חסינות משפטית לחיילים תמנע 'פרשות אלאור אזריה' נוספות - סרוגים

חסינות משפטית לחיילים תמנע 'פרשות אלאור אזריה' נוספות

חסינות משפטית לחיילים תמנע 'פרשות אלאור אזריה' נוספות, כך אמרו היום הח"כים בין דהן ומועלם שמקדמים את הצעת חוק בנושא. במקביל, בדיון שנערך הבוקר על קיצור עונשו של אזריה התנגדה הפרקליטות לשחרורו המוקדם אך הסכימה שלחררו ב- 10 במאי הקרוב

author-image
חסינות משפטית לחיילים תמנע 'פרשות אלאור אזריה' נוספות
  אלאור אזריה במשפטו (צילום: מוטי קמחי/ ynet)

ברקע הדיון המותח של ועדת השחרורים הצבאית בעניינו של הלוחם אלאור אזריה, מזכירים היום (רביעי )  יוזמי חוק החסינות המשפטית לחיילי צה"ל סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאל, כי לו עמדה לאלאור חסינות בשל שירותו המשמעותי- "הסאגה הזו היתה נחסכת מהמדינה, מצה"ל ומאלאור עצמו."

לטענתם, אזריה עובר כבר כמה שנים מסכת משפטית קשה והכל בגלל טעות שביצע בזירת פיגוע. הח"כים הודו כי "הירי לא היה אמור להתבצע אבל גם ההליך המשפטי כפי שבוצע לא היה אמור לקרות- אלא במסגרת תחקיר בתוך צה"ל כמקובל".

עוד אמרו כי "מדינת ישראל מחייבת צעירים להתגייס לשירות משמעותי ולהתמודדות עם מציאות ביטחונית מורכבת. לפיכך, ראוי להעמיד להם חסינות משפטית". כהשורה התחתונה היא, כי "לו עמדה לאלאור חסינות כפי שאנו מציעים, הסאגה הזו היתה נחסכת מהמדינה , מצה"ל ומאלאור עצמו."

הפרקליטות מתנגדת לשחרור מוקדם של אלאור אזריה

מוקדם יותר היום נערך בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב דיון על אפשרות לקיצור עונשו של אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. אזריה שמרתה את עונשו בכלא הצבאי כבר שבעה חודשים מתוך 14 חודשי המאסר ביקש במהלך הדיון: "יריתי במחבל רוצח, שחררו אותי עוד היום".

אולם, התביעה הצבאית מתנגדת לקצר בחצי את עונשו של אזריה, אך לא מתנגדת לקיצור עונשו בשליש ולשחררו ב-10 של חודש מאי הקרוב. ההחלטה בנושא תתקבל בימים הקרובים.

אזריה אמר בדיון: "יריתי במחבל רוצח כי בשטח בזמן אמת הייתי בטוח שיש עליו מטען וחשתי סכנה מיידית. אם הייתי יודע אחרת בשטח בזמן אמת הייתי פועל אחרת. תרמתי רבות לביטחון המדינה בשירותי הצבאי, מההכשרה הארוכה והמתישה ועד למעצרים ולפעילויות הרבות בתנאים לא תנאים וסיטואציות קשות שאתה נתקל בהם כשאתה הולך בתוך כפר והפחד עולה מרגליך. בכל שנייה אתה יכול להיות מת".

הוא אמר עוד: "נפצעתי בשירות שלי מבלוק שהושלך עליי והמשכתי לשרת ולתרום. הייתי במצבים קשים שהם רחוקים מהמזגנים. אני מבקש מכם – החזירו אותי הביתה ותנו לי לאחות את השברים. יש פה פצע מדמם במשפחתי ובכל עם ישראל שיש להחלימו. שחררו אותי עוד היום. אני מבקש מכם".

עו"ד יורם שפטל, פרקליטו של אזריה, אמר בדיון: "ככל שהפרשה הזו תסתיים מהר יותר כך ייטב לכולם. אזריה נמצא בסיוט מתמיד ובלתי פוסק זה שנתיים. החקירה החלה באופן שערורייתי כחקירת רצח עם כוונה ראשונית לכלוא אותו לכל ימי חייו. המורל בצבא יעלה ככל שהוא ישתחרר מהר יותר. אנו שבועיים לפני חג החירות ואין מועד מתאים יותר להעניק חירות לאלאור אזריה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו