צפו באירוע המרכזי: 'שרים לזכרם' ברחבת הכנסת - סרוגים

צפו באירוע המרכזי: 'שרים לזכרם' ברחבת הכנסת

באירוע להנצחת חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה יופיעו שלמה וישינסקי והלהקות הצבאיות, שלומי שבת, ישי ריבו, רוני דלומי והחזן הראשי של צה"ל סא"ל שי אברמסון. צפו בשידור הישיר

author-image
צפו באירוע המרכזי: 'שרים לזכרם' ברחבת הכנסת
  צילום: חיים צח

יום הזיכרון תשע"ח – שרים לזכרם

"שירים לזכרם" – אירוע הזיכרון הלאומי במשכן הכנסת

באירוע להנצחת חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה יופיעו שלמה וישינסקי והלהקות הצבאיות, שלומי שבת, ישי ריבו, רוני דלומי והחזן הראשי של צה"ל סא"ל שי אברמסון. האירוע המשותף לכנסת, משרד הביטחון והביטוח הלאומי ייערך בסימן 70 שנה למדינת ישראל

בערב יום הזיכרון, ישתתפו מאות בני משפחות שכולות באירוע הלאומי המרכזי "שירים לזכרם" להנצחת חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, בטרקלין שאגאל שבמשכן הכנסת. האירוע מתקיים ביוזמה משותפת של הכנסת, אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, והאגף לנפגעי פעולות האיבה במוסד לביטוח לאומי, הגופים הפועלים במשך השנה למען החללים ובני משפחותיהם.

באירוע, שייערך במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו ישתתפו יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ח"כ חיים כץ, מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך, סגן הרמטכ"ל האלוף אביב כוכבי וראש המוסד יוסי כהן, שיקריאו קטעי שירה לזכר הנופלים.

באירוע יופיעו האומנים: שלמה וישינסקי, שבנו ליאור וישינסקי נפל בשנת 2004, הלהקות הצבאיות, שלומי שבת, ישי ריבו, רוני דלומי והחזן הראשי של צה"ל סא"ל שי אברמסון.

כמו כן, יובאו סיפוריהם של אנשי כוחות הביטחון ואזרחים שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה:

ערן נהרג פעמיים

סרן ערן כהן ז"ל, נווט בחיל האוויר, הוכרז נעדר באוקטובר 1973, לאחר שמטוסו נפגע כאשר שב מהתקפה על מטרות ליד מנסורה שבמצרים. שנתיים לאחר מכן קראה אחותו שולמית לבנה 'ערן חי', על שמו. ביוני 1995, לאחר 21 וחצי שנות היעדרות, הוחזרה גופתו של ערן כהן ארצה והוא הובא למנוחות. ב- 1997 נהרג גם בנה של שולמית, סגן ערן חי פרץ, לוחם בחיל השריון, באסון המסוקים. יעל פרץ, אחותו של ערן חי ז"ל, תשתתף באירוע.

אהבה בת 70

סיפור אהבתם של פנינה גרי מנהלל ועלי בן צבי ז"ל, בנו של נשיא המדינה השני יצחק בן צבי, שנהרג בשנת 1948 במאבק על עצמאות המדינה, ימים ספורים לפני חתונת השניים. בהשראת הסיפור כתבה גרי את ההצגה "סיפור אהבה ארץ ישראלי", שהוצגה בארץ ובעולם וכן ספר אוטוביוגרפי. בשנת 2017 יצא גם סרט ישראלי בהשראת הסיפור. פנינה גרי, היום בת 90, תגיע לאירוע. השחקנית עדי בילסקי, ששיחקה את דמותה של פנינה בהצגה ובסרט, תשתתף באירוע.

מכה משמים

סיפורם של אילן ואסף רמון. אילן רמון, טייס בחיל האוויר, נבחר להיות האסטרונאוט הישראלי הראשון ולהצטרף לצוות המעבורת האמריקאית "קולומביה". בינואר 2003 המריא עם צוות המעבורת לשבועיים בחלל. בדרכה חזרה לכדור הארץ, התפרקה המעבורת וכל אנשי הצוות נספו. בנו של אילן, אסף, שביקש ללכת בדרכו, התגייס בשנת 2006 לחיל האוויר וכמו אביו, שלושים וחמש שנה קודם לכן, סיים את קורס הטיס כחניך מצטיין. אסף קיבל את אות ההצטיינות ואת ה"כנפיים" מנשיא המדינה דאז מר שמעון פרס. בשנת 2009 נהרג אסף בתאונת אימונים. טל רמון, בנו של אילן ואחיו של אסף, ישתתף באירוע.

מים מצור החלמיש

סיפורה של משפחת סלומון שאיבדה 3 מבניה בחדירת מחבל פלסטיני לביתם ביישוב חלמיש בערב שבת ביולי 2017. המחבל נכנס לבית המשפחה ורצח בדקירות סכין את האב יוסי סולומון, הבת חיה והבן אלעד ,ופצע קשה את אם המשפחה טובה. מסע ההרג נקטע על ידי שכן המשפחה, לוחם בצה"ל, ששמע צעקות מבית משפחת סלומון, חתר למגע וירה במחבל. רעות, אחת מ-5 ילדיו של אלעד ז"ל, תשתתף באירוע.

הילדה ממעלה עקרבים

סיפורה של מירי פירסטנברג שאיבדה את משפחתה בטבח מעלה עקרבים באוטובוס אגד בשנת 1954. שני הוריה של מירי, שהייתה רק בת 5 כשעלתה עם משפחתה לאוטובוס שנסע מאילת לתל אביב, נהרגו בטבח. אחיה בן ה-9 נורה ונותר משותק גופנית ומוחית עד יום מותו, כ-30 שנה לאחר מכן. מירי, שהצליחה להתחבא מהמחבלים, שרדה את הטבח הקשה והמתינה שעות באוטובוס עד שחולצה. נכדתה של מירי, תומר, מפקדת בבה"ד 1, תשתתף באירוע.

כשאבות בוכים

סיפורם של רס"מ כמיל שנאן ז"ל ורס"מ האיל סתאוי ז"ל, שוטרי מג"ב שנהרגו בפיגוע הירי הבר הבית ביולי 2017. האיל התגייס בשנת 2012 לשירות קבע כשוטר סיור ביחידת הר הבית במרחב דוד של מחוז ירושלים, לאחר שירות סדיר במשמר הגבול. בשנת 2016 התחתן ושבועות ספורים לפני שנהרג נולד בנו הבכור. כמיל התגייס לשירות קבע במשטרה כשבעה חודשים בלבד לפני שנהרג. אביו, חבר הכנסת לשעבר שכיב שנאן, הספיד אותו בדמעות ואמר כי הוא מקווה שבנו יהיה החלל האחרון. באירוע ישתתף נביל שנאן, אחיו של כמיל ז"ל שנשבע ללכת בדרכו והתגייס גם הוא לשירות במשטרת ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו