סמוטריץ': אצביע נגד הקואליציה על חוק ההתגברות - סרוגים

סמוטריץ': אצביע נגד הקואליציה על חוק ההתגברות

מתנגד לנוסח שדורש רוב מיוחס של ח"כים כדי להתגבר על פסיקה של בג"ץ: "זו לא פסקת התגברות, זה בלוף". לדבריו, "עם כל הכבוד למשמעת הסיעתית - אני מחוייב קודם כל לציבור שבחר בי"

סמוטריץ': אצביע נגד הקואליציה על חוק ההתגברות
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

"זו לא פסקת התגברות – זה בלוף", אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) לינון מגל ולאלדד יניב ב־103fm, "אם זה יהיה תלוי על ח"כ אחד נגד 61 – אני אצביע נגד, גם אם תהיה משמעת סיעתית. יש רגעים עקרוניים, שבהם עם כל הכבוד למשמעת הסיעתית, אני מחוייב קודם כל לציבור שבחר בי".

ח"כ סמוטריץ' הדגיש כי הוא דורש תיקון בסעיף החקיקה, שלפיו לצורך הפעלת ההתגברות לא יהיה צורך ברוב מיוחס של 61 או 65 חברי כנסת, אלא ברוב רגיל. "חוק יסוד כבוד האדם וחירותו נחקק ברוב רגיל. אין סיבה שכדי להתגבר עליו נצטרך רוב מיוחס", אמר, "ביהמ"ש לא נדרש לרוב מיוחס כדי לפסול חוקים, גם הכנסת לא צריכה".

לדברי סמוטריץ', "כשתהיה פסקת התגברות, בג"ץ יהיה הרבה יותר חופשי וירשה לעצמו להתערב הרבה יותר. מצד שני מציבים רף של 65 שהוא כמעט בלתי ניתן למעבר והכנסת לא באמת תוכל להתגבר".

"הסיפור הזה נמצא בידיים של אדם אחד בלבד – ראש הממשלה בנימין נתניהו", הוסיף חבר הכנסת. "אם הוא ימסמס את זה הציבור הישראלי יצטרך לבוא איתו חשבון. אני חושב שצריך ללכת לבחירות על זה".

האזינו לראיון מתוך שידורי 103FM

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אל תילחם לבד
שני קונילמל | 30-04-2018 14:28
צרף אליך עוד. לפחות את אורי אריאל ומוטי יוגב. אולי גם בן דהן יסכים. בטח ניסן יסכים. אולי גם שולי. ואם תצליח לגרום לבנט לחשוב שזה כדאי לו פוליטית - גם הוא. אבל גם אם תישאר לבד - אין לך הזדמנות נוספת לתקן את האמינות שלך. הפעם אם לא תעמוד בדבורך - כבר לא יאמינו לאף מילה שתוציא מהפה. בהצלחה!