"רוצה התחייבות": התנאי של מנהיג צפון קוריאה לטראמפ

"רוצה התחייבות": התנאי של מנהיג צפון קוריאה לטראמפ

ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי מנהיג צפון קוריאה הציג את דרישותיו לקראת הפגישה עם טראמפ. במפגש עם נשיא דרום קוריאה אמר כי ארצו תתפרק מנשק גרעיני, אך רק בתנאי שארה"ב תתחייב שלא לתקוף או לפלוש לשטח המדינה

"רוצה התחייבות": התנאי של צפון קוריאה לטראמפ
  מציב תנאים לטראמפ. מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און (צילום: עמוד הטוויטר Capital News)

התנאי של קוריאה: לקראת הפגישה ההיסטורית של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ, עולים פרטים חדשים בנוגע למשא ומתן שצפוי להתקיים במפגש המתוכנן.

בעיתון ה"ניו יורק טיימס" דיווחו היום (א') קים הציג את דרישותיו לטראמפ במהלך הפגישה בסוף השבוע עם נשיא דרום קוריאה מון ג'יאה אין. על פי דבריהם גורמים ממשלתיים בדרום קוריאה, קים אמר כי יסכים לפרק את ארצו מכל כלי נשק גרעיני, כפי שהתחייבו בעבר– אך בתמורה הוא "רוצה התחייבות שארה"ב תסיים באופן רשמי את המלחמה בקוריאה ולא תפלוש לשטח המדינה".

מוקדם יותר דווח כי קים הבטיח למון במהלך הפגישה כי הוא יסגור את אתר ניסויי הגרעין במדינה במהלך חודש מאי הקרוב. המנהיג הצפון קוריאני מתכנן להזמין מומחים ועיתונאים מארה"ב ומדרום קוריאה לחזות בסגירת האתר, וזאת במטרה לשמור על שקיפות ולהציג לכל העולם כי הוא עומד בהתחייבויותיו.

עוד דווח כי קים מצפה לפגישה ההיסטורית עם טראמפ ומשוכנע כי ניתן להגיע להסכם במשא ומתן עם הממשל האמריקני. המנהיג הצפון קוריאני אמר למקבילו הדרומי כי הוא "יודע שהאמריקנים נוטים להיות נגדנו, אבל ברגע שנתחיל לדבר- ארה"ב תדע שאני לא אדם שישגר טילים נגד דרום קוריאה או ארה"ב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו