטי ולהתנהלות בני משפחתה.

כך בין היתר נחשף בשאלון באתר 'וואלה' כי הבת נשאלת: "איפה את לומדת? האם יש רק בנות בבית הספר? מה קוד הלבוש?". עוד נשאלת הבת: "מה את עושה בשבתות? מתפללת בבית הכנסת?", "האם את מברכת אשר יצר אחרי השירותים?".

עוד נשאלת הנערה "מה התכניות שלך לאחר הלימודים", שאלה שלכל הדעות אינה קשורה לבקשת הנערה לקבלת פטור צבאי מטעמי דת.

בנוסף השאלות חודר לפרטיותה של משפחת הנערה כשבשאלון מופיעות שאלות כגון: "האם ההורים והאחים עשו צבא?", "על אילו מצוות את מקפידה? האם את הולכת לשיעורי תורה?" ו- "איך תדעי אם יצאה שבת אם אין לך שעון?".

באתר וואלה הובאה גם תגובת ארגון 'חותם' שאמר כי "כעת מתברר מעל לכל ספק שלשכות הגיוס החליטו להביך את הבנות המעוניינות לתרום במסגרת השירות הלאומי בשאלות ידע כלליות שאינן רלוונטיות. החוק במדינת ישראל קובע קריטריונים ברורים של שמירת כשרות ושבת ככאלו הקובעים מי היא בת דתייה, ובשום אופן לא הסמיך אף אחד לחטט ולבדוק אם הנערה מברכת בסיום עשיית צרכים או מה התכניות שלה לאחר סיום הלימודים".

עוד הוסיפו בארגון כי הם מלאי תקווה "ששופטי בג"ץ יבהירו ללשכות הגיוס שאינן מוסמכות לבצע מבחני ידע בנושאים אלו, תוך פגיעה בפרטיות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
וואוו.
אחד ש... | 09-05-2018 14:21
איזה שאלות.... ממש חדירה לפרטיות, לשאול היכן למדה והאם היא שומרת שבת. די כבר, נמאסתם עם ההקצנה שלכם!!! שום דבר פה אינו אישי מעבר למידה, לשאול מה רוצה לעשות בן אדם אחרי השרות הצבאי? זאת העילה שלכם? אתם אמיתיים? יהיה בן אדם שיגיד רוצה ללמוד, יענה אדם אחר שהוא רוצה לעבוד, אין כאן שום דבר לא כשר ( חוץ מהרצון שלכם להוביל ילדות לכלא). ההתנהגות שלכם רק תרחיש מכן את האנשים הנורמלים -ואתם תישארו רק עם השוליים הקיצוניים כמותם
2
לא ללכת ללשכה בכלל !!!!! תכבדי את עצמך!!
ירון | 10-05-2018 8:20
אף אחד לא יסמרטט אותך
3
הבנות החרדיות כבר עשרות שנים לא מתייצבות
אחד | 11-05-2018 14:27
הפטורים נשלחים דרך בית הספר. למה אצלכם זה לא כך???