אינני חרדי – אני יהודי/ תגובה לעליזה לביא

הרב אביעד שיינוול- ר"מ בישיבת הבקעה בשדמות מחולה עונה לעליזה לביא: "אינני מדית או חרדי אלא יהודי נורמלי שרוצה מדינה יהודית נורמלית השומרת על צביונה מתוך אהבה ויכולת הקשבה אמיתית"

אינני חרדי – אני יהודי/ תגובה לעליזה לביא
  באדיבות המצולם

איך יודעים שלמישהו אין טיעון ענייני נגד מה שאתה אומר? כשהוא אומר שאתה מפלג ומרחיב את השסע בחברה הישראלית.

אם אני רוצה שערך השבת יישאר בלב הקונצנזוס הישראלי ושברמה הלאומית הוא יהיה יום שבתון אינני מדית או חרדי, אלא יהודי נורמלי. אינני רוצה להכריח אף אחד לשמור שבת בביתו הפרטי אם הוא איננו מעוניין בכך אך לא ייתכן שהמדינה היהודית עליה חלמנו תאבד את אחד מסממני היהדות הבסיסיים ביותר. במשך אלפי שנות היסטוריה יהודים מסרו את נפשם כדי לשמור שבת למרות תלאות הגלות הנוראית, אז אנחנו לא נכבד אותה?

אם אני רוצה שמערך הגיור ישאר יהודי-אותנטי ולא יספוג לתוכו סממנים מעמים ודתות אחרות אינני מדית או חרדי אלא יהודי נורמלי. הגיור הרפורמי, כמו כל התנועה הרפורמית, איבד את זהותו היהודית. צריך לזכור שבמהלך מאתיים-שלוש מאות שנות קיומה התנועה הרפורמית ניסתה לטשטש את הזהות היהודית ולהיטמע בגויים. מהצבת עוגב בבית הכנסת כמו בכנסייה נוצרית, דרך מחיקת ירושלים מהסידור ועד החלפת העברית בגרמנית – התנועה הרפורמית ניסתה למחוק את היהדות שוב ושוב.

אני יהודי נורמלי

שיהיה ברור, בתחילת הדרך הרפורמים נלחמו מלחמת חורמה נגד הציונות וראו בה איום קיומי על עם ישראל. הם כל כך רצו שנישאר בגלות ונהיה "כמו כולם" עד כדי כך שלא היו מסוגלים לקבל אפשרות של מדינה יהודית בארץ ישראל. רק אחרי הרבה שנים, ובעיקר אחרי מלחמת ששת הימים, הבינו שאין תקווה ליהדות ללא ארץ ישראל. היהדות הרפורמית נשארה ברובה בגלות ולא במקרה. כשאין זהות יהודית חזקה אז אין סיבה טובה למסור את הנפש למען בניין הארץ. התנועה הרפורמית מפוררת את העם היהודי ושוחקת את זהותו.

מפתיע מאוד לשמוע שיש שאמרו שכניעה לתנועה הרפורמית זה חלק מהותי מהציונות הדתית ושמי שחולק על זה הוא חרדי. כל ימי גדלתי בין מדריכי בני עקיבא ושאר כיפות סרוגות אך מעולם לא שמעתי שזה הדגל שלנו. גדלתי על זה ש"ראשינו בעמקי תורתה" ולא שראשנו במחיקת תורתה כדי להיטמע בין הגויים.

מעבר לדיון הענייני על דמותה היהודית של המדינה ישנה תופעה מאוד כואבת ומצערת – סתימת פיות. אם אתה חס וחלילה מעיז לנקוט עמדה כמו הצד ה"לא נכון" אז אתה "מפלג ומעמיק את השסע". מי שמפלג זה לא אני שטוען טענות לגופו של ענין אלא מי שמנסה למנוע ממני לומר משהו בגלל שזה לא לרוחו. אם אי אפשר לדון דיון רציני וענייני על הנושאים הכי מהותיים של מדינת ישראל בגלל שיש סכנה שתתויג כ"מסית, מדית, מדיח ומשיחי" אז החברה הישראלית כולה בבעיה קשה.

אינני מדית או חרדי אלא יהודי נורמלי שרוצה מדינה יהודית נורמלית השומרת על צביונה מתוך אהבה ויכולת הקשבה אמיתית.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
עליזה לביא-גויה בהמית מהערב-רב הבהמי שנדבק בעם היהודי ורק צרות ופרעות הביא!
גימי-יהודי מיהודה | 06-03-2018 22:33
ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח............................
2
הבוס יאיר מחליט
אלכס | 07-03-2018 7:51
בשבילה אייך לדבר
3
הכל נהדר, רק מה הקשר למה שטענה?
יהודי | 07-03-2018 22:54
איך הגיע הרב שהיא נגד שבת בלב הקונצנזוס הישראלי? נהפוכו , השאלה איך משיגים זאת, והאם חוק המרכולים וחוקים כפייתים זו הדרך, או שמא משיג את ההפך? איך הגיע לכך שאם היא מתנגדת לאטימות של מערך הגיור הממלכתי, שמאמלל מתגיירים אז היא תומכת בגיור רפורמי? יש אלרטרנטיבה אורתודקוסית מצוינת. כך גם בכשרות. בקיצור, באצטלה של 'טענות לגופו של עניין', תקף הרב איש קש בטענות לא רלוונטיות