המשבר הסתיים? חוק הגיוס אושר בועדת שרים לחקיקה - סרוגים

המשבר הסתיים? חוק הגיוס אושר בועדת שרים לחקיקה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר את 'חוק הגיוס' של ש"ס שיביא לפתרון רגעי למשבר הקואליציוני. המשך החקיקה ייעשה בתיאום עם משרד הביטחון ועם היועמ"ש. השרה סופה לנדבר התנגדה וצפויה להגיש ערר

author-image
המשבר הסתיים? חוק הגיוס אושר בועדת שרים לחקיקה
  (קרדיט: פלאש 90)

אחרי ההסכמות עם החרדים, ועדת השרים לענייני חקיקה בראשות השרה איילת שקד אישרה הבוקר (שני) את חוק הגיוס של ח"כ יואב בן צור. הוועדה סייגה וציינה כי המשך החקיקה ייעשה בתיאום עם משרד הביטחון ועם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. השרה סופה לנדבר התנגדה.

בנוסף, השר יריב לוין  הודיעה למזכירות הישיבה כי הוא חולה, השר אקוניס כתה בטלגרם שלו כי נעדר בכוונה בכדי לא להצביע על החוק. היעדרות נוספת נרשמה גם אצל השרים גלנט, גמליאל, קרא, אריאל ורגב. מהשר אלקין השוהה בחו״ל ביקשו שישלח פתק הסכמה. לבסוף, הרימו טלפון לשר דוד אזולאי ששלח גם הוא פתק בעד.

על פי המתווה, חוק הגיוס של יו"ר ש"ס ח"כ יואב בן צור שהתקבל, יאושר ביום רביעי הקרוב בקריאה טרומית בלבד לפני אישור התקציב ויקודם במושב הקיץ של הכנסת בכפוף לאישור הממשלה.

ישראל ביתנו יגישו ערר נגד החוק

אולם ב'ישראל ביתנו' שהודיעו לכל אורך הדרך על התנגדותם לחוק האמור, ולא היו מוכנים להתפשר על הצבעה בקריאה טרומית בלבד, משגרים הבוקר איום נוסיף, כי במידה והחוק יעבור בממשלה- כפי שקרה, במפלגה יגישו ערר. על כן, המכשול העיקרי נמצא עכשיו מול השר אביגדור ליברמן.

המתווה שהושג אמש בין ליצמן לנתניהו לא מקובל עלינו, נצביע נגד חוק הגיוס", כמו כן, שהתראיין הבוקר אצל ניב רסקין בקשת, הצהיר אילטוב כי אם החוק יעבור בממשלה- במפלגה יגישו ערר. "לא עושים פשרות על חשבון ביטחון ישראל על פי צרכיו של רב כזה או אחר".

אילטוב חזר על דעת יו"ר מפלגתו, כי יתנגדו לכל הצעת חוק שלא תבוא כהצעה ממשלתית מתוך מערכת הביטחון, את זה הסביר רק לאחר "שהוועדה המקצועית שמונתה ע"י שר הביטחון תיתן את כל המסקנות".

העברתו של החוק התאפשרה בעקבות אישור מועצת גדולי התורה, כשבמכתב ששיגר הלילה מזכיר המועצת לח"כים, נכתב: "הנני להודיעכם שהואיל ונציגי הממשלה הסכימו לקבל את נוסח חוק הגיוס כפי שהצביעו הנציגים החרדיים, ושחוק זה יאושר בועדת שרים מחר וביום רביעי בקריאה טרומית בכנסת, ואי"ה במושב הקיץ יעלו את החוק לשלש קריאות בהסכמת הממשלה, החליטו רבותינו שבאופן זה יצביעו חברי הכנסת על התקציב"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו