הצרכנים נדהמו: הלחם על המדפים נאפה לפני פסח

צרכנים רבים שמיהרו מיד לאחר הפסח לרכוש לחם ברשתות המזון הגדולות, נדהמו לגלות על המדפים לחם קר ולח. הסיבה: הלחם נאפה לפני הפסח, הוקפא, נמכר לגוי והופשר

הצרכנים נדהמו: הלחם על המדפים נאפה לפני פסח
  (צילום: אביר סולטן/ פלאש90)

צרכנים שמיהרו אתמול (ראשון) לרכוש לחם בחלק מרשתות המזון הגדולות, הופתעו לגלות כי על המדפים נמצאים לחמים קרים ולחים. על פי הדיווח הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות', הסיבה לכך היא מכיוון שהלחם הוכן עוד לפני החג, נמכר לגוי, הוקפא ורק אז הגיע למדפים.

לקוחות רבים זעמו על המהלך שכן מדובר בלחם עם תוקף קצר- יומיים בלבד אחרי רכישתו- עליו הם שילמו מחיר של לחם טרי- שתוקפו הוא שישה ימים. בנוסף, העובדה שהלחם איננו טרי צויינה רק בכיתוב קטן על גבי האריזה, דבר שהטעה צרכנים רבים.

"עושים עלינו קומבינה"

לקוח בשם אבי,שערך קניות בסניף 'יוחננוף' באיזור המרכז, סיפר ל'ידיעות אחרונות': "עושים עלינו קומבינה. גם מוכרים לנו לחם מלפני הפסח וגם גובים עליו מחיר של לחם טרי".

לקוחה נוספת, שערכה קניות בסניף 'יינות ביתן' בפתח תקווה' בסניף 'יינות ביתן' בפתח־תקווה, נתקלה באריזות הקפואות של מאפיית דגנית 'עין בר' וסיפרה: "זה מאוד מבלבל. לא הייתי בטוחה אם מותר לי להקפיא את הלחם מחדש כפי שאני נוהגת לעשות. בנוסף, לא היה שילוט שמסביר על התפוגה של המוצר. לבסוף לא קניתי לחם ולא הבנתי איך קורה מצב שמוכרים למחרת הפסח לחם כשר שכתוב עליו חמץ".

 

עוד עולה מהדיווח ב'ידיעות אחרונות', כי המאפיות שינו את שמות הלחמים המוקפאים כמו 'תקומה' של מאפיית דגנית 'עין בר' ו'טוב טעם' של מאפיינת אנג'ל, אך בהיעדר שילוט, השמות החדשים רק הוסיפו לבלבול הלקוחות המאוכזבים ממילא.

תגובות

ניר בן יהודה, סמנכ"ל פיתוח עסקי של מאפיית אנג'ל, אמר בתגובה: "זו לא השנה הראשונה מזה 15 שנים שסיפקנו גם ליין של מוצרים שהוקפאו. לאור הבלבול נפיק לקחים לשנה הבאה בנוגע למענה בשירות הצרכנים. בלתי אפשרי לספק לחמים טריים למיליונים של צרכנים. אנו מייצרים 110 אלף כיכרות לחם בשעה וארבע המאפיות שלנו עבדו סביב השעון הן בייצור לחמים והן בסבבי הפצה, וכל המידע צוין על האריזה: ‘נמכר בחמץ כדין’".

מיוחננוף נמסר: "מכרנו גם לחמים טריים וגם לחמים קפואים. הכל תחת פיקוח והכשרות".

בשופרסל טענו כי "החברה אינה מקפיאה ומפשירה מוצרים. המאפיות מספקות לרשת מוצרים והליך ההקפאה נעשה על ידי המאפיות".

גם ביינות ביתן טענו כי החברה לא מקפיאה לחמים וטענו: "הדבר סותר את מדיניות החברה, נבדוק את הטענות מול הספקים".

ברמי לוי מסרו כי הם אינם מוכרים לחמים קפואים ו"לא מכירים את האופציה".

ממאפיית דגנית עין 'בר' לא התקבלה תגובה.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה פשוט איום ונורא וזה גורם לתקיעת הלחם בגרון
פליקס | 09-04-2018 8:55
י