דיל ליכוד- כולנו; קידום חוק הלאום או בחירות - סרוגים

דיל ליכוד- כולנו; קידום חוק הלאום או בחירות

כשהמשבר הקואליציוני נמשך וסיכוי גדול שהכנסת תפוזר, בליכוד כינסו היום את הוועדה שתצביע על חוק הלאום לקריאה ראשונה. דיווח: ב'כולנו' מקדמים את החוק בתמורה לליכוד על השארת הממשלה

author-image
דיל ליכוד- כולנו; קידום חוק הלאום או בחירות
  (יונתן סינדל/ פלאש 90)

כשהמשבר הקואליציוני נושף בעורף וסיכוי גדול שהכנסת תפוזר, בליכוד כינסו היום (שלישי) את הוועדה המשותפת שתצביע על חוק הלאום לקריאה ראשונה.

אולם, במפלגת כולנו שהתנגדו עד עתה לקידומו שלה חוק בשל סעיף בעייתי מבחינתם, מתמרצת את הליכוד שלא ללכת לבחירות. לפי הדיווח  ברשת ב' הסיעה תצביע בעד אישור החוק לקריאה ראשונה בוועדה, זאת אחרי שעיכבו אותו יותר מ-10 חודשים. כל זאת, בניסיון למנוע את פיזור הכנסת על ידי שותפות עם הליכוד בקידום החוק החשוב להם ולראש הממשלה.

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) אמרה בדיון כי היא לא יכולה להתעלם מעיתוי הדיון. "למה דווקא היום? אני כמובן יודעת את התשובה".

עוד הוסיפה: "אי אפשר להתעלם מכך שהחוק הזה שצריך להיות חוק שמזהה אותנו, חוק לאום צריך להיות חגיגה אך בהבאתו עכשיו הופך להיות כלי שרת בידי הפוליטיקה הקטנה, עוד חוק שבו שהליכוד החליט להראות את הלאומיות והלאומנות שלו כשריח הבחירות באוויר. זה לא ראוי ,לא נכון וראוי שנוריד את זה".

הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת ולוועדת החוקה בראשות חה"כ אמיר אוחנה התכנסה הבוקר כדי להצביע לקריאה ראשונה על הצעת חוק-יסוד: ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי שנועדה לעגן בחוק-יסוד את מעמדה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

בפירוט החוק עומדים הסעיפים שייקבעו את אופייה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, את סמלי המדינה, את ירושלים כבירת ישראל, את השפה העברית כשפה הרשמית, את עקרון השבות ואת עקרון קיבוץ הגלויות.

כמו כן, מוצע לעגן את הקשר עם יהודי התפוצות, לתת זכות לשימור מורשת לכל תושבי ישראל ללא הבדל דת או לאום ולעגן את השמירה על המקומות הקדושים לכל הדתות. כמו כן מוצע לקבוע את לוח השנה העברי כלוח הרשמי של המדינה ואת יום העצמאות, חגי ומועדי ישראל וימי הזיכרון בחוק-יסוד. בנוסף, קובעת הצעת החוק כי המשפט העברי ועקרונות מורשת ישראל ישמשו כמקור השראה לבית המשפט בפירושם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו