14 הרוגים בתקיפת בסיס צבאי בסוריה - סרוגים

14 הרוגים בתקיפת בסיס צבאי בסוריה

לאחר ההתקפה הכימית המזעזעת שביצע משטרו של אסד- במהלכה נהרגו מאות אנשים- הלילה הותקף בסיס צבאי במחוז חומס. הסורים האשימו בתחילה את ארה"ב, אך כעת מפנים אצבע מאשימה כלפי ישראל

author-image
14 הרוגים בתקיפת בסיס צבאי בסוריה
  (צילום: באסל עווידאת/ פלאש90)

כלי תקשורת בסוריה מדווחים הבוקר (שני) כי שדה התעופה הצבאי T-4 שבמחוז חומס הותקף הלילה על-ידי טילים. על פי הפרסום ב"סאנא", סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, כתוצאה מהתקיפה נהרגו מספר אנשים שהיו במקום ואחרים נפצעו.

בתחילה האשימו גורמים בסוריה את ארצות-הברית אך מאוחר יותר הסירה את האשמה והפנתה אותה לעבר ישראל.

בתגובה לדיווחים פרסם הפנטגון הודעה בה טען כי ארצות הברית לא ביצעה תקיפה אווירית בסוריה. עוד נמסר כי ארה"ב עוקבת מקרוב אחר המצב במדינה.

https://www.youtube.com/watch?v=9pH9VPUOxnM

תקיפת שדה התעופה מגיעה לאחר שלפני יומיים תקפו כוחותיו של צבא אסד את המורדים בעיר דומא עם גז כלור. בתקיפה הכימית נהרגו יותר מ-150 בני אדם, בהם ילדים ונשים, ומאות נפצעו.

כ-150 בני אדם, רובם ילדים ונשים, נהרגו ועוד מאות נפצעו בתקיפה כימית של צבא אסד בעיר דומא בסוריה.

על פי הדיווח של רשת 'סקיי ניוז' בערבית, מאות בני אדם נפצעו והם סובלים מחנק כתוצאה מהשימוש בגז. מחלקת המדינה האמריקנית הגיבה הלילה (יום א') לדיווחים ואמרה כי היא בודקת אותם. בהודעה מוושינגטון נמסר כי אם אכן יתגלה שאסד ביצע שימוש בנשק כימי, רוסיה תישא באחריות לכך והדבר ילווה בתגובה של הקהילה הבינלאומית.

בסרטוני וידאו שהופצו מדומא נראו פצועים מטופלים. הצוות שטף את פניהם של הנפגעים ופעוטות קיבלו טיפול באמצעות משאפים. ארגון הסיוע הרפואי הסורי-אמריקני (SAMS) דיווח שפצצת כלור שפגעה בבית חולים בדומא הרגה שישה ו"פצצה נוספת עם כמה חומרי לחימה כימיים פגעה בבניין סמוך".

בתגובה לפרסום, כלי תקשורת של משטר אסד מיהרו להכחיש את הדיווחים: "הטרוריסטים של 'צבא האיסלאם' נמצאים בקריסה וכלי התקשורת שלהם מפיצים טענות שקריות על התקפות כימיות בניסיון שקוף וכושל להסיח את הדעת מהישגי הצבא הסורי הערבי", נאמר מטעמו של אסד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו