מדוע אפליקציית טלגרם נחסמה ברוסיה? - סרוגים

מדוע אפליקציית טלגרם נחסמה ברוסיה?

ממשלת רוסיה החליטה לחסום את אפליקציית טלגרם במדינה, ואף ביקשו מגוגל ואפל להוריד אותה מהחנויות. הסיבה לחסימה: מנהלי אפליקציית המסרים סירבו להעניק לשירותי הביטחון הרוסיים גישה להודעות ופרטי המשתמשים

author-image
מדוע אפליקציית טלגרם נחסמה ברוסיה?
  כבר לא זמינה ברוסיה. טלגרם (צילום: שאטרסטוק)

הסוף לקבוצות: ממשלת רוסיה החליטה לחסום את השימוש באפליקציית טלגרם ברחבי המדינה- כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית Tass. החלטת הממשלה התקבלה בהמלצתו של ה"רוסקומנדזור"- רגולטור האינטרנט הממשלתי של רוסיה.

על פי הדיווחים, ההחלטה הגיעה לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין דרש ממנהלי אפליקציית המסרים הפופולארית לספק לשירות הביטחון הפדרלי אמצעים לפתיחת ההצפנה בהודעות שנשלחות באפליקציה- ובכך למעשה להעניק להם גישה לפרטי המשתמשים ולהודעות שהם שולחים אחד לשני. בטלגרם סירבו לעשות זאת- ונתבעו על ידי שירות הביטחון.

בשבוע שעבר בית המשפט קבע שהסירוב של טלגרם מפר את החוק הרוסי, שנועד לכאורה להיאבק בטרור. לדברי השופטים, סיפוק מפתחות ההצפנה לא מפרה את הפרטיות של המשתמשים, מכיוון שסוכנות הביטחון עדיין לא תוכל לאסוף נתונים על חשודים ללא צו של בית משפט.

למרות הפסיקה, בטלגרם המשיכו לסרב והתעקשו לשמור על פרטיות ההודעות. "פרטיות אינה עומדת למכירה, אסור להתפשר על זכויות אדם מתוך פחד או חמדנות" אמר מייסד טלגרם, פבל דורוב, בעקבות הפסיקה. "טלגרם תמשיך לייצג חופש ופרטיות". בעקבות הסירוב, הוחלט לחסום את אפליקציית המסרים, כאשר הממשלה אף פנתה לחברות אפל וגוגל ודרשו מהם להוריד אותו מחנויות האפליקציות במדינה.

כיום לטלגרם יש כ-200 מיליון משתמשים ברחבי העולם, מתוכם כ-10 מיליון משתמשים ברוסיה. פרטיות ההודעות מהווה מרכיב מרכזי של האפליקציה, כאשר מלבד הצפנת ההודעות ניתן לנהל צ'טים סודיים ולשלוח הודעות שנמחקות לאחר פרק זמן מוגדר. משתמשים רבים מעדיפים להשתמש בטלגרם משיקולי פרטיות- בעיקר במדינות בעלי משטר דיקטטורי כמו איראן, שם טלגרם נחשבת כפופולאריות במיוחד ואף עקפה את וואטסאפ במספר המשתמשים במדינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו