פרשת העינויים: שרת המשפטים חייבת להתערב - סרוגים

פרשת העינויים: שרת המשפטים חייבת להתערב

ברוך השם- יש במדינת היהודים שרת משפטים עם לב יהודי. מצופה ממנה לנקוט עמדה, לפעול לגילוי האמת, לעשות למען הצדק ולחשוף את פרטי הפרשה כולה. לא רק לטובת הנערים הנאשמים אלא לטובת טוהר המידות, לשם השבת האמון במערכת, כדי לבצר את ערך חיפוש האמת ועשיית צדק

author-image
פרשת העינויים: שרת המשפטים חייבת להתערב

פרשת דומא לא יורדת מסדר היום וטוב שכך!! כל עוד לא יבוררו עד תום פרטי הפרשה כולה- תקינות ההחזקה במעצר, העיכוב הגדול בפתיחת המשפט, היעדר הראיות ובעיקר פרשת העינויים חסרי התקדים- לא ישקטו שוחרי הצדק ואוהבי האמת.

אמש ארעה רעידת אדמה בנושא דומא, לא פחות. פורסם שהפרקליטות מוותרת על מספר הודאות של הנאשמים במעורבות ברצח, שהושגו בעינויים. מדוע זו רעידת אדמה?, פשוט- מלבד הודאות הנאשמים שהושגו תחת עינויים קשים כאמור, אין בידי התביעה ראיה אחת להרשיע, אף לא בדיל של ראיה. כל שיש בידי התביעה הן ההודאות.

דא עקא שתנאי לקבלת הודאה של נאשם הוא שזו (ההודאה) תינתן מרצונו החופשי של הנאשם. ככל הנראה התברר לתביעה שהודאות שנגבו בחדרי העינויים של השב"כ שוות כקליפת השום ואף פחות מכך ולכן החליטו לוותר.

התביעה מנסה להיאחז בהודאות עליהן חתמו הנאשמים מחוץ לחדר החקירות (ימים ספורים לאחר העינויים), אצל המשטרה. זאת בטענה הבלתי נסבלת ששם, אצל המשטרה, לא חוו הנאשמים עינויים ולכן ההודאה שנחתמה שם היא מרצונם החופשי של החותמים.

הנערים חתמו על עדויות מתוך פחד

קראנו הבקר שעורך דין של אחד הנאשמים הגדיר פעולתה זו האחרונה של התביעה כניסיון לבצע ל"להטוט משפטי", זאת בטענה המופרכת שהודאה שנחתמה יומיים לאחר מסכת עינויים מזעזעת שנמשכה שבועות ארוכים ניתנה בלא כל השפעה של העינויים על הנערים…..

והרי לכם סיפור "מבפנים". אחד הנאשמים סיפר שהועבר מידי השב"כ והגיע לידי חוקרי המשטרה על מנת לחתום שם על הודאה. הוא אזר עוז בנפשו וניסה להתנגד לחתימה, טען שחוזר בו מכל מה ש"הודה" לחוקריו (מעניו) מהשב"כ. בתמימותו סבר הנער שנחלץ מידי מעניו, הוא טעה כמובן. בהמשך זומן למקום אחד מחוקרי השב"כ ובראותו הנער את חוקרו בעינויים, חתם מיד…..

והרי פשיטא- עינויים לא פשוטים לאורך שבועות, מניעת שינה, קשירה מכאיבה, שימה בתנוחות כואבות לאורך שעות, בידוד, צעקות, איומים ומכות- כל אלה בנערים ללא רקע פלילי, מבתים טובים, שעמידותם וחוסנם הנפשי והגופני כשל אדם רגיל- ומי יסכים להמשיך ולסבול את העינויים? ספר אחד הנאשמים לקרוביו כי התחנן בפני מעניו כי יהרגו אותו, ובלבד שיחדל הסבל….

אמר יותר מפעם ציון אמיר, אחד מעורכי הדין המייצגים את אחד הנאשמים, כי לימים, כאשר יוסרו כל ההגבלות הדרקוניות על הפרסום של מה שנעשה שם בחדרי החקירות- הציבור שייחשף להם יחווה זעזוע עמוק!!!

אז אתמול התגלה הסדק הראשון. נזכיר, לכתחילה הכחיש השב"כ שהיו עינויים. רק כאשר החלו להשתחרר עצורים בפרשה ובפיהם תיאורים קשים על עינויים, הבין השב"כ שכך לא יוכל להמשיך ופעל בתרמית לקבלת האישורים הנחוצים. מדוע אני טוען "תרמית". משני טעמים- ראשית כל האישורים הושגו לאחר שהעינויים כבר החלו, שנית- האישור ניתן על סמך טענת השב"כ כי מדובר ב"חקירת צורך"- כזו המתקיימת כדי לעצור "פצצה מתקתקת".

לא רק שלא הייתה ולא נבראה "פצצה" כזו במקרה דנן אלא שהנחקרים גם לא תוחקרו על עניינים כאלה- רק על פרשת דומא, נחקרו ועונו על מנת שיודו. לבסוף נשברו והודו. והרי לכם "הודאה מרצון חופשי" נוסח שירות הביטחון הכללי והתביעה של מדינת ישראל.

לסיום כמה נקודות חשובות- דרושה הקלה מידית בתנאי המעצר של שני הנאשמים הכלואים בתנאים גרועים מאלה בהם מוחזקים מחבלים רוצחים לאחר שהורשעו. למה?, איזה צורך יש כיום בבידוד, במניעת מפגשים חופשיים, בהצרת צעדים, איסור תפילה במניין ועוד….

שנית- להסיר את מעטפת הסודיות – צווי איסור פרסום גורפים, משפט בדלתיים סגורות והתנהלות המונעת חשיפת תחלואי (מילה עדינה….) החקירה הזו.

ושלישית- ברוך השם- יש במדינת היהודים שרת משפטים עם לב יהודי. מצופה ממנה לנקוט עמדה, לפעול לגילוי האמת, לעשות למען הצדק ולחשוף את פרטי הפרשה כולה. לא רק לטובת הנערים הנאשמים אלא לטובת טוהר המידות, לשם השבת האמון במערכת, כדי לבצר את ערך חיפוש האמת ועשיית צדק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
כלים שלובים. מיישרים קו (לשמאל). חילונים כדתיים שאיבדו את המצפון והשכל הישר:
נתין מדמנת ישראל | 17-04-2018 15:13
שבכ, משטרה, יועץ משפטי, שרים וחכים.
2
אנא ה', הושיע את הנערים המעונים האלה, והשב לכל מי שלקח חלק כגמולו.
מלכי | 17-04-2018 15:53
אנא ה' הושיעה נא נערים אלה - לרפואת הנפש והגוף ושחרור קרוב ממש. לכל המענים ולכל מי שהקשה עורפו כנגדם או הפנה להם עורף (לכל מי שלא חזר בתשובה על כך) השב לו כגמולו.
3
מחזק את ידיך, בעז! קורא לרבנים להקים קול זעקה על עינויי תופת של ילדים יהודיים בכלא של השב״כ
י | 17-04-2018 16:40
שני יהודים כלואים למעלה משנתיים בתנאים קשים ביותר אחרי שעברו עינויים כדי להשיג הודאה במה שלא ביצעו. זו בושה וחרפה למדינת ישראל! זו בושה וחרפה לציבור הדתי ורבניו ששותק כמו דג!
4
פשוט מזעזע
חייבים לעשות משהו | 17-04-2018 21:15
לעורר את העם..לזעוק מול משרד שרת המשפטים כמו שעושים בנושאים אחרים..לשבות רעב מול הכנסת..לא חסרים רעיונות. וכמובן להמשיך להתפלל לה' יתברך כל הזמן שהצדק יצא לאור במלואו !!!! ושהנערים יושחררו בהקדם
5
טעות קטנה
לא משנה | 17-04-2018 21:16
דוקא זכור לי שהשרה בעחלת הלב היהודי היתה אחד המאשרים (ציבורית) את תקינות התנהלות המערכת
אתה זוכר נכון
בעז | 17-04-2018 23:46
גם השרה נפלה בפח. בכך לא הייתה שונה מריבלין, בנט, ועוד עשרות נוספים. למעשה הייתה כאן הרשעה ציבורית בתוך פחות משתים עשרה שעות מהשריפה. אלא שכיום ומזה חודשים ארוכים השרה שקד מנסה לתקן ולסייע. (מידיעה אישית)
6
עזוב אותך משרת המשפטים. שתיקת הרבנים חמורה פי מיליון.
כתום חיוור | 17-04-2018 21:54
מעניין יהיה לפגוש אותם שם למעלה.
7
לפזר מיד את כל ראשי מערכת הבטחון
קאטו הזקן | 17-04-2018 22:47
אבדו מזמן את הצפון והמצפן. אזריה לכלא, נערים חפים מפשע להתעללות. הרחקות, מעצרים, והרס בתים יישובים וחקלאות. להכניס חזרה את כל מי שנפלטו מהמערכת כי היו ימניים מדי לאומיים מדי ודתיים מדי.
8
לא לשכוח: בנט ושקד הצדיקו את העינויים של השב"כ
אין מחילה | 18-04-2018 1:56
לא לצפות מרבנים לפעול לטובת העצורים. רבנים ופוליטיקאים הם אנשים קטנים שדואגים רק לעצמם.
9
המדינה הייתה ועדיין המחסום לגאולה ,הנערים האלה הם האויבים הגדולים ביותר שלה ,חג שמח
מאיר | 18-04-2018 11:18
לא מחבלים . לא אנסים . לא פולשים מאפריקה.
10
להעמיד לדין מיידית את החוקרים שעינו את הקטין
רונית דר | 19-04-2018 18:37
יש לעמוד על כך לדעתי יש לשחרר לאלתר אחרי מסכת כזו של עינויים מדוע החזיקו אותם שנתיים וחצי בכלא הרי הראיות היחידות הם ההודאות !!
11
חקירה מיידית של העינויים!
דוד | 24-04-2018 23:57
לא ייתכן כדבר הזה !
12
כל אחד יחתום אחרי עינויים.אדם לא יכול לסבול
יפה יוסף | 04-06-2018 12:56
שום עינוי קו עינויים קשים.המעונה יחתום על כל דבר שיתבקש רק שיפסיקו העינויים.החוקרים חכמים בעינויים אבל רחוקים מחכמת האמת.מחפשים הצלחות עח אחרים כמו איראן והפלאסטינים.שכל אין רק מלא תאוות. מקווה לפחות שאף נער לא יעשה על השטות הזו ללכת ולהלחם לבד נגד הפלאסטינים .זה שייך לצבא ובעזרת הד' גם הצבא יפתר מהשטות הזו בשלום אמיתי.
13
על כולנו לקרוא פרקי תהילים למען
אוראור | 16-08-2018 20:06
שחרורם של האסירים המופלים המעונים.