סעודיה: "זכותם של הישראלים לארץ משלהם" - סרוגים

סעודיה: "זכותם של הישראלים לארץ משלהם"

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, אמר אמש בראיון כי "לישראלים זכות לארץ משלהם"- ובכך סיפק עדות לשיפור היחסים בין המדינות. לדבריו, "ישראל היא כלכלה גדולה וצומחת- ויש לנו אינטרס משותף איתה"

סעודיה: "זכותם של הישראלים לארץ משלהם"
  מכיר בזכות הקיום של ישראל. יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן (צילום: עמוד הטוויטר של רשת PressTV)

שיפור ביחסי ישראל וסעודיה: יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, אמר אמש  כי לישראלים יש זכות לחיות בשלום בארץ משלהם.

בראיון לעיתון האמריקאי "The Atlantic" בן סלמאן נשאל אם הוא מאמין שלעם היהודי יש זכות למדינה משלו. "אני מאמין שלפלסטינים ולישראלים יש זכות לארץ משלהם, וזכותם לחיות בארצם בשלום" אמר בתגובה. "אבל אנחנו חייבים להשיג הסכם שלום- כדי להבטיח יציבות לכולם ולקיים יחסים נורמליים".

יורש העצר הוסיף וטען כי אין לסעודיה התנגדות לישראל או לעם היהודי. "יש לנו דאגות דתיות בנוגע לגורל מסגד אל-אקצא בירושלים, ובנוגע לזכויות של הפלסטינים" טען. "זה כל מה שיש לנו. אין לנו שום התנגדות לכל עם אחר. למדינה שלנו אין שום בעיה עם יהודים, והרבה יהודים מאמריקה ומאירופה באים לסעודיה".

"אינטרס משותף עם ישראל"

האמירה של בן סלמאן נחשבת להכרה ראשונה של המדינה הסונית בזכות הקיום של ישראל. כיום לישראל ולסעודיה אין יחסים רשמיים, אך בשנים האחרונות דווח ברחבי העולם כי המדינות מנהלות מגעים סודיים, על רקע ההתנגדות המשותפת למדיניות של איראן ופיתוח תכנית הגרעין במדינה. בין השאר דווח כי סעודיה שוקלת לרכוש מערכות הגנה של צה"ל כחלק משיתוף פעולה אפשרי.

בן סלמאן טען בראיון כי סעודיה תרצה לשתף פעולה עם ישראל בעתיד, לאחר שייחתם הסכם שלום. "ישראל היא כלכלה גדולה וצומחת, ויש לנו אינטרס משותף שאנחנו חולקים איתה" אמר. "אם יהיה שלום, יהיה אינטרס משותף גדול לישראל עם המדינות החברות במועצת שיתוף הפעולה של המפרץ".

הסעודי הוסיף לתקוף את מנהיג איראן, האייתוללה עלי חמינאי, אותו כינה בעבר "ההיטלר החדש". בראיון הנוכחי בן סלמאן אף החריף את הטענות נגדו. "אני חושב שהמנהיג העליון של איראן גורם להיטלר להיראות טוב בהשוואה" טען. "היטלר ניסה לכבוש את אירופה, אבל חמינאי מנסה לכבוש את העולם. הוא מאמין שהעולם שייך לו- ולכן הוא היטלר של המזרח התיכון".

יורש העצר, הנחשב לאיש החזק ביותר בסעודיה, אמר את דבריו במהלך מסע ברחבי ארה"ב הנערך בימים אלו, מתוך מטרה להציג את המדינה לעולם להביא לשיפור היחסים עם וושינגטון.

בשנה האחרונה בן סלמאן פועל רבות כדי לשקם את התדמית של סעודיה, כשהנהיג רפורמות נרחבות במדינה. בין השאר הסעודי ביטל את המגבלות הנהוגות במדינה כלפי נשים, וכן עצר מאות בכירים, ביניהם אנשי עסקים וחברי משפחת המלוכה, בחשד לשחיתות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שום שינוי
ליאור איזנברג | 03-04-2018 14:05
גם הויזה שלי לאליפות העולם בשחמט בערב סעודית רק לפני שלושה חודשים נדחתה כי פשוט הסעודים לא יזוזו מגישתם שאין התקדמות עד שאין פיתרון עם הפלסטינים. ישראל דרך אגב היתה המדינה היחידה שנציגיה הוחרמו. לשמור על רגליים על הקרקע...חשוב.