הרבנים של מעלה אדומים נגד הפסק של הרב לבנון

רבני העיר מעלה אדומים, הרב יהושע כ"ץ והרב מרדכי נגארי, פרסמו מכתב הנוגד את פסק ההלכה של הרב אליקים לבנון: "פריכיות האורז שהוא התיר אסורות לאשכנזים"

הרבנים של מעלה אדומים נגד הפסק של הרב לבנון
  (צילום מסך מתוך יוטיוב)

רבני העיר מעלה אדומים, הרב יהושע כ"ץ והרב מרדכי נגארי, מפרסמים היום (שלישי) מכתב הנוגד את פסק ההלכה של הרב אליקים לבנון לפיו פריכיות אורז המיוצרות במפעל 'בטר אנד דיפרנט' באיזור התעשייה במעלה אדומים מותרות בפסח לאשכנזים, ומבהירים כי הן מותרות רק לעדות המתירות אכילת קטניות.

במכתב שפרסמו הרבנים נכתב: "הודעה בנושא פריכיות אורז המיוצרות במפעל בטר-אנד-דיפרנט (ב.א.ד) במישור אדומים. הננו להודיע בזה כי אנו הח"מ-המופקדים על הכשרות במפעל הנ"ל שבאזורנו, אישרנו כשרות לפסח למהדרין לאוכלי קטניות בלבד, כרשום על האריזות, ואילו לעדות המקפידות שלא לאכול קטניות, אורז וכדומה, כמסורת אבותיהם גם פריכיות אלו אסורות לאכילה בפסח".

בסוף המכתב הוסיפו השניים הערב וכתבו: "רק לחולים, כגון: חולי צליאק הרגישים לגלוטן), או במקרה צורך בריאותי גדול בלבד- יש לקבל היתר מרבם (וצריך התרת נדרים)".

תגובתו של הרב אליקים לבנות טרם התקבלה והיא תפורסם לכשתתקבל.

כאמור, בשבוע שעבר, התיר רב המועצה האזורית שומרון, הרב אליקים לבנון, לאשכנזים לאכול בפסח פריכיות אורז וזאת לאחר שהוא בדק את כלל שלבי הייצור שלהם במפעל 'בטר אנד דיפרנט' שבאיזור התעשייה במעלה אדומים.

במכתב שפרסם כתב הרב לבנון: "לאחר שבחנתי את תהליך הייצור, במפעל 'בטר אנד דיפרנט', המסקנה ההלכתית היא שהפריכיות המיוצרות עם ציון 'כשר לפסח', מותרות באכילה גם לאשכנזים".

את מכתבו חתם הרב לבנון בברכת "יאכלו ענווים וישבעו". אלא שכאמור היום הוציאו הרבנים של מעלה אדומים מכתב הנוגד את הפסק של הרב לבנון.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
רבנים ראשיים מעלה אדומים
פיני | 20-03-2018 13:47
לא מובן לי מדוע ביישוב כמו מעלה אדומים יש צורך בשני רבני עיר?
2
אני יהודי ,שלא סגור מה העדה שלי אבל 100% יהודי !מותר לי לאכול אותם בפסח?
אבי | 20-03-2018 15:19
אני יהודי ,שלא סגור מה העדה שלי אבל 100% יהודי !מותר לי לאכול אותם בפסח?
3
כבוד הרבנים לא נימקו את דעתם
שלום | 20-03-2018 16:51
לעומת טענת הרב לבנון שהאורז לא בא במגע עם מים ואין סיבה להחמיר בו יותר ממיני הדגן. הרבנים של מעלה אדומים לא נימקו מדוע עדיין מתקיים איסור הקטניות. האם יש כאן ויכוח במציאות- לטענתם האורז נרטב מתישהו? האם יש כאן ויכוח הלכתי- לטענתם בקטניות אוסרים אפילו בלי הרטבה? האם משום דאתי למיחלף? אם כך ניתן ליצור צורת מוצר שונה/עטיפה שונה. נראה שהם מחמירים בדברי היתרא.
היות שאיסור קטניות לאשכנזים הוא כתקנות
דוד | 20-03-2018 18:21
חכמים שתקפים גם כשאין את החשש שהיווה טעם לתקנה. למשל איסור רכיבה במדבר שאין עצים ברדיוס של מהלך יום אסור היות שחכמים אסרו לרכב על בהמה אף שטעם התקנה (שמא יחתוך ענף)אינו שייך בפועל. וכך נאמר בהלכה שחכמי אשכנז אסרו קטניות. (ולא נאמר שחכמי אשכנז תקנו להזהר מחשש חמץ בקטניות)
4
רבנים הזויים
מוטי | 05-07-2018 8:43
מתעסקים בהבל במקום לעבוד את השם כמו שצריך . שיאבקו על מצעדי הגאווה שיש בכל חלקי הארץ שיאבקו לבנות את בית המקדש וההתבוללות . במה הם מתעסקים באורז עצוב עד לאן יורדים אלה שאמורים להיות חכמי ישראל . בושה !!!