בכורת 'אוטונומיות': הסדרה החדשה מבית יוצרי שטיסל

בכורת 'אוטונומיות': הסדרה החדשה מבית יוצרי שטיסל

HOT וקשת הציגו בבכורה חגיגית את הסדרה החדשה של יוצרי שטיסל ''אוטנומיות''. אנחנו קפצנו לשם כדי לבדוק אם מדובר בגימיק חרדי או הצלחה היסטרית, מתי העונה הבאה של שטיסל? ואיך רותם סלע הצליחה להיכנס לשביס?| הסיקור המלא

author-image
רותם סלע לסרוגים: ''נסעתי למאה שערים, עבור הסדרה''
  (צילום: יח"צ ועודד קרני)

באווירה המיוחדת והקרירה של ירושלים, HOT וקשת הציגו במסגרת השקת כנס INTV את סדרת הדרמה החדשה והמסקרנת של יוצרי שטיסל- "אוטונומיות".

תשכחו מסיפורי שידוכים חמודים ודביקים, או ניואנסים מוכרים של חרדים. בלי יותר מידי ספויילרים- מצפייה שלנו בפרק הבכורה של הסדרה "אוטונומיות", שתעלה למסך במהלך השנה ב-HOT. מדובר בסדרה שמביאה למסך מורכבות, פערים, רגש ואפילו צד עתידני של המגזר החרדי המופרד על ידי חומות ושערים חשמליים.

צעד אחד מעל שטיסל

"אם בשטיסל הצגנו משפחה באוטונומיות לקחנו צעד קדימה" מספר יוצר הסדרה יהונתן אינדורסקי "אוטונומיות, באה אומנם אחרי שטיסל אבל אין קשר בין שתי הסדרות, חוץ מזה שבשתיהן יש בני אדם שאנחנו מאוד אוהבים".

יוצרי שטיסל "רוצים לספר סיפור אחר ולרגש" (צילום: עודד קרני)

רותם סלע שאותה אנחנו בדרך כלל רגילים לראות לצד אסי עזר ורחוק מכל מה שקשור לדת וכל שכן לחרדים. נכנסה לטובת הסדרה עמוק לתוך השביס, כשלצידה מככבים: אסי כהן, שולי רנד, דב נבון, דאנה איבגי,  יעקב זאדה כהן(פאודה) ועוד רבים וטובים.

בראיון מיוחד ל'סרוגים' מספרת סלע על התפקיד החדש והמסקרן כאישה חרדייה למהדרין: "היה מרתק ומרגש מאוד להיכנס לדמות, נסעתי למאה שערים, פגשתי משפחות חרדיות. קצת התבוננתי מהצד על כל מה שקורה שם באמת".

"אני חייבת לומר שזה עולם, שכמה שאתה חושב שאתה מכיר אותו ככה אתה בעצם רחוק ממנו" מספרת סלע "כמי שמגיעה מהעולם החילוני, כמה שחשבתי שאני יודעת במה מדובר, הבנתי שאני לא יודעת כלום על המגזר החרדי, זה היה רחוק מכל מה שדמיינתי. המפגש הזה שינה אצלי דברים מאוד לטובה".

"שברתי את השניים כדי ללמוד אידיש"

כמו כל סדרת דרמה על חרדים, גם ב'אוטונומיות' תמצאו לא מעט דיאלוגים ארוכים באידיש, שעבורם התאמנו השחקנים יחד עם מורים בהתאם.

השחקן דב נבון, אותו אתם בטח מכירים בתור הרב בלוך האהוב מ'שבאבניקים-  לא עוזב את הזקן והחליפה השחורה גם ב'אוטונומיות'. "יש את שולי שהוא האדמור, שעל פיו יישק דבר ואני העוזר האישי שלו שלא מבין איפה זה מתחיל ואיפה זה נגמר" מספר נבון לסרוגים וחושף את הקושי על הסט: "שברתי את השיניים כדי ללמוד אידיש וזה היה קשה. היה לי מורה לאידיש ועל אף שלא היו לי המון טקסטים באידיש לעומת שולי רנד- שלו הביאו מונולוגים ארוכים באידיש והוא תפר אותם יפה- אני שברתי את השיניים בכל מילה".

"באיזה שהוא שלב אמרתי ליהונתן אינדורסקי (הבמאי) בא נוותר על כמה משפטים ונעבור לעברית והוא לשמחתי אמר לי: יאללה סע" מספר נבון ומסכם "היה מקסים על הסט הייתי צמוד לשולי ואסי, הצילומים שהייתי בהם היו בירושלים- בקיצור תענוג".

שבר את השיניים מהאידיש- דב נבון נכנס לדמות חדשה(צילום: עודד קרני)

"יש לי היכרות מאוד טובה עם העולם החרדי מהבית" מספרת השחקנית דאנה איבגי שגדלה בבית דתי לאחר נישואיה השניים של אמה עירית שלג לרב פתחיה נריה (בנו של הרב משה צבי נריה). איבגי שצפויה לשחק בסדרה דווקא דמות חילונית משתפת לסכום "אני מקווה בכל ליבי שהסדרה תאחד".

חומות של געגוע

במקביל לסדרה הבינלאומית "סיפורה של שפחה" פיתחו יוצרי שטיסל-יהונתן אינדורסקי ואורי איילון את הסדרה "אוטונומיות" שתהיה סדרת הדיסטופיה הראשונה בישראל, שתציג את שנת 2019 בה ישראל קרועה ומפולגת בין מדינת ישראל החילונית שבירתה תל-אביב לבין האוטונומיה החרדית בירושלים שמתנהלת לפי חוקי ההלכה.

השחקן הראשי בְּרוֹידֶא- אותו מגלם אסי כהן מציג את סיפור חייו של מאכער חרדי העובד כקברן ומבריח שלל דברים אסורים בין האוטונומיה החרדית למדינה החילונית בוואן של החבר׳ה קדישא. חייו משתנים כשהוא מקבל הצעת עבודה שאסור לו לסרב לה: לחטוף ילדה קטנה עליה מתנהל מאבק משפחתי מסוג "משפט שלמה" משודרג בין משפחה חילונית לחרדית.

יוצר הסדרה ודאנה איבגי

"אחד הדברים שניסינו להעביר באוטונומיות הוא שלפעמים שיוצרים חומות האפקט הראשון שנוצר זה געגוע ולהתגעגע זה דבר טוב ואפילו להתגעגע לשטיסל זה דבר טוב". מספר יוצר הסדרה, יהונתן אינדורסקי.

בשונה משטיסל, נשמע שהסדרה הזו הולכת דווקא לבקר את המגזר החרדי?

"באופן כללי, אין לנו שום יומרה לבקר אף אחד. אנחנו רוצים לספר סיפור ולרגש ואולי גם להצחיק קצת וזו המטרה הכי חשובה שלנו ואני מקווה שנעמוד בה"

ולסיום תהיה עונה שלישית של שטיסל?

"בינתיים, צריך הרבה תפילות".

הליהוק הבא לשבאבניקים? היוצר אלירן מלכה ושולי רנד

"עצם העובדה שזה כבר לא נראה שהדביקו זקנים ופאות אלא שנכנסים לאישיות ולאיזה בידול בין הגוש השחור לבן אנחנו בכיוון הנכון" סיפר המגיש ואיש התקשורת עופר חדד שהגיע לפרגן לסדרה החדשה. "זו תופעה מבורכת, העובדה שמתעניינים כאן יותר בתתי מגזרים ולא מסתכלים על זה כעדר, אלא כמשהו שיש בו מורכבות ויש בו צבעים זו תופעה נהדרת. אני כל כך שמח שמי שחתום על הסדרה הזו זה יוני אינדורסקי שהביא לנו את שטיסל הוא אדם נפלא וגם יוצר מחונן".

חושב שנוצר כאן מסך מוצף בסדרות על חרדים?

"אני רואה שיצירת הסדרות בנושא הולכת וגוברת וברגע שתהיה אינפלציה יהיה הרבה פחות עניין והרבה פחות באאז. אני עוד לא חושב שאנחנו שם כי עושים דברים טובים. אני חושבת שהחרדים מקבלים בינתיים טיפול לא רע, אבל אנחנו צריכים סדרות על תתי מגזרים, שזה כולל את המגזר הערבי ישראלי שלא מספיק מסוקר ואני בטוח שגם שם יש הרבה מקומות מעניינים שעוד לא הגענו אליהם"

אוטונומיוֹת תעלה במהלך השנה ב- HOT | בינתיים ציפייה מהנה- יש למה לחכות…

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
הסדרה מענינת , ה״שחקנית״ פחות ...
שומר הסף | 13-03-2018 9:11
כאשר היא לא נראית כמו דוגמנית-על אין בכך כל רע , אבל כאשר היא נשמעת כמו חתול שדרכו על זנבו מוטב שתשתוק ...
2
למה באתר 'דתי' צריך לראות דברים לא צנועים?
מרדכי | 13-03-2018 12:50
בקטע הוידאו
טיפשות
ניב | 31-08-2018 15:47
טיפשות מצדך לחשוב שזה אתר דתי או מסורתי ובטח אתה ממשיך לגלוש כאן חחחחח....
3
פיקטנטריה זולה שנכתבת תוך שעה ומצולמת תוך יום
שי | 13-03-2018 13:05
וזה תקף כלפי כל סדרה ישראלית באשר היא.
4
לא צנוע- אזהרה
גוועלד תורידו את זה מגעילים | 14-03-2018 19:16
סרט לא צנוע = לא שייך לחרדים
5
הסידרה
שירלי | 06-09-2018 21:02
אתם לא מספיק יודעים טוב כמו שאתם חושבים זה לא ככה זה לא העזו תדירות והרבנים שלנו מגיבים מאד שונה וללא אינטרסים אבל יש לכם שם שחקנים שרק בישביל זה שווה ליראות רותם סלע ואסי כהן ואדנה איבגי יעשו את סידרה לא משנה אים יפה או לא
6
אזהרה! הסדרה מכילה קטעים גסים.
ישראל | 11-09-2018 23:01
הסדרה מכילה קטעים גסים, אם אפשר לומר בלשון ההמעטה שלא תואמים לרוח היהדות ועוברים על הרבה מסעיפי השולחן ערוך. התאמצו ושימרו על טהרת העיניים, זה שווה כל רגע הן בחיי הזוגיות והן במוסריות בסיסית של כבוד האשה. ולעורכי הכתבה ומנהל האתר, היהדות מצפה מכם למשהו אחר, אם אתם לא תפנימו את זה, אתם תמשיכו להחטיא את חבירכם.
7
הסדרה ממש לא תאחד בין המגזרים
אורין | 21-09-2018 15:08
הסדרה מציגה את העולם החרדי ככת אחת גדולה שבראשה הרבי שעושה כביכול מה שהוא רוצה והולך נגד החוק ומורה לחטוף ילדה,דבר שאף רב בעולם לא היה עושה הוא גם אומר לאמא בהתחלה לא לקחת את הילדה כך גם האבא אמר ומה שזה משדר זה שלא אכפת לחרדים מהילדים שלהם ואם כן אכפת להם ממשהו אז הם ילכו נגד החוק,דבר שהוא לא נכון בכלל בקיצור מציג את החרדים בצורה לא מחמיאה בכלל נ.ב לא נראה לי שבעתיד יהיה אוטונומיה לחרדים זה מופרך מידי...
8
סדרה שעושה דמוניזציה לחרדים
רפרנס | 26-09-2018 18:56
בסדרה רואים, למשל, שיוצרים מישהי על חשד להברחת הספר התועייבה מיץ פטל, ורואים את הרבי מעביר שיחת שנאה ביידיש מהמרפסת, ברפרנס מרומז פחות או יותר להיטלר ימש. בעיניי סדרה נוראית, שמחזקת פילוג ודמוניזציה.
9
סדרה מעניינת...אבל סתם מושכים זמן ואנרגיה
רוי | 19-10-2018 22:09
עד שיוציאו עונה חדשה לשטיסל