מנהיגי העולם מסכימים: "רוסיה אחראית להרעלה" - סרוגים

מנהיגי העולם מסכימים: "רוסיה אחראית להרעלה"

ראשי המדינות הבכירות בעולם המערבי התאחדו והוציאו הצהרה משותפת המאשימה את ממשלו של פוטין בהרעלת המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובניסיון לרצוח אותו. על ההצהרה חתומים מנהיגי גרמניה, אנגליה, ארה"ב וצרפת

author-image
מנהיגי העולם מסכימים: "רוסיה אחראית להרעלה"
  מנהיגי המדינות בהצהרה משותפת (צילום: עמוד הטוויטר Pommeroy)

מנהיגי העולם מתאחדים: ראשי המדינות הבכירות בעולם המערבי- נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון- פרסמו היום (חמישי) הצהרה משותפת המגנה את הרעלת המרגל הרוסי סרגיי סקריפל, שהותקף באמצעות גז עצבים בבריטניה.

בהצהרה מנהיגי המעצמות חזרו על דבריה של מיי מיום שני האחרון, והאשימו את ממשלת רוסיה באחריות למתקפה הקשה. "אין הסבר חלופי לאחריות של רוסיה למתקפה ונסיון ההתנקשות" נכתב. "זוהי מתקפה על ריבונותה של בריטניה".

מנהיגי העולם גם טענו כי מדובר במתקפה המפרה את חוקי הנשק המקובלים. "מדובר בפעם הראשונה שבה נעשה שימוש התקפי בגז עצבים על אדמת אירופה מאז סיום מלחמת העולם השנייה" אמרו. "השימוש של רוסיה בגז עצבים היא הפרה של אמנת השימוש בנשק כימי ושל החוק הבינלאומי. זה מאיים על הביטחון של כל המדינות"

ההצהרה המשותפת נחתמה בקריאה לרוסה לקחת אחריות על המעשה הקשה, ולחשוף את התכנית לפיתוח הגז שבו נעשה שימוש נגד סקריפל ובתו יוליה, המכונה "נוביצ'וק" ופותח לראשונה על ידי הצבא הסובייטי. למרות ההאשמות החוזרות מכל רחבי העולם, ברוסיה ממשיכים להכחיש את הטענות נגדה, וטוענים כי הם לא מפחדים מהסנקציות המוטלות עליה ויגיבו לכל תגובה של העולם. עם זאת, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי הוא מוכן לשתף פעולה עם מייק פומפאו, מזכיר המדינה החדש של ארה"ב.

כזכור, אתמול ראש הממשלה הבריטית החליטה על גירושם של 23 דיפלומטיים רוסים המתגוררים בלונדון, כתגובה למתקפה הכימית. מיי נתנה לדיפלומטים שבוע לעזוב את המדינה. במוסקבה אמרו בתגובה כי במידה והדיפלומטים יגורשו, הקרמלין יגרש גם כן דיפלומטים בריטיים משטחה של רוסיה. לדבריו של לברוב, בריטניה לא משתפת פעולה עם החקירה הרוסית ומנסה להאשים אותה באירוע. "ההאשמות של לונדון נגדנו מטורפות  ובלתי מתקבלות על הדעת",  טען. "האמת לגבי המקרה של סקריפל מוסתרת מהציבור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו