אל על מול המדינה: חברת התעופה הישראלית פנתה הבוקר לבג"ץ והגישה עתירה נגד המדינה, רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה. העתירה מוגשת בתגובה לטיסה ההיסטורית של חברת "אייר אינדיה" מהודו לישראל שעברה מעל סעודיה, ודורשת מבית המשפט לאסור על אייר אינדיה לטוס לישראל בנתיב זה עד שחברות התעופה הישראליות יורשו לטוס בשטח האוויר הסעודי.
באל על טענו כי ההיתר שניתן לחברת התעופה ההודית מביאה למצב של חוסר שוויון, ושצריך להשוות את התנאים לכל חברות התעופה. "ממשלת ישראל חתומה על תקדים עולמי, שלא מאפשר לחברת תעופה שלה לטוס בדומה לאייר אינדיה. הדבר מהווה הפרת הבטחה שלטונית, ומהווה תחרות לא שוויונית שכופה על אל על להטיס את לקוחותיה במסלול ארוך יותר" טען יו"ר אל על אלי דפס. "אנחנו גם רוצים לטוס מעל סעודיה. זה אי שוויון ואפליה- ואין תקדים לכך בשום מקום בעולם".
בעתירה ציינו גם את ההתנהגות של רשות התעופה האזרחית, שלדבריה יכלה למנוע מחברות תעופה לטוס בנתיבים שלא מורשים לחברות ישראליות- אך לא עשתה זאת. "הרשות לא התערבה במסלול הטיסות של אייר אינדיה. יש ריפיון וחולשה מההישג בין ישראל והודו- שתי מדינות שהתחייבו על שוויון והוגנות בהזדמנויות" אמר דפס. "אל על רוצה להתמודד ולהתחרות. הוצע לנו פיצוי כספי- אבל זה לא מעניין אותנו. יש לנו התחייבות לנוסעים ולעובדים שלנו. נוצרה הפרה בוטה מבלי אפשרות להתמודד".
כזכור, ביום חמישי האחרון אייר אינדיה ערכה את הטיסה הראשונה בקו החדש מהעיר דלהי שבהודו לתל אביב. בניגוד לחברות התעופה הישראליות, שנאלצות לטוס מעל ים סוף ולעקוף את כל השטח האווירי של מדינות ערב, החברה ההודית טסה בקו ישיר- וכתוצאה מקצרת את זמן הטיסה בשעתיים ועשר דקות בהשוואה לטיסות הישראליות.
כשחברת אל על הופרטה על ידי הממשלה בשנת 1994, המדינה התחייבה לשמור על שוויון הזדמנויות בין חברות התעופה הישראליות והבינלאומיות, כדי למנוע פגיעה ולשמור על התחרות. בעת חתימת האישור לאייר אינדיה הממשלה התגאתה בהישג ההיסטורי- אך באל על טענו לקיפוח. לדבריה, "זהו יתרון משמעותי לחברת התעופה הזרה, המונע הזדמנות שווה והוגנת- בפרט אם ישראל תאפשר לחברות תעופה זרות נוספות לטוס בנתיבים מקוצרים בעתיד".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה לעתירה כי "מתן אפשרות לטיסות מעל שמי סעודיה בדרך לישראל הוא הישג מדיני ראשון במעלה. יחד עם זאת, משרד התחבורה תומך במתן אפשרות לתחרות הוגנת גם לחברת אל על, כפי שנעשה עד כה במסגרת מדיניות השמים הפתוחים. באחריות ממשלת ישראל לוודא שחברת אל על לא תפגע כתוצאה מצעד חשוב זה".
מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
קרן
שוב פיטורים, שוב אלפי אנשים ילכו הביתה ואיפה הפוליטיקאים החברתיים עכשיו? ישנים על האף
22:02 28.03.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נועם
שהמדינה מעדיפה לחזק חברה זרה במקום חברה ישראלית יש מקום לדאגה. היום זה הם מחר זה אנחנו
21:59 28.03.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר