ציפי לבני: "מלחמות הקרדיט- בגלל שמדובר בגברים"

ציפי לבני: "מלחמות הקרדיט- בגלל שמדובר בגברים"

לבני, ששימשה כשרת החוץ בממשלת אולמרט שתקפה את הכור הסורי, התייחסה גם לתרחיש לפיו אולמרט יחזור לחיים הפוליטיים: "גם אם יוסר הקלון, הוא לא ראוי לחזור"

לבני: "מלחמת הקרדיטים- בגלל שמדובר בגברים"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני), מי ששימשה כשרת החוץ בממשלתו של אהוד אולמרט, מותחת בקורת על מלחמות הקרדיטים בין הבכירים במערכת הפוליטית בעקבות פרסום תקיפת הכור בסוריה, ואומרת כי זה בגלל שמדובר בגברים.

בראיון לערוץ 10 (14) אמרה לבני: "בתחילה חשבתי שאין בעיה לפרסם את פרטי המבצע משום שזה יגדיל את ההרתעה ויעניק תחושת ביטחון לאזרחי ישראל, אך 'הפטפטת' ו'הסכסכת' שהתפתחו לאחר הפרסום, פגעו בהרתעה ויצרו תחושת אי נעימות קשה אצל האזרחים – בדיוק ההיפך ממה שהיה צריך להשיג".

לבני הוסיפה כי "הסיבה למלחמות הקרדיטים היא אגואים גדולים, אולי כיוון שמדובר בגברים". כמו כן, הוסיפה כי "מלחמות האגו התרחשו גם בזמן ישיבות הקבינט".

שרת החוץ לשעבר ביקשה להבהיר כי "הקרדיט צריך להינתן גם לאולמרט וגם לברק. ברק צדק כשנכנס לתפקיד שר הביטחון כשהמתין עם היציאה למבצע, ודרש לעשות עבודת הכנה מסיבית. אולמרט צדק כשדרש לצאת למבצע בספטמבר, היה מסוכן לחכות עם התקיפה באותה נקודת זמן".

לבני התייחסה גם לאפשרות שראש הממשלה וחבר מפלגתה לשעבר אולמרט יחזור לפוליטיקה. "גם אם הנשיא ריבלין יסיר את הקלון על פשעיו – אולמרט אינו ראוי לחזור לפוליטיקה. "הוא היה ראש ממשלה שעשה גם דברים טובים וגם דברים בעייתיים, בהם גם פליליים. הוויכוח על עתיד מדינת ישראל צריך להיות בין אנשים נקיי כפיים".

חברת הכנסת התייחסה גם למערכת היחסים בינה לבין יו"ר מפלגתה אבי גבאי. "זה לא סוד שהיו בינינו מחלוקות, אך אנחנו ביחסים טובים מאוד", אמרה. לבני הודתה כי מצב המפלגה בסקרים "לא מחמיא כרגע", ואמרה שבשביל להחליף את הממשלה עליהם לחשוב "מחוץ לקופסה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
למה אף אחד לא צועק על האמירה כנגד הגברים?
הראל | 24-03-2018 22:15
אם מישהו היה אומר משהו בסגנון כזה אבל כנגד נשים כולם היו צועקים לשוביניזם ולדעות חשוכות, מדוע זה אינו כך כלפי גברים? הרי הם דורשים שוויון, לא? רק מראה מה באמת מוביל את האנשים שלכאורה דורשים שוויון
2
לא יעזור לה שום דבר לאשה הזו, היא הרסה כל חלקה טובה מאז נכנסה לעסקנות. איכסה
עמוס | 24-03-2018 22:56
שנואה על כולם
3
האגו והאגואיזים הורסים את העולם.
יפה יוסף | 25-03-2018 0:13
4
לוחמת קרדטים מהמוסד
ציפורה | 25-03-2018 7:32
ביום הפרסום ב 7:00 גלי צהל ציפי ליבני מספרת על חלקה ועל היותה חלק מהשלישיה .את ניהול השיחות מול האמריקאיים כמובן היא ניהלה . כאשר נמאס לי לשמוע את ה צניעות שאי מתיזה על עצמה. עברתי לרשת ב לא חלפו 5 דקות גם שם קופצת ציפורה עם סיפורי גבורה.