אליאב תורג'מן מדימונה הוא הזוכה בחידון הציונות הדתית.

אליאב תורג'מן מדימונה הוא הזוכה בחידון הציונות הדתית.

בחידון שהתקיים בשבוע של יום העצמאות והפך ויראלי ברשתות החברתיות בתוך שעות בודדות זכה אליאב תורג'מן בן 30 מדימונה ור"מ בישיבת ההסדר המקומית

author-image
הוכרז הזוכה בחידון הציונות הדתית מיום העצמאות

האם נכון שראשי ישיבת הר המור הם תאומים?, האם נכון שיש בתל אביב 4 ישיבות? כמה אזרחים מונה הציונות הדתית בארץ ישראל? אלו חלק מהשאלות שנשאלו בחידון הציונות הדתית הגדול שהתקיים לכבוד יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל

בחידון שהתקיים בשבוע של יום העצמאות והפך ויראלי ברשתות החברתיות בתוך שעות בודדות זכה אליאב תורג'מן בן 30 מדימונה ור"מ בישיבת ההסדר המקומית.

"שמח מאוד על זכייתי וכיף לדעת שיש לי את הידע ההיסטורי על מנהיגי הציונות הדתית" אמר אליאב והוסיף: "החידון היה בילוי משפחתי מעשיר נהנתי מאוד לעשות את החידון יחד עם ילדי".

החידון כלל למעלה מ-70 שאלות שונות שעסקו בהיסטוריה של הציונות הדתית, בתרומתה לבניין הארץ ובדמויות בולטות מעולם התורה ומעולם התרבות בעבר ובהווה של הציונות הדתית.

חלק מן השאלות היו היתוליות במטרה לחבר גם את הדור הצעיר לקחת חלק בחידון ולהעשיר את הידע בהיסטוריה של הצינות הדתית ובהעצמת הקשר שלה לבניין הארץ.  בחידון לקחו חלק למעלה מ-50,000 משתתפים ולבסוף זכה בתואר אליאב תורגמן המשמש כר"מ בישיבת ההסדר בדימונה.

מאחורי הכנת החידון עומדת קרן 'אחד לאחד' מיסודה של הרב יצחק נריה. הקרן יזמה את החידון במטרה להגביר את המודעות למורשת התורנית הענפה של הציונות הדתית ואת גדולי הדור הרבים שיצאו ממנה.

הרב יצחק נריה: "אחרי שבעים שנות יש לנו על מה להודות ממי ללמוד ולאיפה להתקדם בעזרת ה' נזכה לעוד שנים רבות של תורה בציונות הדתית"

קרן 'אחד לאחד' הוקמה במטרה לסייע לעמלי תורה במוסדות הציונות הדתית ולתמוך במשפחות נזקקות מהציבור הדתי לאומי ובין שאר פעילותיה מעניקה מלגת הצטיינות ל-100 אברכים מצטיינים מהציונות הדתית בכל שנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו