עקיבא חושף את הפסקול שלו לליל הסדר•צפו - סרוגים

עקיבא חושף את הפסקול שלו לליל הסדר•צפו

רגע לפני החג, הזמר והיוצר עקיבא תורג'מן משיק ביצוע מיוחד לניגון ''לעושה נפלאות גדולות לבדו'' המיוחס לבעש"ט. עקיבא מספר: "הניגון הזה הוא הפסקול שלי ליל הסדר"- צפו עכשיו

רגע לפני פסח,  הזמר והיוצר עקיבא תורג'מן החליט להשיק ביצוע לניגון "לעושה נפלאות גדולות לבדו" המיוחס לבעש"ט. "הניגון הזה הוא הפסקול שלי ליל הסדר וכל שנה אני מתבאס מחדש שאין לו ביצוע ראוי ברשת" סיפר עקיבא  "לפני שבוע נכנס לי ג'וק לראש להספיק להעלות ביצוע שלו לפני החג וככה מצאתי את עצמי מארגן נגנים, אולפן, צלם, עורך מהרגע להרגע".

את המילים "לְעֹ֘שֵׂ֤ה נִפְלָא֣וֹת גְּדֹל֣וֹת לְבַדּ֑וֹ כִּ֖י לְעוֹלָ֣ם חַסְדּֽוֹ" הלקוחות מתהילים (קל'ו, ד) והלחן המיוחס לבעל-שם-טוב הקדוש בברסלב, נוהגים לשיר זמן אמירת הלל בליל הסדר.

מאחורי הניגון יש סיפור חסידי ידוע על הבעש"ט שבמהלך מסעו לארץ ישראל ניצל בנס ממאורעות קשים ונקלע לחגוג את הפסח באיסטנבול. באותו ליל הסדר כשהגיע בעת אמירת ההלל למילים "לעושה נפלאות לבדו.." לא הרפה מהם כל אותו הלילה וחזר על הניגון שוב ושוב ושוב עד הבוקר. בבוקר הסתבר כי מכוח פעולתו שפעל על ידי שירת הניגון ניצלו כל יהודי איסטנבול מגזירת שמד של המלך בעקבות עלילת דם עליהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו