תמיכה מפתיעה:כתב 'הארץ' יוצא להגנת הרב אלי סדן - סרוגים

תמיכה מפתיעה:כתב 'הארץ' יוצא להגנת הרב אלי סדן

עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון, יוצא באופן מפתיע להגנתה של המכינה הקדם צבאית בעלי ושל העומד בראשה הרב אלי סדן, ואומר כי ההקלטות שנחשפו הערב בערוץ 2 היא "קשקוש", כהגדרתו

author-image
תמיכה מפתיעה:כתב 'הארץ' יוצא להגנת הרב אלי סדן
  (צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש90)

עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון, יוצא הערב (שני) באופן מפתיע להגנתה של המכינה הקדם צבאית בעלי ושל העומד בראשה הרב אלי סדן, ואומר כי ההקלטות שנחשפו הערב בערוץ 2 היא "קשקוש", כהגדרתו.

כאמור, הערב נחשפו הקלטות נוספות ב'החדשות' מהן עולה, לכאורה, כי הרב סדן קרא לסרב פקודה בגלל שירות עם חיילת.

לאחר פרסום ההקלטות כתב לוינסון בחשבון הטוויטר שלו: "צופה בכתבה בערוץ 2 על הרב אלי סדן. אני מכיר את ההרצאה הזו צפיתי בה לפני שנים. היא לא מהיום. זה קשקוש".

לאחר מכן כתב לוינסון: "לגופו של עניין. כנראה שלא נשאר חומר טוב על עלי וממציאים יש מאין סיפורים להשחיר המכינה. (הרב) סדן לא אמר לא לשרת בצבא, לא לשרת עם נשים או להשפיל אותן אלא בסך הכל לשדר קרירות שאומרת: אני לא בקטע חברותי. סדן חוזר ואומר לנהוג במקצעויות ובאנושיות. אתה רואה חיילת רעבה תן לה אוכל, אבל אל תשדר לה שאתה בעצם מתחיל איתה. מה לא לגיטימי בזה?".

עוד כתב לוינסון, "מגוחך גם הניסיון להגיד שסדן אמר כי נשים הם "צרה צרורה". הצרה היא האפשרות "להיכשל" עם האישה, לא האישה".

מי שבחרה דווקא לתקוף את הרב סדן, היא חברת הכנסת מהציונות הדתית רחל עזריה, שאמרה: "מכינת עלי היא מוסד מפואר בציונות הדתית. אך קריאתו של הרב אלי סדן לסירוב פקודה בגלל שירות עם חיילת, היא פגיעה במעמדו של צה"ל כגורם מאחד בחברה הישראלית".

עזריה הוסיפה כי "הדברים הנשמעים לאחרונה מרבני עלי אינם מייצגים את הציונות הדתית. הציבור בבתי הכנסת, בתי הספר והקהילות ברחבי הארץ לא מזדהה עם האמירות ולא מוכן לקבל פגיעה במעמדו של צה"ל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
מתנדבי הפורום החילוני משקיעים שעות רבות בשמיעת קלטות של השיעורים בעלי
אחד מבפנים | 19-02-2018 22:25
מתנדבי הפורום החילוני משקיעים שעות רבות בשמיעת קלטות של השיעורים בעלי הקרן לישראל חדשה מעבירה 250000 שקלים על כל סקופ כזה שמגיע לתקשורת המנכל והיועץ המשפטי של הפורום החילוני לוקחים משכורת מהעמותה ושאר התנדבים לא מקבלים כלום על השעות הרבות שהם משקיעים
חייליו של בנט
אזהרה ראשונה | 20-02-2018 13:48
אז מה, מסתבר שבשביל כמה שקלים יש מי שמוכן לשקר בלי בושה. אם אתה עומד מאחורי מילותיך תזדהה. שאפשר יהיה לתבוע אותך על דיבה. אם לא, תתבייש לך לשקר ככה. חתיכת מניפולטור. מביך.
2
רחל עזריה
רחל עזריה ממש ממש לא מייצגת את הציונות הדתית אלא את עצמה בלבד | 19-02-2018 23:20
תוקפת כל דבר של קדושה
3
לתת משקל לאמירות הזויות כאלה או אחרות של רבנים זו הגזמה שאינה במקומה
סממן שולי | 19-02-2018 23:52
הם סהכ רבנים גם אם יש להם משקל בקהילה. הציבור שהולך בעקבות הרבנים צריך להפעיל שיקול דעת . הווה אומר גם הרבנים לא נקיים מטעויות
4
מה שמראה שעיתון הארץ פלורליסטי
יותם | 20-02-2018 5:06
העיתון היחיד בישראל. עם נטיעה חזקה למדינת תל אביב לא חושבים על שיש מדינה ישראלית מחוץ לתל אביב וגם ריכוז של שמאל הזוי.
5
רחל עזריה ואלעזר שטרן שמטיפים לקשר בין בנים לבנות
י | 20-02-2018 7:50
ואחר כך מטיפים נגד הטרדה מינית יוצרים אנטיגוניזם נורא שיש להלחם נגדו. או שאתה מתיר הכל או שאתה שומר הלכה ונגיעה. מי שמתיר לעצמו היתרים שיתבייש.
6
אני הייתי בצבא
א | 20-02-2018 7:55
ואני חייב להגיד שהרב מקשקש במוח. אפשר לחשוב שאיך שאתה פוגש חיילת היא מיד קופצת עליך. אולי הרב ראה סדרות כמו התאגד ומאמין שזה המציאות בצהל היום. אף אחד לא נכשל עם חיילת בלי שהוא מאוד מאוד ירצה את זה. וגם כל הדיבור על יחוד במסיבות של שטח ותרגילים זה קשקוש. עם כל הכבוד ניווט זוגות עם חיילת כשאתה מנסה להגיע כמה שיותר מהר לנ.צ. זה לא יחוד.
אתה לא פוסק הלכה
מיכאל | 20-02-2018 12:22
וכן, ניווט בלילה עם חיילת זה אסור בתכלית האיסור
מ ה א ת ה א ו מ ר??
ל- 9 | 20-02-2018 11:18
היית בצבא? באמת? היה לך רובה? אמיתי? גם כדורים? עשית פיהו-פיהו? רק במטווח או גם על אמת? ישנם עוד כמה שהיו בצבא לפניך וגם אחריך, ויש כאלה ששם עד היום (כן כן, אמיתי) והם מכירים לא פחות טוב ממך את הצבא ויש להם כמה תובנות אחרות. תשמור את המחשבות שלך ולעצמך (או שפשוט תלך לראות תאגד)
7
גברת עזריה
מוטי | 20-02-2018 7:58
המכינה היא ענקית והרב צודק לא יעזור לך כלום בציונות הדתית מבינים שהנשים רוצות לזנות כמו החילוניות ולכן הם מזהירים . אני רואה בתוך עבודתי לאן הבנות מהציונות הדתית מובלות ואת ההתנהגות שלהן בזמן האחרון היא כמו של כל בחורה חילונית
8
שירבו רבנים וחיילים כהרב סדן, וכרבני מכינה עלי
נמרוד חילוני במוצהר | 20-02-2018 9:28
שירבו רבנים וחיילים כהרב סדן וכרבני מכינה עלי
9
גברת עזריה רוצה שכולם יהיו כמותה כמו ברוסיה
אריק | 20-02-2018 9:42
גבירתי גם לנו החרדלים יש אמונה . אל תכריחו אותנו לעשות מה שמנוגד לאמונתנו
10
רחל עזריה מהציונות הדתית?
משיב | 20-02-2018 14:29
הציונות הדתית היא ציונות שהולכת עפ ההלכה.רחל עזריה שבאופן תמידי יוצאת נגד מורי המסורת היהודית בציונות הדתית אינכם יכולים להכלילה מהציונות הדתית אולי מהאנטי דתית...