בחמאס טוענים: "המנהרות שסוכלו לא היו בשימוש" - סרוגים

בחמאס טוענים: "המנהרות שסוכלו לא היו בשימוש"

דובר הזרוע הצבאית של חמאס טען כי מנהרות הטרור שהופצצו על ידי צה"ל לא היו בשימוש, וכי מדובר במנהרה ישנה. בצה"ל לא מאמינים לדברי ארגון הטרור: "עם כל המשאבים היה אפשר לבנות פירמידה"

author-image
בחמאס טוענים: "המנהרות שסוכלו לא היו בשימוש"
  (צילום: עבדל רחים חאטיב/פלאש90)

חמאס מכחישים, צה"ל לא מאמין: דובר הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קאסם, הגיב היום להפצצת שתי מנהרות הטרור על ידי צה"ל וסיכול הנסיון של חמאס לחדש תוואי למנהרת טרור התקפית במרחב כרם שלום.

לטענתו של אל-קאסם, המנהרות שהופצצו לא היו בשימוש. "המנהרה שהאויב טוען שחשף היא מנהרה ישנה שלא הייתה בשימוש" טען. "היא נפגעה בעבר לאחר שגדודי הקסאם השתמשו בה בפעולת פיצוץ מוצב של צה"ל מזרחית לרפיח בשנת 2014".

בארגון הטרור הוסיפו לטעון כי מדובר בנסיון ישראלי להציג ניצחון במלחמה מול חמאס. לטענתם, "הכרזת האויב על גילוי המנהרה היא ניסיון הטעיה חדש וניסיון לשווק אשליה, ולהציג כוח וניצחונות כוזבים בפני הציבור הציוני והקהילה הבינלאומית".

בצה"ל מיהרו להגיב לדברי חמאס, והראו כי הם לא מאמינים לדבריהם של דובר הארגון. "עם כל המלט, הברזל, החשמל והמשאבים השונים שארגון הטרור חמאס השקיע במנהרות, שצה"ל מחסל באפקטיביות פעם אחר פעם, היה אפשר לבנות פירמידה" טען מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי. "פירמידה היא פלא מפלאי עולם, ולעומת זאת מנהרות הטרור הן פלא הטיפשות של חמאס".

כזכור, הבוקר הותר לפרסום כי צה"ל סיכל נסיון של חמאס לחדש תוואי מנהרה ישן בפעולה הנדסית בשטח ישראל. הסיכול נעשה כחלק מהמאמץ המבצעי, המודיעיני והטכנולוגי לאיתור ונטרול מנהרות טרור, הנמשך מאז מבצע "צוק איתן", והועצם בחצי שנה האחרונה. בעקבות הדברים ראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי "נפעל בנחישות כנגד כל ניסיון לפגוע בנו" וכן טען ש"הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר בכך שכספי הסיוע לעזה קבורים מתחת לאדמה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן שיבח גם כן את הפעילות. "מי שחשב שיצליח לפגוע בנו מתחת לקרקע- נתקל בחומת ברזל" אמר. "אני ממליץ לחמאס להשקיע את הכסף ברווחת תושבי עזה, כי עד סוף השנה פרויקט המנהרות שלו יושמד לחלוטין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו