משרד החינוך מקים ועדה להסדרת טיולי המכינות - סרוגים

משרד החינוך מקים ועדה להסדרת טיולי המכינות

יומיים לאחר האסון שגבה את חייהם של 10 תלמידי מכינה, משרד החינוך, בשיתוף עם משרד הביטחון ומועצת המכינות הקדם צבאיות, יקים ועדה להסדרת פעילויות החוץ של המכינות

משרד החינוך מקים ועדה להסדרת טיולי המכינות
  (צילום: מאור קינסבורסקי/פלאש90)

בעקבות אסון הערבה, מודיע משרד החינוך על הקמתה של ועדה בראשות מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, בה ישתתפו נציגי משרד הביטחון ומועצת המכינות הקדם צבאיות.

לנוכח האסון הקשה, שבמהלכו נהרגו עשרה נערות ונערים, נדרש טיפול מעמיק ויסודי בהסדרת פעילויות החוץ של המכינות לצורך המשך פעילותן. הוועדה תיבחן מיסודם של נהלים ופיקוח בנושא, בדגש על טיולים ברחבי הארץ, כדי שאלה יתקיימו באופן מסודר ובטוח.

כיום, המכינות הקדם צבאיות מתוקצבות על ידי משרדי החינוך והביטחון, כאשר כל אחד מתקצבם בשיעור של 50%. עם זאת, סוגיית הפיקוח על פעילויות חוץ (לרבות טיולים) לא הוגדרה בחוק המכינות הקדם צבאיות ובתקנות שתוקנו לחוק בשנת 2009.

למכינות הקדם צבאיות חשיבות ערכית וחינוכית ראשונה במעלה, ויש לפעול לשמירה על פעילותן. מאז נוסדו לפני 25 שנים, הן מהוות אבן שואבת לפעילות ציונית, יהודית ודמוקרטית בקרב הדור הצעיר, מחזקות את אהבת הארץ ומטפחות את העתודה של הפיקוד הצבאי ושל המנהיגות בישראל.

צוותי המשרדים ומועצת המכינות הקדם צבאיות מתייחדים עם משפחות ההרוגים והפצועים בשעתן הקשה, וימשיכו ללוות אותן ככל שיידרש בהמשך הדרך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אכן חובה למסד את הפיקוח על הבטיחות
אורית | 01-05-2018 10:39
שמחה שכבר השכילו לעשות את זה, כבר שיצאו המבזקים הראשוניים אחרי האסון, עוד לפני שנודע גודל האסון כבר יצאו הודעות התנערות ממשרד החינוך והביטחון וישר הבנתי שפה המכינות נפלו בין הכיסאות וההנהלה והתלמידים שילמו את המחיר. זה מוסד ציבורי וחובה שיהיה עליו פיקוח ונהלי בטיחות כמו כל מוסד חינוכי, חבל שצריך אסון בשביל זה.