השיחה עם החזאי: עדויות חדשות מהאסון בנחל צפית - סרוגים

השיחה עם החזאי: עדויות חדשות מהאסון בנחל צפית

שבוע לאחר אסון השטפון בנחל צפית, נחשפים פרטים נוספים בעיקר כאלו הנוגעים ליחס ראשי המכינה לאזהרות המפורשות שקיבלו לפני הטיול. מנכ"ל 'מטאו טק' עמו המכינה התייעצה חושף פרטים חדשים

author-image
השיחה עם החזאי: עדויות חדשות מהאסון בנחל צפית
  (צילום: Maor Kinsbursky/Flash90)

שבוע לאחר אסון השטפון בנחל צפית, היום (חמישי) נחשפים פרטים נוספים בעיקר כאלו הנוגעים ליחס ראשי המכינה לאזהרות המפורשות שקיבלו לפני הטיול.

ד"ר נח וולפסון, מנכ"ל חברת 'מטאו- טק', גילה הבוקר בראיון ל'חדשות הבוקר' כי "העברנו להם שיש חשש כבד לשטפונות בכל נחלי האזור. גם למחרת ב-10 בבוקר, יום הטיול, נאמר להם שזה לא יום לטיולים ולהיות בחוץ". וולפסון הבהיר שהוא אינו זה שאמר לאנשי המכינה לצאת מהנחל עד שעות הצהריים, וכי מדובר בגורמים אחרים שאינם קשורים ל'מטאו טק'.  "אמרנו להם: זה לא יום לטייל", הבהיר.

חילוץ תלמידי המכינה מנחל צפית

(צילום: דוברות המשטרה)

מלבד וולפסון, גם הכתבת לעניניי פלילים של 'החדשות' עדי מאירי, חשפה פרטים מחקירת המשטרה. "לפי המשטרה השיחה הייתה עם המדריך אביב ברדיצ'ב, שנחשד בהריגה. למרות האזהרות שקיבל הוא החליט להכניס את התלמידים לנחל, כי חשב שיספיקו לצאת לפני השיטפון. הוא קיבל את ההחלטה על דעת עצמו ומבלי להתייעץ עם אף אחד. ממה שעולה בחקירה הכל הוביל לכך שלא לצאת לטיול הזה, עד לרגע האחרון יכול היה המדריך לקבל החלטה אחרת".

מאירי הבהירה כי למרות התפטרותו של ראש המכינה יובל כהאן, גם נגדו ישנם חשדות על התנהלות לא תקינה בלשון המעטה. "ראש המכינה קיבל תמונות מהשטח ולפי החקירה הוא לא שאל שאלות או ביצע בדיקות נוספות לגביי המצב. לפי מה שעולה מהחקירה, ראש המכינה והמדריך מטילים את האחריות זה על זה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו