תנועת 'ישראל חופשית' שמוחה על הפרדה, תקיים קורס לנשים בלבד

תנועת 'ישראל חופשית' שמוחה על הפרדה, תקיים קורס לנשים בלבד

אוי הצביעות. ארגון 'ישראל חופשית' - זה שנלחם נגד הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי יקיים קורס לנשים בלבד בנושא פמיניזם. "זה לא כמו הפרדה בלימי תואר בעריכת דין"

author-image
התנועה שמוחה על הפרדה, תקיים קורס לנשים בלבד
  (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

אוי הצביעות. ארגון 'ישראל חופשית' – יקיים קורס המפלה בין גברים לנשים.

הארגון החילוני הקיצוני, שיש שיגדירו אותו "אנטי דתי", היה מבין הארגונים הקולניים שהביאו לביטול מופע המוזיקה 'מרימים לכיפור' לפני שנה וחצי וזאת על רקע 'הדרת נשים' – החלטת המארגנים כי הם רוצים אמנים גברים שישירו בכיכר רבין.

"אירועי תרבות שמדירים נשים לא לגיטימיים במרחב הציבורי בישראל", אמר אז חבר מועצת העיר תל אביב ומנכ"ל תנועת ישראל חופשית, מיקי גיצין, שבינתיים מונה למנכ"ל הקרן החדשה לישראל. לדבריו: "הניסיון של המארגנים להציג חזות וז'רגון עדכניים לא מכסים על העובדה שיש פה הדרת נשים מובהקת שמונעת מנשים לשיר במרחב הציבורי בכיכר המרכזית בתל אביב. אין שום תפיסה דתית או חברתית שיכולה להעניק לגיטימציה לאירוע שכזה, ומקומם לראות שערוצי תקשורת מרכזיים בישראל משתפים פעולה עם גורמים רדיקליים שמשתיקים נשים כאידיאולוגיה. אני מאוד מקווה שלפחות הגופים הממלכתיים ששותפים לאירוע ידרשו להוסיף שירת נשים באופן מיידי או יסירו את תמיכתם מהאירוע הזה".

עוד לפני כן, בשנת 2013 הגישה התנועה עתירה לבג"ץ נגד החלטת משרד החינוך להשתתף במימון הפרדה בין בנים לבנות בבתי הספר, עתירה שבעקבותיה הפסיק משרד החינוך את מימון ההפרדה בכיתות א-ג.

קורס לנשים בלבד

אלא מה שאסור לדתיים ולמסורתיים, כנראה מותר לאנשי 'ישראל חופשית', שמפרסם בדף הפייסבוק שלו כי לראשונה יקיים: "תכנית הכשרת אקטיביזם פמיניסטי – לנשים בלבד!"

אחד הגולשים העיר ל'ישראל חופשית' כיצד הם מקיימים קורס בהפרדה מגדרית, ועל כך השיבו לו: "תכנית לנשים שמדברת על נשים ועל המאבק הפמיניסטי לא שקולה בשום צורה להפרדה בלימודי תואר בעריכת דין, כלכלה או גיאוגרפיה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הצביעות שלהם חוגגת בלי סוף
רמי | 06-05-2018 16:36
ישר כח על הכתבה