התרגיל של לוין ושקד: יתמכו בהצעת חוק דומה ויעקפו את בג"ץ

התרגיל של לוין ושקד: יתמכו בהצעת חוק דומה ויעקפו את בג"ץ

למרות צו-ביניים שהוציא בג"ץ ומקפיא את יישום החלטת הממשלה שעברה בכנסת, למינוי משנים למנכ"לי משרדי ממשלה כמשרת אמון של השר- השרים שקד ולוין יתמכו ביום ראשון הקרוב בהצעה דומה אך פרטית

התרגיל של לוין ושקד: יתמכו בהצעת חוק דומה ויעקפו את בג"ץ
  צילום: Hadas Parush/Flash90)

שרת המשפטים איילת שקד ושר התיירות יריב לוין הודיעו היום (ראשון) לחברי צוות השרים בראשותם, כי בשבוע הבא יתמכו בהצעת חוק פרטית למינוי משנים למנכ"לי משרדי ממשלה כמשרת אמון של השר.

ההחלטה התקבלה נוכח העובדה שבג"ץ הוציא צו על תנאי על החלטת הממשלה בנושא. על אף שקיימת לממשלה סמכות כללית בחוק לבצע את המינויים, הצו על תנאי דוחה בחודשים רבים את היכולת לממש את החלטת הממשלה.

הדבר לא הותיר ברירה בידי השרים, ומשכך כוונתם היא- לתמוך בהצעת חוק שתעניק סמכות לשר למנות את המשנים למנכ"ל בדומה למינוי מנכ"לי המשרד.

ביום חמישי האחרון, הוציא בג"ץ צו על-תנאי בעניין מינוי משנים למנכ"לי משרדי ממשלה כמשרות אמון. למדינה הוקצבו 90 יום להשיב מדוע לא תבוטל החלטת הממשלה המכשירה מינוי משנים למנכ"לים כמינויים פוליטיים.

בתחילת חודש נובמבר האחרון, נקבע כי היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה ייבחרו על ידי השר המופקד על המשרד למשרת אמון, בדומה לאופן בחירת המנהלים הכלליים של משרדי הממשלה השונים, אולם צו-ביניים שהוצא בדצמבר 2017 מקפיא את יישום החלטת הממשלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יפה. לרסק לגמרי את הדמוקרטיה, ולהשליט בכח את עריצות הרוב. אך כשעריצות הרוב תרסק אותנו לחלוטין. למי נפנה ? לשקד ? או שנכה על חטא אך מאוחר מדאי....
תוהה | 29-04-2018 15:28
השתגעו שם ?