הסכם עד המדינה: זה מה ששבר את שלמה פילבר - סרוגים

הסכם עד המדינה: זה מה ששבר את שלמה פילבר

מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, שחתם על הסכם עד מדינה במסגרת פרשה 4000, נשבר רק לאחר שנחשף לעדותו של מנכ"ל אתר 'וואלה', אילן ישועה

author-image
הסכם עד המדינה: זה מה ששבר את שלמה פילבר
  (צילום: פלאש90)

פרשה 4000.

מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, שחתם על הסכם עד מדינה במסגרת פרשה 4000, נשבר רק לאחר שנחשף לעדותו של מנכ"ל אתר 'וואלה', אילן ישועה, שעל פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', סיפק בימים האחרונים לחוקרים הקלטות שבהן נשמע בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', כשהוא לוחץ עליו להעניק סיקור מפרגן לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמשפחתו באתר.

על פי הדיווח, הקלטות אלוביץ' סיפקו את פריצת הדרך בחקירת פרשת 4000, שבמסגרתה נבדק החשד להטיית הסיקור ב'וואלה' בתמורה להטבות רגולטוריות של משרד התקשורת לאלוביץ' והחברות שבבעלותו. ישועה זומן בימים האחרונים למסור עדות לחוקרי הרשות לניירות ערך ולהב 433, והחוקרים הבינו כי בכוונתו לשתף פעולה ולספר כיצד אלוביץ' לחץ עליו ומסר לו הוראות עריכה.

אבל אז ישועה הדהים אותם, וסיפר כי הבין בזמן אמת שמשהו לא בסדר במסע הלחצים שהפעיל עליו אלוביץ' – והחל להקליט את השיחות ביניהם בהם נשמע אלוביץ' מעביר לו הוראות מפורשות בנושא.

גורמים במערכת אכיפת החוק סיפרו כי "הקלטת הייתה אחד הדברים המרכזיים שהביאו לשבירתו של פילבר והפיכתו לעד מדינה". הגורמים הוסיפו כי אחרי שהחליט לשתף פעולה לחץ פילבר את ידי חוקרי רשות ניירות ערך, אותם הכיר מהחקירה הקודמת, ואמר: "אני שמח לסגור איתכם מעגל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
זאת סיבה לפגוע בנתניהו???
ירון | 22-02-2018 9:18
ממש לא משכנע
2
לא יאומן היהפוך עורו
יהודי פשוט | 22-02-2018 10:00
מדהים איך אדם טוב הופך עורו. כדברי השטן באיוב, כל אשר לאיש יתן בעד נפשו. כשהגלים מתחזקים החלשים מתגלים.פילבר עם ישראל לא ישכח ולא יסלח