סמוטריץ' מפריך את השקר: "לא היה ולא נברא" - סרוגים

סמוטריץ' מפריך את השקר: "לא היה ולא נברא"

ח"כ סמוטריץ' מפריך את הבלוף שזהבה גלאון ניסתה למכור הבוקר: "כשנעצרת, מה עשית עם 700 ליטר דלק? פיגוע טרור המוני"? סמוטריץ': "לא היה ולא נברא. הייתי מאיים עלייך בתביעת דיבה". האזינו

סמוטריץ' מפריך את השקר: "לא היה ולא נברא"
  (צילום: Issac Harari/Flash90)

ברקע התלונות של ניר חפץ על תנאיו בתא המעצר, הועלו הבוקר לשידור בכאן רשת ב' ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי)  וזהבה גלאון (מרצ) ששהו במהלך השנים בתא מעצר, שם סיפק הראשון נתונים מרתקים: "יש 61,000 עצורים בשנה, מתוכם בחצי מהמקרים- לא מוגש בסוף כתב אישום".

לאון שסיפרה שישבה בבית המעצר קישון במשך 5 ימים ב-1989 על הפגנה והפרת הסדר הציבורי בהריסת בתים בקלקיליה. "תנאים מזעזעים ומחפירים, שירותי קריעה, תא מעופש עם 21 נשים, תאורה לקוייה". כמו זהבה, סמוטריץ' ישב גם הוא לאחר שהפגין נגד הריסת בתים בגוש קטיף, כשנעצר באגף מיוחד של השב"כ בכלא שיקמה, ו"לדבריו התנאים קשים יותר אבל זה כנראה היה בכוונה, כשהיה במעצר עם עוד 60 אסירים ביטחוניים (מחבלים)".

בשנה האחרונה סיפר סמוטריץ' כי הוא עובד עם הסנגוריה הציבורית על תיקון לחוק המעצרים. "יש משהו מאד מאד רקוב בחוק המעצרים ובמיוחד ביישום שלו על ידי בתי המשפט". בהמשך מספק סמוטריץ' נתון מדהים, לפיו, יש כ-61,000 עצורים בשנה וביותר מחצי מהמקרים- 54% לא מוגש בסוף כתב אישום. "אנשים נורמטיביים, הם לא עבריינים. בילו לילה עד שלושה לילות במעצר, דבר שישאיר להם צלקת לכל החיים ובסוף הם יוצאים בלי שום דבר. גם הרבה מאלו שמוגשים נגדם כתבי אישום, בסוף לא הולכים לכלא".

נתון שני שמביא סמוטריץ' הוא "ש- 20% מאלו שיושבים במעצרים תום הליכים שלו בדרך כלל מעצרים מאד ארוכים, של חודשים רבים יושבים במעצר יותר מהתקופה שנגזרה עליהם כעונש, והנקודה המרכזית לדבריו היא "שתנאי המעצר במדינת ישראל הרבה יותר גרועים מתנאי הכליאה, ואז נוצר מצב אבסורדי- מי שכבר הורשע ויושב בכלא כעונש, זוכה לתנאים יותר טובים שעומדת לו חזקת החפות".

גלאון ניצלה את ההזדמנות והטיחה בסמוטריץ': "כשנעצרת, מה עשית עם 700 ליטר דלק, מה רצית לעשות עם זה? פיגוע טרור המוני"? סמוטריץ' ענה בנחרצות: "לא היה ולא נברא, לא דלק ולא 700".

הוא הסביר, "אני נחשדתי במעורבות בארגון של חסימות כבישים כמחאה על הגירוש מגוש קטיף, הסיפור הזה  הומצא על ידי בקמפיין הבחירות האחרונות שלי". בהמשך אמר: "הייתי מאיים עלייך בתביעת דיבה, אבל אני לא כזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ה י א עוד מדברת על פיגוע טרור? שתמות
אוראור | 21-12-2018 10:55
כבר - נשבר כבר מהמשליכנות הכפייתית שלה - חתיכת כלבה שכמותה!
2
אתם ממש עיתונות אובייקטיבית. "מפריך את השקר"?
דוני | 29-04-2019 7:54
מי החליט שזה שקר? אתם? טיפשים.
3
בוודאי שהיה , פורסם עוד ב 2005
נתנאל | 29-04-2019 15:37
ביולי 2005 פורסם כי שבכ תפס 700 ליטרים של דלק ושמן אצל חמישה אנשי ימין, שעל פי החשד ביקשו לפגוע בתשתיות כדי למנוע את הפינוי. אחד העצורים היה סמוטריץ', שהושם במתקן של השבכ. החמישה נעצרו בחשד לעבירות של קשירת קשר לפשע, הפרעה לנתיב תחבורה ציבורי וסיכון חיי אדם, היזק בזדון, חברות בהתאגדות אסורה והמרדה. בדיון שנערך בערעור שהגישו סמוטריץ' וחבריו לבית המשפט המחוזי, טענו שבכ והמשטרה כי מעצרם של החמישה דרוש הן לצורכי חקירה, כאשר יש בידי הרשויות ראיות הקושרות אותם לביצוע המעשים המיוחסים להם ולאור מסוכנותם דווקא בימים אלה של התפרעות ואלימות בתקופת ההתנתקות.
4
הקטע שגם באזור...
סוף | 03-11-2022 15:38
הקטע שגם באזור של הרשות הפלסטינית זה המצב, אבל הם לא הולכים הביתה אחרי כמה לילות לא נוחים, הם נכלאים לשנים בלי כתב אישום ובלי אופציה לייצוג משפטי הוגן כאשר הרוב ילדים והם נרקבים בתאים האלא. העיקר אבל שנדאג לאנשים כמו סמוטריץ'?